| Forfatter |
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 12 November 2014 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug af flere filtre på anlægget er nu ikke så tosset, der er noget udstyr der støjer bagud via strømforsyningen, f.eks. motorerstyringer til
pladespillere og switchmode forsyninger.
Så er det også utroligt vigtigt at have en fornuftig jord i forbindelse med filtre, hvis ikke jorden er god virker filteret ikke efter hensigten.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 November 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man behøver såmænd ikke, at tage låget at apparatet, for at mærke om det snurre/sitre i fingrene eller bagsiden af fingrene. Det mærkes ret fint på selve kabinettet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestilte 2 filtre hos mouser.com den 11 og allerede i dag kom de kun 2 dages levering helt fra USA, det er hurtig må man sige..
Når men jeg er så kommet lidt i tvivl om det er de rigtige jeg har fået hjem, der er tale om schaffner FN2090A en 12 samt en 16Amp version.
Den version jeg har fået hjem er med jord i line delen men uden jord i load delen, og jeg har jo læst at det er vigtig at man har en ordenligt jord forbindelse med et filter på.
Så er der nogen der kan fortælle mig om det er et ok filter og som måske kan fortælle hvorfor der kun er jord hen til netstikket og ikke til tilslutnings delen.
Her er linket til data på filterne. FN2090A__________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke noget problem, den jord du får ind på LINE er også den samme som du har på LOAD. De filtre der har Jord på begge sider er
bare en direkte forbindelse igennem filteret, så du bruger bare Jord fra LINE siden hen til stikket.
Jeg har ofte bare lavet en Hoved Jord hvorfra der deles ud til samtlige stik, dette er egentligt også en bedre måde, minder om det man
kalder en stjerneforbindelse.
Så du behøver ikke at bekymre dig om det er de rigtige filtre, for det er det. Så bliver det spændende om du oplever forskel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm,
Bare lige for at forstå det korrekt, er det meningen jeg skal forbinde alle apparaters jord til jord på filterets jord på line ?
Kikker man på diagrammet over filteret så er både P & N koblet til jord via kondensator, troede derfor ikke apparaterne skulle jordes til filteret.
__________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jorden er den samme, det er ikke jorden der filtres, men støjen fra fase/nul der lægges til jord.
Så om du tager jorden før filteret eller efter filteret betyder intet, det er som sagt samme jord/potentiale.
|
| Til top |
|
| |
Aschwarz Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Andersen Det er nogle fine filtre du har købt, de er lavet lige efter bogen, intet HiFi Hokus Pokus, kun rene sunde ingeniørberegninger.
De virker effektivt også uden jord. Bemærk dog at rigtigt mange apparater allerede har et filter som det du har indbygget, og her vil du næppe
kunne høre forskel. Men prøv dig frem, der er nogen der siger de kan høre forskel på net-ledning, hvis det er rigtigt vil filtrets indflydelse være
enorm.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner også med det var nogle gode filtre, eneste jeg var lidt usikker på var om den version jeg har fået købt (A versionen) og så er jeg usikker på om jeg skal føre jord med ud til apparaterne, fordi der kun er en tilslutning til jord på line siden, og så fordi både nul og fase er afkoblet i filteret til jord.
Men som jeg har forstået det så skal jeg føre jord fra apparaterne på og så laver jeg en separat jordforbindelse som kun anvendes til hifi udstyret, så brudte det vel ikke kunne blive bedre.
Har så planer om at føre en 16Amp fase frem til filteret, så er der aldrig mangel på power.
__________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |