Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: kan man bruge en stageline til noget? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Det kunne være spændende om Hr. Storm, kunne fremvise og dokumentere de systemer, som har de påståede seriemodstande i baskredsen. Jeg har indtil da lov at tvivle.

Martin Logan er blandt synderne der friskt bruger seriespoler med en DC modstand på 2-3ohm på enheder der som udgangspunkt absolut ikke har et for lavt Qt.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

JØRGEN STORM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

"Hvis jeg ikke havde en anelse om det, ville jeg nok sætte mig grundtigt ind i tingene inden, jeg gik i gang."

Det approach kan man jo kun synes om! Problemet er jo bare, at folk ofte ikke ved, hvad det er de ikke ved.........  Og så synes jeg ikke PA-enheder er helt så ens som du antyder. Men på højfrekvensområdet vil jeg dog næsten give dig ret. Her har der stort set enerådende været tale om stort set identiske fungerende titanium kompressionsdrivere, der fungerede efter nøjagtigt samme princip og derfor lød så ens, at denne (mislyd) blev de facto standard i branchen. Heldigvis har enkelte set på området med helt friske øjne og f.eks. BMS´s patenterede coaxsial ringradiator 2" driver bryder radikalt med tidligere tænkning på området, - både med hensyn til princip, materialevalg, osv. Resultatet er så meget bedre, at to af hifibranchens tunge drenge mente der blev drevet gæk med dem, og at der bag frontgrillen nok var monteret en hifikvalitets mellemtone- og diskanthøjttaler, så godt spiller dyret nemlig.

PS:

Hvis dine idéer på området nogensinde får mulighed for at materialisere sig til en håndgribelig enhed, vil jeg være meget interesseret i sagen, og kan muligvis introducere dig til et par udenlandske fabrikanter, som har eksisterende produktlinjer og interesse i at producere højttaleren! Har du brug nogen til hard core afprøvninger i marken melder jeg mig også gerne frivilligt!

Til top Vis JØRGEN STORM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JØRGEN STORM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes