| Forfatter |
|
56wilson Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 21 April 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
VM Acoustics S4 rack fra hfk...hvordan er kvaliteten?
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 21 April 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sådan rack - valgt da det ikke fylder meget - men jeg vil ikke kalde kvaliteten for imponerende.
Hylderne hviler i små hakker, og hvis jeg ikke korrigerede med skruer ville hylderne ikke se ud til at sidde lige i racket.
|
| Til top |
|
| |
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 21 April 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige solgt mit, der var nu ikke noget problem med at hylderne sad skævt. Det var solidt bygget, dog ikke helt vild plads til kabler.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 21 April 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fin kvalitet, men som volleborg også skriver, så sidder hylderne ikke for snedigt fast i selve racket, hvilket får det hele
til at se lidt skævt ud.
Og så har glashylder da bare overhovedet ikke hjemme i HiFi!!!!!!! Find du hellere noget andet!
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 22 April 2012 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft mit i 10 år, uden det har voldt problemer. Valgte det, da det er dejligt diskret. Bærer min Accuphaseforstærker uden
problemer og er solidt nok. Måske er glas ikke det optimale, men jeg har valgt at afkoble alle enhederne med ølbrikker af kork
fra IKEA. Fungerer fint. eneste ulempe er, at støvet ses let på glasset. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 April 2012 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde mit i 6 år og var godt tilfreds.
Ingen skæve hylder eller andre skavanker.
Eneste anke var at pladsen til at skjule kabler som førnævnt er stort set ubrugelig.
Nu ved jeg ikke hvor gammel trådstarter er. Men har man mindre børn ville jeg vælge et andet rack. Hjørnerne på glashylderne er skarpe. Og ved en kollision med et barnehoved ville det sandsynligvis godt kunne resultere i en tur på skadestuen og et par sting.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 22 April 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal man også til at tørre blod op. Det bliver noget værre rod __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 22 April 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af ren uvidenhed må jeg lige spørge hvorfor det skulle være fy fy at stille sit hifi på glas? Ejer også ovenstående produkt og kan for øvrigt nikke genkendende til kommentarene.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 22 April 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marskal skrev:
Af ren uvidenhed må jeg lige spørge hvorfor det skulle være fy fy at stille sit hifi på glas?
|
|
|
Hvis man har nørdet hifi i tilpas lang tid, ved man, at det er fordelagtigt for lyden af ens anlæg at minimere forekomsten af
resonanser og vibrationer i alle dele af anlægget. Da glas er meget tilbøjeligt til at resonere (og stål ligeså - mere fy fy til
omtalte rack) er det en fordel at undgå at anvende det i forbindelse med anlægget. Ikke mindst som platform.
Træ er absolut at fortrække, hvis man ikke vil ud i mere avancerede kompositkonstruktioner og alt muligt med fjedre, væsker
og servoer...
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 23 April 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er nu helt med på det med resonanser og vibrationer. Har bare aldrig fået en saglig forklaring på hvorfor glas skulle være dårligt for lyden, ud over at det resonere. Nogle af de efter sigende bedste racks som fx. Naim Fraim, består bl.a af glas og stål. Tænker bare på om der rent faktisk foreligger nogen evidens på at glas påvirker lyden negativt, eller det blot er vandrehistorier
|
| Til top |
|
| |