Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Mulig belægning eller coatning på LG 60PS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilsyneladende fået et uventet problem med min kun godt ½ år gamle 60” plasma skærm en LG 60PS8000 topmodellen i plasma skærm fra LG for 4 uger tids siden ville jeg lige tøjre glas pladen af en med blød klud fugtet med lidt W5 glasrans, efter dette er der kommet nogle mystiske blå og violette pletter på skærmen …!

Jeg har så efterfølgende for søgt med noget ”rigtig” skærm rans købt i TV forretning, men det hjælper heller ikke, nu har jeg så flere stæder fået denne besked, bl.a. på LG’s værksted ”Service center Nord” <"man må ikke bruge ranse væske på denne skærm, idet det der skulle være en speciel ”coatning” på denne som skulle gøre den mørkere og også modvirke lysespejling fra div. Lamper, denne belægning skulle nu være ødelagt” >etc.

Det siger vel sig selv jeg fik et chok over denne besked, men en af mine gode bekendte, siger det er noget vrøvl, idet, han har haft det samme på en lille 46” LED skærm fra Samsung (!!) og han mener det kan komme væk, men hvis der er en belægning på, ja så gør man vel det bare værre ikke…

Mvh.

Lytteren.

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Hej Lytteren

Det er vel en kendt sag at man ikke må bruge glasrensemidler på en fladskærm. Der må kun benyttes skærmrens beregnet til fladskærme eller brillerens.

Umiddelbart vil jeg tro at du gør det værre ved at bruge mere opløsningsmiddel, men det kan selvfølgeligt være at det er muligt fuldstændigt at fjerne coatingen. Ellers må hele glaspladen jo kunne udskiftes.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Det er svært at sige om coatningen er ødelagt, men rensemidlet har efterladt noget som giver disse blå og violette farver. Det kan også ske på en glasplade uden coating.

Jeg vil anbefale dig at lade være med at forsøge med andre midler for at fjerne belægningen. Du må fortsætte med at rense skærmen med den rigtige skærmrens, og så håbe på at de blå og violette farver forsvinder med tiden.

Kan pletterne overhovedet ses når der er billede på skærmen?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Se hvis det nu havde været en "normal" glads plade ja så var det ikke et probelm, min 5 år gamle lille 42" fra Hitachi også en plasma (42 PD 7200) har ikke haft denne fejl, idet "der bare er en glads på, og ikke andet"

Jeg vil naturlighvis ikke pt. prøve med andet idet, jeg ikke vil gøre det værre end det er,  men som sagt siger de ved Service center Nord at skærmen er ødelagt, så her fra kommer jeg nok ikke længer, i øvrigt, kan det ses, (kun på HD film) som et "fint" slør hend over skærmen...  så, om et årstid eller så, skal jeg nok ud og havde købt en ny ak ja.

Mvh.
Lytteren
Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes