| Forfatter |
|
thyge Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen
Det er jeg glad for du siger.
DVS køber jeg et lydkort der understøtter 6.1 til min computer også og trækker et optisk kabel til den optiske indgang som vil der automastisk stå 6.1 på forstærkeren og jeg kan vælge denne option ved at trykke på DSP knappen.
Det vil jeg sgu prøve.
Vender lige tilbage op det virker.
\Thyge
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke helt rigtigt.
Din receiver understøtter ikke ægte (discrete) 6.1 ved digitalindgang, derfor vil der ikke automatisk stå 6.1, men den vil automatisk finde DD eller DTS, dog kun i 5.1 Derfor skal du manuelt finde 6.1 surround (også kaldet matrix6.1) via DSP knap, for at få Matrix 6.1. Der er dog kun kvalitetsforskel ved DTS discrete 6.1 i forhold DTS matrix 6.1, og ikke ved DD discrete 6.1 og DD matrix 6.1.
Det billigste du kan gøre, er at gå ned i en musikforretning og finde et usb-baseret eksternt lydkort, de koster ca. 400 kr. Du skal blot være opmærksom på at der er understøttelse for 24/96 signal og ikke blot 16/44 signal.
Du kan også købe en DVD-afspiller for ca. 400 kr.
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK og det skal vel understøtte 6.1 output, ok så er jeg med
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu har jeg igen prøvet alt, har været ude og købe et Audigi 2 platinium (2000dkr.) med optiske udgange. + et optisk toslink kabel til 500 dkr og det virker simpelthen bare ikke. og lydkortet understøtter 6.1. alt virker, bare ikke i 6.1.
Troede ellers lige at den var der, men nu gider jeg snart ikke mere, det har efterhånden taget meget tid, penge og rendene frem og tilbage til forskellige butikker for at finde de rigtige kabler, + 1 fartbøde (1000kr). Det er stadig bare skod at have en bagcenter som ikke vil virke i 6.1.
Så jeg be'r til at der en én som kan give mig et rigtigt god forslag til hvordan jeg så skal gøre?
\Thyge
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikael
Mit lydkort har:
Optisk spdif udgang, er prøvet virker ikke til 6.1
Coaxial spdif udgang, ikke afprøvet men kunne forstå det ikke ville virke
stereo udgang, af gode grunde giver det ikke 6.1
6 kanals eller komprineret AC-3 Spdif-output, er afprøvet men kan være det rigtige kabel ikke er brugt
3 analoge udgange til 6.1, som jeg kunne forstå min forstærker ikke kan køre.
Der findes så mange forskellige kabler og jeg køber jo dem som jeg blevet rådgivet af butiks sælgere til at købe, men endnu har jeg ikke opnået det ønskede resultat.
\Thyge
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det selvfølgelig ikke sådant lydkort som jeg lige har købt, PIS og det tror jeg heller ikke man kan få. Imorgen bytter jeg det fine optiske kabel til et coaxialt kabel og prøver coaxialt spdif out med det rigtige kabel.
Håber det virker ellers er vi ude i at jeg skal investere i en ny forstærker.
\Thyge
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det være jeg stiller et dumt spørgsmål, men hvorfor vil du gerne bruge en PC'er istedet for en stationær DVDafspiller til at afvikle DVDskiven? Bruger du den i forbindelse med en projektor eller...? (HTPC)
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke en dvd player og har heller ikke planer om at anskaffe en, da alt hvad jeg bruger er computeren, også til at se evt. dvd film, da jeg har et dvd drev. I højttaler mode på lydkortet har jeg instillet alt som det skal være iflg. lydkorts manualen. Den digitale indgang på forstærkeren er aktiv idet at det vrker i 5.1, og har selvfølgelig valgt digitalt input på forstærkerens display.
Ham der har indlægget før dig skrev at det ville virke med optisk forbindelse, men det gør det ikke.
Men nu prøver jeg imorgen det coaxile kabel.
\Thyge
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK det virkede heller ikke, så nu giver jeg op og sætter Rear center højttaleren sammen med front center så den kan give lyd fra sig. Og så må jeg sande at min sherwood 956r er noget l**t. Står i manual at den kan køre 6.1 men det er åbentbart løgn.
Jeg vil nu spare op til en ny forstærker tak for hjælpen allesammen. Kunne desværre trods alle jeres gode råd ikke få l**tet til at virke.
\Thyge
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 Maj 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
thyge skrev:
|
OK det virkede heller ikke, så nu giver jeg op og sætter Rear center højttaleren sammen med front center så den kan give lyd fra sig. Og så må jeg sande at min sherwood 956r er noget l**t. Står i manual at den kan køre 6.1 men det er åbentbart løgn.
Jeg vil nu spare op til en ny forstærker tak for hjælpen allesammen. Kunne desværre trods alle jeres gode råd ikke få l**tet til at virke.
\Thyge
|
|
|
Jeg er rimelig sikker på du har hvad du skal have, det virker bare ikke med digital output. Du skal anvende kortets indbyggede dekoder. Du skal lave nogle kabler for at få det til at fungere. Så vidt jeg ved har Audigy 6.1 output via mini-jack, hvor hvert mini-jack indeholder to kanaler. Dvs. du skal lave 3-4 kabler med stereo mini-jack i den ene ende, og 2 stk phono i den anden ende.
Kig lidt i manualen, eller smid et link op til en online manual, så skal jeg gerne kigge den igennem og sse om jeg husker ret.
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kjeldsen,
Jeg har helt droppet det og sat min forstærker til salg. Jeg har ellers engang linket til manualen.
Jeg har her idag bestillt en Denon 3805 i sølv til 8500dkr, Og med denne forstærker skulle jeg kunne køre 6.1 surround sound uden problemer. (Det håber jeg da).
Sætter sgu også lige min Sherwood til salg herinde.
\Thyge
|
| Til top |
|
| |