| Forfatter |
|
olde Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har brug for et godt råd.
Jeg er egentlig blevet ret vild med GamuT L5, det er både designet og lyden der gør dem så gode. Desværre er de et godt stykke udenfor min pris rækkevidde. Jeg har ca 20-30k at bruge på et nyt sæt højttallere. Håber i har nogle gode ideer til hvad jeg skal spendere i. Det er ret vigtigt de er pæne, da de måske også skal benyttes til noget udstillings rum.
mvh
olde
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
De her er da pæne , men det er ikke en L5'er 

|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmma; hvad mener du med "næsten" samme enheder ?........kan de præcisere hvilke enheder der bruges i TNT S7 / S9 ? ( - jo, HAR været forbi dat's hjemmeside - der blev jeg ikke klogere....)
Mvh
Jesper __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil det være synt at sige Amadeus er specielt pæn - jeg ville nok også gå efter noget Sonus Faber. Tjek deres modeller på speakerscorner.dk
Ellers er der jo Dali Mentor 6 som jeg selv lige har fået hjem - spiller forrygende, og ser ganske pæn ud. Lidt almindelig vil nogle måske sige....
Men så er der jo Helicon 400 som ligner GamuT lidt.
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
mmma; hvad mener du med "næsten" samme enheder ?........kan de præcisere hvilke enheder der bruges i TNT S7 / S9 ? ( - jo, HAR været forbi dat's hjemmeside - der blev jeg ikke klogere....)
Mvh
Jesper
|
|
|
Det er Scan Speak enheder der bruges i TNT. Bas/mellemtone er fra Revelator serien og diskanten er en Ringradiator, disse enheder bruges også af GamuT. Grunden til jeg skriver "næsten" er at GamuT modificere enhederne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmma skrev:
Jesper Andersen skrev:
|
Mvh
Jesper
|
|
|
Det er Scan Speak enheder der bruges i TNT. Bas/mellemtone er fra Revelator serien og diskanten er en Ringradiator, disse enheder bruges også af GamuT. Grunden til jeg skriver "næsten" er at GamuT modificere enhederne.
|
|
|
- OK ( og tak ), men tænkte nu mere specifikt hvilke enheder der er tale om, da der jo er flere forsk. varianter/størrelser af såvel revelator som ringradiator serierne.......
Mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og med hensyn til dali Helicon og mentor, tror jeg nu nok at klangen er TEMMELIG forskellig fra L5. Især toppen med ringradiator Diskanten er klasser over Dali ( ifølge MINE ører )
Mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham de Amfora har da af og til nogle pæne lave priser på nogle 2.sorterings Gamutter. Giv ham et kald og hør ad.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det vigtigste er de er pæne ville jeg vælge sonus faber, designet er rigtig flot synes jeg, og finishen er en helt anden i forhold til gamut.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
mijupe Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olde
Så kan jeg da anbefale dig at lytte til et par GamuT Phi7, de koster rundt 35.000 for et sæt, det er ikke en L5. Men alligevel en god højttaler. De er noget lettere at drive end en L5, jeg har lyttet til begge og har selv et par Phi7, de var inden for rammerne af lillemor og jeg har ikke fortrudt et sekund-tværtimod bliver de bedre og bedre, efterhånden som de bliver "spillet til".
Kan kun anbefale dem.
Det er rigtigt at Amfora ofte har tilbud på sine demo modeller, så tjek da ham ud. Ellers mener jeg ar Expert i Varde har nogle tilbud på demo modeller af både L5 og Phi7
Bliver spændende at høre hvad du ender med at få hjem i stuen. __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal IKKE handle før du har hørt Xavian 360! Først når du har lyttet til dem, har du en reference i klassen
|
| Til top |
|
| |
olde Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Mik112,
Jeg vil helt sikkert gøre mig selv den tjeneste at hører andre højttallere i samme pris som L5, hvis jeg nu vælger at bruge så mange penge, selvom det stadig virker uoverskueligt. GamuT L5 har længe for mig været det bedste bud på en højttaler i den prisklasse, men hvis der er nogle der kan komme med bedre bud, er jeg meget interesseret. Det kan jo ikke skade at hører HELE udbudet inden man vælger.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
olde skrev:
|
Tak Mik112,
Jeg vil helt sikkert gøre mig selv den tjeneste at hører andre højttallere i samme pris som L5, hvis jeg nu vælger at bruge så mange penge, selvom det stadig virker uoverskueligt. GamuT L5 har længe for mig været det bedste bud på en højttaler i den prisklasse, men hvis der er nogle der kan komme med bedre bud, er jeg meget interesseret. Det kan jo ikke skade at hører HELE udbudet inden man vælger.
Fornuftig filosofi 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |