| Sendt: 05 April 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et problem med visning af billede fra min nye mac mini til mit philips TV. Jeg har forsøgt at google problemet og syntes efterhånden at jeg
har prøvet alt. Derfor søger jeg i desperation efter nye foreslag til hvad jeg kan gøre, og håber en venlig sjæl herinde vil hjælpe.
Til sagens kerne.
Jeg har i dag et Philips 37PFL9732D/10 LCD TV som jeg tidligere brugte sammen med min Macbook til visning af diverse feriefotos, musik og lidt
film.
Til det har jeg et belkin "mini-dvi til HDMI" kabel fra MacBook til TV'et.
Jeg var dog lidt træt af altid at skulle tilslutte bærbaren og besluttede derfor at købe en Mac Mini til formålet i stedet.
Mac Mini'en blev tilsluttet tv'et med samme kabel og det virkede, lige indtil næste dag hvor jeg efterfølgende fik fejlmeddelelsen på tv'et "Ikke
understøttet video format" og lige meget hvad jeg har forsøgt kan jeg ikke længere få billedet op på TV'et.
Her en en liste over hvad jeg har forsøgt.
Jeg har efterfølgende forsøgt med bærbaren (Macbook) den viser samme resultat "ikke understøttet video format" skønt den altid har virket
tidligere.
Jeg har forsøgt med samme kabel på et andet TV (Samsung) og her virker det fint for både Mac Mini og Macbook.
Alt andet udstyr (Forstærker, blu-ray afspiller) virker fint på Philips TV'et med HDMI.
Jeg har opdateret firmwaren på Philips TV'et dette hjalp ikke.
Jeg har ændret diverse formateringer på Philips Tv'et (16/9, 4/3, osv) uden held.
Jeg har remote overtaget Mac Mini mens den var tilsluttet TV og forsøgt at ændre på skærmindstillingerne, men det er som om at den ikke ser
Philips TV'et da indstillingerne stadig ser ud som da Mac Mini'en forlod min computer monitor.
Er der nogen som har en ide til hvad der kan være galt?
|