Har fået solgt mine gamle baghøjttalere og har i længere tid overvejet hvilke jeg skulle hoppe på. Da jeg ikke har kunnet bestemme mig, vil jeg spørge her, da jeg ved, at der er nogle som har prøvet disse 
Har valgt ovenstående da jeg har:
Fronter: Dali 8008.
Center: C1000.
Grunden til jeg ikke kan beslutte mig er, at de koster det samme men har helt forskellige karakteristika:
R1000 bliver 'solgt' på, at den er lille, nem at hænge op, og at man kan vinkle diskanten.
2002 bliver 'solgt' på, at den går temmeligt dybt, størrelsen og prisen i betragning.
Mine overvejelser og ting jeg ikke kan finde ud af:
*At r1000 er mindre end 2002 er en lille fordel, men absolut ikke det afgørende.
*At r1000 er nem at hænge op, kan betyde 1k forskel på prisen, da jeg måske ellers skal købe et par hylder eller sætte beslag i de andre.
*Hvis jeg læser om den drejelige diskant, kan jeg se, at det skulle være en fordel, men efter min bedste overbevisning er det kun, hvis man har alvorlige placeringsproblemer eller hører dvd audio eller sacd, hvilket jeg hverken har, gør eller kommer til.
hmm, roder vist rundt i det som jeg plejer når jeg skriver et indlæg 
Reelle spørgsmål:
Vil man få noget ud af den bedre (på papiret) frekvens-range på 2002 i forhold til r1000?
I tilknytning til det over: kan r1000 yde tilfredstillende i et snurrerundt anlæg hvis man sammenligner med 2002?
Er den drejelige diskant i virkeligheden ikke et minus?
Heh, håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg havde planlagt at få fat i dem inden weekenden.. og det er jo snart