Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: ClickTronic Casual subwooferkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zoooidberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2012 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa.
Jeg skulle finde et kabel til min sub (Dali concept 12), og var for nærig til at give spidsen af en jetjager for det (http://hvadkosterspidsenafenjetjager.com/).
Efter at have søgt lidt rundt, kom jeg frem til et 5 meter ClickTronic Casual Y-split subwoofer kabel til ca. 170,-. Det er dobbelt skærmet. Det findes også i en "Advanced" serie, som er 4-dobbelt skæmet (ca. 360,- for 5 meter). Jeg spurgte også lige i hifiklubben, da jeg alligevel var derinde, om hvor stor betydning et sub-kabel har. Han lød til at de billige var fine nok, spicielt når det var dobbelt skærmet - så jeg købte de 5 meter til 170,-.

Nu har jeg så prøvet det, og det lyder tilsyneladende fint nok. Men når der ikke er musik på, kan jeg høre en svag brummen fra sub'en. Det generer ikke når den spiller... Jeg opdagede det først lige inden jeg gik i seng. Der var helt stille i stuen, og kunne derfor høre den svagt.

Det er bare til info - jeg kunne nemlig ikke selv finde noget ang. det emne da jeg selv skulle til at købe kabel.

Mit spørgsmål er nu, hvis jeg havde købt et dyrt kabel, ville sub'en så være helt stille? Eller vil man altid kunne høre en brummen?

Til top Vis Zoooidberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zoooidberg

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 14 April 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Du kan jo tage kablet af, og høre om den stadig brummer ?

Det kan nemt være selve trafoen i subben's strømforsyning, der brummer lidt, måske på grund af en DC rest på lysnettet hos dig.

Zoooidberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2012
Sendt: 15 April 2012 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Når den står uden kable så er brummen fuldstændig den sammt - så kablet må jo være fint nok :-)

Som sagt, så er det er meget svagt - det var blot til info ang. kablet. Men jeg kan jo så fortælle at det billige kabel er fint nok til den almindelige person

Til top Vis Zoooidberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zoooidberg

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Prøv for en ordens skyld lige, at vende net kablet til subben en halv omgang. Det kan sommetider hjælpe på det.  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes