Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hjemmebiograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:
Morten Nielsen skrev:

AX 5 eller AX 3 ville også være værd at kikke på da disse koster ca 1/3 af AX 10 men har det samme indmad minus nogle gimmicks, som du måske ikke kommer til at bruge anyway... personligt ville en AX3 være fint til mig, men det kommer bl.a. an på hvordan du vil koble din dvd til din projekter.

Ikke helt rigtigt. Nu er det sådan at AX-10 yder 7*170 watt, mens AX-5 og AX-3 "kun" yder 7*100 watt. Derudover er den funktion som automatisk indstiller forstærkeren via en mikrofon mere avanceret i AX-10 (flere parametre). Fjernbetjeningen af også af typen med LCD-touch-display på AX-10. Din generalisering holder altså ikke helt da AX-10 er meget anderledes på væsentlige punkter!!!!

Ok, havde misset det med watt. Men lcd remote hører klart ind under gimmicks  Ok indrømmet, jeg mente AX5 og AX3, men en remote med LCD og flere indstillinger hører også ind under gimmicks i min verden.

Var nu skam ellers ikke ment som generalisering fra min side, blot om at gøre sig klart hvilke behov man havde.  Fx ikke megen pointe i at få en vild AV amp der har diverse RGB indgange hvis man kører signalet direkte til PJ. Samme hvis man vitterligt aldrig skal bruge det til andet end stereo og film... så ville det, at betale ekstra for SACD og DVD-A jo være at skyde sig selv i foden.

Går ud fra, at de 100k der er til rådighed også til dels skal bruges til selve lokalet? I så tilfældet er en amp til 30k jo nok en del for meget i forhold til resten af setup.

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart bruge flere penge på billed siden end på lydsiden. Det er ofte det der giver det vigtigste indtryk. 50/50 ville være bedre. Køb en brugt Barco cine 6 ell 7 og så vælg nogle af de Denon ell. pioneer receiver nævnt tidligere her. Så et sæt B&W eller lign. Brug en ældre computer(1-2 GHz)som billed generator.(linedoubler)

Jeg har set hjemmebiografer bestående af lydanlæg til 5-70000 også et 32" på billedsiden, lidt skuffende...

Og lad nu være med at lave billedet for stort...bredden på lærredet må ikke være større end længden fra 1. stolerække divideret med 2.

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes