| Forfatter |
|
Hovedskou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i nogen tid gået med en idé i tankerne, men er ikke sikker på at den fungere i praksis.
Vil gerne erstatte mit nuværende LCD Tv med en projektor. Projektoren skal fungere som film- og billededias fremviser, men også til almindelig tv signal.
Derfor vil jeg gerne vide om:
Man vil kunne se almindelig tv på en projektor via en Digital tv tuner?
og kan man få Tv tunere med indbygget harddisk til optagelse af udsendelser?
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
""og kan man få Tv tunere med indbygget harddisk til optagelse af udsendelser?""
Ja og jeg ville købe én med DVD-brænder
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay
Men vil det fungere fint med en projektor?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sagtens
Men der er mange løsninger alt efter hvordan du modtager TV
En alm Harddisk Recorder med DVD kan klare opgaven
|
| Til top |
|
| |
cookie_sq Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger TDC's digital TV boks til med projektor. Med HDMI udgang. Den gang optage TV, men man betaler for det. Vist nok 60 kr/måned
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou skrev:
Har i nogen tid gået med en idé i tankerne, men er ikke sikker på at den fungere i praksis.
Vil gerne erstatte mit nuværende LCD Tv med en projektor. Projektoren skal fungere som film- og billededias fremviser, men også til almindelig tv signal.
|
|
|
En projektor er ikke velegnet til at erstatte et almindeligt TV. Skal du have godt billede fra en projektor kræver det særdeles grundig mørklægning (alm. gardiner virker slet ikke, alm. mørklægningsgardiner er heller ikke gode nok, der skal specielle sager med "læber" til og de koster mange penge), et lærred og et lydsystem. Rummet skal helst være malet i mørke farver. Enten skal du have et dedikeret rum, ellers skal du have god tålmodighed når du skal have rigget det hele til for hver gang du skal se lidt TV. En digital TV-tuner kan naturligvis sluttes til en projektor.
|
| Til top |
|
| |
cookie_sq Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Hovedskou skrev:
|
|
|
En projektor er ikke velegnet til at erstatte et almindeligt TV. Skal du have godt billede fra en projektor kræver det særdeles grundig mørklægning (alm. gardiner virker slet ikke, alm. mørklægningsgardiner er heller ikke gode nok, der skal specielle sager med "læber" til og de koster mange penge), et lærred og et lydsystem. Rummet skal helst være malet i mørke farver. Enten skal du have et dedikeret rum, ellers skal du have god tålmodighed når du skal have rigget det hele til for hver gang du skal se lidt TV.
En digital TV-tuner kan naturligvis sluttes til en projektor.
|
|
|
Jeg er yderst uenig i ovenstående. Jeg ser tv på projektoren i en hvid stue, og jeg mørklægger ikke alle vinduer. Det virker fint.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
cookie_sq skrev:
MoWa skrev:
Hovedskou skrev:
|
|
|
En projektor er ikke velegnet til at erstatte et almindeligt TV. Skal du have godt billede fra en projektor kræver det særdeles grundig mørklægning (alm. gardiner virker slet ikke, alm. mørklægningsgardiner er heller ikke gode nok, der skal specielle sager med "læber" til og de koster mange penge), et lærred og et lydsystem. Rummet skal helst være malet i mørke farver. Enten skal du have et dedikeret rum, ellers skal du have god tålmodighed når du skal have rigget det hele til for hver gang du skal se lidt TV.
En digital TV-tuner kan naturligvis sluttes til en projektor.
|
|
|
Jeg er yderst uenig i ovenstående. Jeg ser tv på projektoren i en hvid stue, og jeg mørklægger ikke alle vinduer. Det virker fint.
|
|
|
Jo, det virker "fint" - man kan da sikkert se hvad der sker. Men det giver ikke på nogen måde et godt billede, og jeg vil til enhver tid foretrække selv det billigste skod-TV frem for en projektor i en stue der ikke er mørklagt.
|
| Til top |
|
| |