Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Aflæse pæretid på Sanyo Z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Godaften. Jeg har købt mig en brugt Z3, men kan (som overskriften også antyder) ikke finde ud af at aflæse hvor lang tid pæren har lyst Nogen der kan hjælpe?
Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

keras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

"Just hold down the power button on the remote or the unit for at least 30 seconds. After that a small box on the left upper corner of the screen will appear with the hours on the bulb, including regular use and economy use breakdowns. Be patient it took me a few times to get to work. Use the remote, it is far easier to use. "

"it's under: Menu -> Video -> Settings, see page 21, page 23 and pages 41 - 44 of the manual. Sanyo calls it the "Lamp Counter".

Håber der hjælper.
Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Det var lige det jeg kiggede efter  Mange tak... Må jeg få kigget på i weekenden så.

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg det tjekket, og viser sig at den har lyst i over 2900 timer! Er der nogen der ved hvor længe sådan en pære kan holde? Skal jeg til at se mig om efter en ny?

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Jeg håber du fik den billigt. For prisen til en ny pære burde have været fratrukket. Der er formentlig en diode på projectoren, der vil begynde at lyse, når det er tid til at skifte, men du kan godt begynde at spare op til en ny.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg fik den til 2800,- så det er vel ikke så slemt... Har kigget lidt rundt på nettet efter pære, men kan slet ikke finde ud af hvad man skal have fat i...? Nogen der kan hjælpe på det punkt? Eneste krav er at den skal være så billig som mulig :)

Har fundet dette på Pricerunner.com til 216 euro: http://www.oyyy.co.uk/product.php/18315/sanyo-replacement-la mp-for-plv-z3-projectors---135w-uhp?utm_source=pricerunner&a mp;utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

MEN er det bare sådan en man skal have fat i, eller skal man skaffe et helt kit, ligesom dette:

http://www.lampvision.eu/shop/SANYO-PLV-Z3-LAMP-KIT-GOLDLAMP S-POA-LMP86---610-317-5355-p-33700.html

... håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg nødig vil undvære projektoren som jeg er blevet ret glad for

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Nye pærer kan fåes fra Av-connection. Du skal selv skifte dem, men bør kunne gøres med en skruetrækker eller umbracco nøgle.

Jeg vil foreslå, at foretage operationen udendørs. Hvis der kommer støv ind i selve projectoren, er det nok ikke ligetil at slippe af med igen.

http://www.av-connection.dk/?PGr=489&ML=688http://www.av-connection.dk/?PGr=489&ML=688

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Lyder da som en god idé  Synes bare prisen er lidt høj ved av-connection i forhold til i udlandet... Der er ikke nogle af de 2 jeg linkede til der er det samme som man får ved av-connection? Det er jo en prisforskel på knap 1000 kroner

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ser det ud til at den førstnævnte er en original lampe mens den sidstnævnte er en uoriginal. Under alle omstændigheder ville jeg ikke købe noget ved et firma der ikke specificerer tydeligere hvad det er man køber.

Er du sikker på at lampen ikke allerede har været skiftet? Hvis lamp-counteren ikke har været nulstillet ved et eventuelt skift vil den fortsætte med at tælle fra begyndelsen.

Hvordan er projektorens lysstyrke og farver? Hvis disse ting er i orden er der ingen grund til at skifte lampen før den holder op med at virke. Hvis du lægger prisen for en ny lampe til den pris du har givet for projektoren er du oppe på et beløb som en tilsvarende ny projektor koster. Så man kan ikke ligefrem sige du har gjort en god handel (det har sælgeren derimod ).

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Lysstyrke og farver fejler absolut intet.... Den virker ikke til at være slidt på nogen måde, og kan derfor heller ikke forstå at den skulle have så mange timer på lampen...? Ja, hvis man investerer i en ny lampe er jeg oppe på samme pris som en ny (billig projektor) Men vil faktisk hellere beholde min Z3 frem for fx en ny Optoma HD65, da min Z3 mildest talt er helt lydløs! En ting der betyder meget for mig 

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hvis lysstyrken er i orden kan du jo bare vente og se hvor længe lampen holder. Men det er da rart at høre at en LCD-projektor ikke er slidt helt op efter 2900 timer.
Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ja, det er ganske imponerende at den bare bliver ved... Blev lidt ked af mit køb da jeg opdagede hvor mange timer den havde kørt... men eftersom den ikke har vist noget tegn på slid eller defekt er jeg alligevel ganske tilfreds med min "nye" projektor  Og ja, den skal bare køre til den ikke kan mere, og så tror jeg at jeg vil ud og prøve med en Full HD projektor... Nu har jeg jo fundet ud af at projektor er uundværlig til film

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes