| Forfatter |
|
Veracini Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 April 2012 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal have købt en mp3-afspiller, men kan umiddelbart ikke finde ud af, hvilken der er den bedste mht. lyden. Der er jo den klassiske iPod med 160 GB, men det understøtter ikke lossless og tvinger en til at bruge Apples applikation.
Det vil være at foretrække, hvis afspilleren ikke har en touchscreen og mere et design à la den klassiske iPod. Den må gerne have stor harddisk (som den den klassiske iPod), men dette er ikke et must. Derimod er det vigtigere, at den har en forholdsvis lang batterilevetid (som den klassiske iPod).
Tja, det tyder på, jeg blot bør skaffe mig den klassiske iPod, men er der ikke andre alternativer, der understøtter lossless og har bedre lyd? Det må være i små såvel som høje prislejer. Sidstnævnte har det dog med at have touchscreen og understøtte alt muligt gejl, jeg ikke har behov for. Afspilleren skal bruges til at høre musik på, intet andet! Af de billige har jeg hørt, at SanDisk skulle have produceret er par ret så gode afspillere. Kan nogen bekræfte dette?
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
iPod Classic understøtter fint lossless, Apples eget ALAC (Apple Lossless Audio Codec).
Ellers kan du kigge på Cowon eller Sandisk Sansa Clip.
|
| Til top |
|
| |
Veracini Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, der er naturligvis i teorien ingen forskel på kvaliteten på f.eks. FLAC og ALAC, da begge er tabsfrie, men formaterne er vel stadigvæk komprimeret forskelligt? Jeg væmmes dog lidt, når Apple tvinger en til at bruge deres format, og vil egentlig foretrække et åbent format. Deres interface er måske smart, men det sgu også ekstremt indskrænket.
Jeg har generelt hørt bedre om Cowon end Apple, lydmæssigt, men de er desværre også tilhængere af touchscreen. Jeg bruger disse hovedtelefoner (http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hovedtelefon/d enon_ah-d1100_hovedtelefon_sort.htm), så vil næppe op i prislejer à la dem hos Colorfly, men lyden er vigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er velkommen til at komme forbi, og prøve min Cowon X7, hvis du har lyst. Jeg bor i Århus C.
Det er en fin afspiller, men styringen er som altid med cowon, elendig! (Det er i hvert fald min oplevelse af det.)
Jeg valgte cowon over ipod, fordi jeg hader Itunes - de skal fandme ikke bestemme, hvilken player jeg bruger på min computer!
Det må næsten være den du har kig på med 160 gb som ønske.
|
| Til top |
|
| |
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af ren nysgerrighed, hvad er problemet med at bruge Alac format? Flager da ligeså meget en "bunden" format samt kvaliteten er den samme,
ihvertfald hvad jeg kan læse mig frem til. Desuden, findes der et hav af software som kan overføre musik til en iPod, hvis man ikke vil bruge iTunes.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tifo skrev:
Af ren nysgerrighed, hvad er problemet med at bruge Alac format? Flager da ligeså meget en "bunden" format samt kvaliteten er den samme,
ihvertfald hvad jeg kan læse mig frem til. Desuden, findes der et hav af software som kan overføre musik til en iPod, hvis man ikke vil bruge iTunes.
|
|
|
Flac er da understøttet af mange flere afspillere. I hvert fald de fleste seriøse. ALAC kan så vidt jeg ved kun afspilles af Itunes. Mac irriterer mig, fordi de bevidst går efter, at man skal bruge alle deres ting. At der findes 3. parts software er self fint, men det var da nemmere, hvis styresystemet kunne klare det hele :) Men det er jo nok personligt. (Mine forældre har i øvrigt kæmpe macbooks, min søster en mac air samt ipad) Jeg foretrækker stadig min cowon og mine pc'er.
|
| Til top |
|
| |
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 25 April 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvad er problemet med at bruge en bestemt afspiller til musik og når man nu har en iPod kan man jO ligeså godt bruge iTunes. Det er jo ikke
fordi at iTunes ødelægger dine filer, spammer med reklamer osv.det er et progam ligesom f.eks winamp.
Og så vidt jeg husker, kunne media player ikke lave flac filer eller afspille dem uden et codec, men det er også lang tid soden jeg har. Brugt en
Windows pc. Men Windows og dens afspiller e, er da ligeså låst som iTunes er til os x. så kan virkelig i kke se den stor forskel på at benytte det. Folk
er virkelig snæver synes når det gælder software. Sjovt du har en pc, men bruger cowon, når du nu gerne ville have at styresystemet kunne klare det
hele ;-)
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi bliver nok ikke enige
Korrekt med media player - men det er heller ikke en "seriøs afspiller" i mine øjne.
Jeg bruger Winamp, men det er mit valg. Jeg kan lide programmet, - ikke fordi min cowon kræver det.
Jeg forstår ikke, hvad det er mit styresystem ikke kan klare ifht min cowon? Jeg bruger ikke noget program til andet end at konvertere videofiler.
Men uanset, så ser det ud til at Veracini har forladt sin tråd?
|
| Til top |
|
| |