Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 2803 frem for 1604 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
El_vez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens, her et lidt kringlet spørgsmål ang. receivere kontra højtalere:

(Husk at copy/paste linksne til en ny browser, ellers virker de ikke.)

Jeg leger lidt med tanken om at benytte mig af Hifiklubbens tilbud: http://hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|n|||1162|nshow og købe en større receiver.

Den jeg har i øjeblikket er Denon AVR-1604, den jeg overvejer at erhverve mig er Denon AVR-2803.

Jeg har dette Gale højtalersystem: http://hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|221|221|4733|pdetail, pånær baghøjtalerne, hvor jeg bruger nummeret større: http://hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|39|39|1808|pdetail.

Spørgsmålet er, om det ville give en væsentlig forbedring af lyden at skifte receiveren ud, eller om det ikke kan svare sig da (jeg tror) det svageste led i mit setup er højtalerne.

Ja, jeg ved ikke om tingene hænger sådan sammen, jeg ved stort set intet om hifi - jeg synes mit anlæg spiller udmærket, men hvis jeg kunne opnå en bedre lydkvalitet ved at skifte til 2803, var det bestemt noget jeg ville overveje.

Jeg håber i kan hjælpe :)

Jeg bør måske lige tilføje at mit rum er 20 m2, og jeg skal ikke bruge anlægget til at spille specielt højt med, primært blot til dvd film.

krusell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Inden jeg begynder, skal jeg lige sige, at jeg absolut ikke er ekspert på området. Og at jeg på igen måde tager ansvar for noget. Så er det sagt :)

Men når det så også er sagt, er jeg sikker på, at du godt kan få noget ud af skiftet til 2803'eren.

Den er på alle måder (så vidt jeg har forstået det) bedre. Bedre og større strøm, bedre og hurtigere chip til surround og stereo og så selvfølgelig mere kraft og flere kanaler. Og den har 24/96 ting (ting er et teknisk udtryk ;) ) Og så er den billig for tiden. 5000 er ingen penge for den, synes jeg...

Jeg har selv 1802'eren og havde skiftet på stedet, hvis ikke det var fordi jeg er igang med at købe en projektor og derfor ikke lige har pengene.

Til top Vis krusell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krusell

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

2803 er klart stærkere på surround-delen og musikken vil også få et løft.

2803 har meget bedre præcision når det gælder bevægelser igennem de forskellige kanaler. Den glider bedre igennem kanalerne istedet for at "springe" igennem. En god måde at teste det på er bl.a. at smide en film på med en regn-scene eller en anden scene med bred aktivitet. Hér mener jeg personligt at 2803 er klart bedre.

2803 har også pre-out, i tilfælde af opgraderng.

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Der er vidst ingen tvivl om at du får en noget bedre reciver med flere muller og mere af alt ting, med dertil hørende bedre lyd i sigte , og det kan da godt være at dine højttalere er det svageste led nu, men reciveren er jo til at få for en rimelig pris pt, og så kan det jo være at du senere for mulighed for at skifte det svageste led ud.

Held og lykke med det.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

ralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

hvis jeg var dig vil jeg købe den, da den er meget bedre.

Og den er rigtig til surround.

Rasmus

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes