Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mere bas, sub el. gulvht.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2012 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Supercharged skrev:
Tak for alle de gode og brugbare input... lige umiddelbart tror jeg jeg går efter 2 stk XTZ 99 w10.16, og så lader mine 805
fortsætte som front... Men de lyder jo også helt fantastiske

Fin ide  Så kan du nemlig benytte dig af den fordel som det giver at bruge 2 subwoofere.

http://www.av-connection.dk/?PGr=4363&ML=1581

http://www.dspeaker.com/en/technology/anti-mode-technology/a nti-mode-connection-examples.shtml

Men prøv da først dine subwoofere. Måske din surround reciever kan klare korektionen. Men hvis det ikke blier godt nok, så anbefaler jeg den antimode. der er flere som virkelig har fået en utroligt meget bedre sub, når de benytter DSP teknologi. Jeg bruger DSP til at styre lyden. og jeg kan roligt sige at det ikke ville virke ordenligt uden, har prøvet  jo måske hvis jeg byggede huset om osv

Det er også min erfaring at det er bedst at få dine suwoofere til at spille så godt som du kan uden DSP, og så bagefter benytte DSP til at rette det sidste op. sagt kort, er det simpelthen fordi at jo mindre en DSP skal lave, jo bedre chance har den for at rette op på unoderne.

Men hvis din kone allerede har belsuttet hvor XTZ'erne skal stå, så skal du bare lade Antimode DSP'en lave sit arbejde   

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Supercharged
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2012 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:

Supercharged skrev:
Tak for alle de gode og brugbare input... lige umiddelbart tror jeg jeg går
efter 2 stk XTZ 99 w10.16, og så lader mine 805 fortsætte som front... Men de lyder jo også helt fantastiske smileys/smiley4.gif">

Fin ide  Så kan du nemlig benytte dig af den fordel som det giver at bruge 2 subwoofere.

http://www.av-connection.dk/?PGr=4363&ML=1581

examples.shtml">http://www.dspeaker.com/en/technology/anti-m ode-technology/a nti-mode-connection-examples.shtml

Men prøv da først dine subwoofere. Måske din surround reciever kan klare korektionen. Men hvis det ikke blier godt nok,
så anbefaler jeg den antimode. der er flere som virkelig har fået en utroligt meget bedre sub, når de benytter DSP teknologi.
Jeg bruger DSP til at styre lyden. og jeg kan roligt sige at det ikke ville virke ordenligt uden, har prøvet  jo måske hvis
jeg byggede huset om osv

Det er også min erfaring at det er bedst at få dine suwoofere til at spille så godt som du kan uden DSP, og så bagefter
benytte DSP til at rette det sidste op. sagt kort, er det simpelthen fordi at jo mindre en DSP skal lave, jo bedre chance har
den for at rette op på unoderne.

Men hvis din kone allerede har belsuttet hvor XTZ'erne skal stå, så skal du bare lade Antimode DSP'en lave sit
arbejde   

Hehe

Der findes umiddelbart en række forskellige tilpasningsmuligheder i min Pioneer receiver, og har også målemikrofon til den.
Har brugt det et par gange for at optimere forskellige placeringer af enhederne, og har gemt to forskellige opsætninger. Så
det vil jeg da starte med at rode med...

Men skal da lige ha' købt subberne som det første
Til top Vis Supercharged's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharged

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 September 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Supercharged skrev:
Sven Palvig skrev:

Supercharged skrev:
Hejsan, Jeg har følgende setup: Pioneer VSX-LX70 B&W 805 Matrix som
front B&W 805 Matrix HTM som center B&W DS3 som surround Jeg mangler noget bas, og er desuden ikke helt tilfreds med
DS3'erne. Så for at få mere bas, så hælder jeg selv mest til at skifte til et sæt gulvht som front, og så lade 805'erne blive til
surround, i stedet for DS3'erne. Alternativet er at smide en sub på, men så bliver det med 805'erne som front (sidder på
væggen). Konen gider ikke ha' både gulvhøjttalere og sub ind i stuen :) Og jeg tænker på enten at finde et sæt (gamle) 801,
802 eller et sæt 804 Matrix... Er nok mest til den sidste løsning. Hvis det skulle være en sub, har jeg tænkt på en ASW 2500
eller Dali Ikon MK2. Men tanker og meninger er meget velkomne :)

Hvis du af de muligheder du skitserer, have forslag til den bedste løsning, ville jeg gå efter B&W Matrix 801. Det skule
være den bedste bas fra deres hånd til at fungere godt i rummet. Men er krævende med effektforstærker.

Matrix højtalerne har nogle mere avancerede filtre end Diamond serien. Filtrene er gjort billigere end de gamle højtalere.

Hvis du går efter subwoofer, så brug to gode og del f.eks. imellem fronter og subber.

Tak for dit input... Ja, jeg er nemlig lidt bange for at kaste mig ud i 801'erne, da jeg har læst de kræver meget stor
strømstyrke. Og selvom min Pioneer yder 7x170, er det næppe tilstrækkeligt...

Og 802'erne er opgivet til kun at gå ned til 55 Hz, hvilket faktisk er 3 Hz dårligere end mine 805'er. 804'eren går derimod
ned på 32 Hz. Og så kan jeg komme af med mine DS3 :)

En 802 vil kunne spille bedre bas end 804. Det der er vigtigt er membranareal.

Men to subwooferer vil være en god løsning, og vil ikke kræve det samme af effektforstærkeren. Subwoofere kan være bygget til at spille bas! Men gå efter kvalitet! Mange er bygget som bum bum bokse.

Jeg mener man skal placerer højtalere og lytteplads optimalt. Bruge absorbenter og diffusere i rummet, så akustikken er god.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Det må være fordi jeg bruger firefox  

Når nu du har skrevet dit link, så venstre klik lige efter. Så gør du det aktivt, når det er sendt. Men lav ikke mellemrum i link eller efter sidste bogstav/tal. Har du Explorer kan du gøre det. Jeg prøver lige om jeg kan på Firefox som jeg også har.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke muligt, at gøre det på Firefox. Har lige prøvet. Der sker ikke noget. Brug Explorer, den har du vel også.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 September 2012 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Nej, det er ikke muligt, at gøre det på Firefox. Har lige prøvet. Der sker ikke noget. Brug Explorer, den har du vel også.

Links kan gøres aktive i alle browsere, ved at skrive [url ] før linket, og [/url ] efter. UDEN mellemrummene (indsat her fordi teksten ellers bliver et link til
ingenting

Kan man ikke huske koderne, kan der klikkes på "forumkoder" lige under skrivefeltet. Her kan også læses hvordan man v.h.a. samme koder omdøber sine
links.

Keine hexerei nur lesen die anveisung
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2012 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Så ve' man de', hvis man lige bruger Firefox og andre.  Der er altså bare mere skrivearbejde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes