| Forfatter |
|
hnbo Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum
I har sikkert hørt det mange gange før. Jeg har brug for noget uvildig vejledning vedrørende indkøb af surround sound. Jeg har kigget rundt omkring - både på nettet og i butikker og er efterhånden blevet forvirret på et højere plan.
Jeg søger en surround receiver og DVD-afspiller i prisniveauet op til 6000-7000,- (gerne handel i udlandet). Mit behov er fornuftig ydelse samt rimelig kvalitet i både lyd og finish i både stereo og surround. I første omgang skal det tilsluttes et par Mirage M-790 gulvhøjttalere (ved godt at det ikke er sidste skrig, men synes de spiller glimrende) i ren stereo-mode og så senere udvides med andre højttalere til fuldt surround-setup.
Jeg har kigget på følgende kombinationer:
Cambridge Audio: Azur 540V + Azur 540D. Pris i alt: ca. 6700,- (i DK)
NAD: T742 + T513. Pris i alt: ca. 6000,- (i DK)
Harman Kardon: AVR 230 + DVD 22. Pris i alt: ca. 5400,- (leveret fra Tyskland) (alternativt med DVD 31 til merpris på ca. 1200,-)
Pioneer: VSX-912-S + DV 565A-S. Pris i alt: ca. 4600,- (leveret fra Tyskland)
Jeg er med på, at lydoplevelse er en meget subjektiv størrelse, og at det er et spørgsmål om, at høre det virke "live". Men en smule hjælp i retning af hvor vidt de tre sammensætninger overhovedet er sammelignelige og vil kunne fungere fornuftigt til CD-lyd i stereo vil jeg blive glad for. Og kan det anbefales at kigge efter noget der kan afspille DVD-audio og SACD (som Pioneer-afspilleren) eller ligger de formater "langt ude i fremtiden"?
Jeg er naturligvis meget lydhør over for andre forslag til kombinationer. Al hjælp modtages med stor tak 
Mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok gå efter NAD for stereolyden eller pioneer for formater og nem opsætning.
Jeg giver ikke meget for det billige HK.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Jeg giver ikke meget for det billige HK.
|
|
|
Det kræver da vist en nærmere uddybning 
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nææ jeg tror også jeg ville vælge pioneer, den sku' rimelig fed ud med det gør H/K jo oss'
__________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa jeg ville også gå efter NAD, god pris/ydelse, og så spiller NAD ret fornuftigt.
Og ja en sidste fordel det er at NAD forstærkeren nok er den kraftigste af dem du har nævnt, NAD plejer nemlig at bruge en overdimensioneret strømforsyning.
Tigeren
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal siges jeg er også mest stemt for Pioneer Dvd afspilleren, Pioneer laver ikke de produkter der oser mest af kvaliteten, men de leverer varen, og så er der features anmasse.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil vælge Pioneer afspilleren eller måske storebro'en DV668AVS (Den har digital video udgang). Hvad det angår receiver så vil jeg enten vælge NAD eller Pioneer'en.
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge Pioneer DVD'en og NAD forstærkeren....hvis det var mig der skulle vælge (men det er det jo ikke ....).
God jagt ! 
Mvh.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
poolplayer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Marantz, du kan hos Tapeconnection få en SR 5400 + DV 4400 for Kr. 6987,00. Har desværre ikke hørt det endnu, men mener at have læst at at specielt receiveren har fået god kritik i diverse test f.eks www.homecinemachoice.com. Kigger selv på Marantz og det er bestemt ikke blevet mindre interessant efter alle de positive ting jeg har læst b.la. herinde på HiFi4all. "god jagt"

|
| Til top |
|
| |
hnbo Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres kommentarer.
Jeg har været inde og kigge på homecinemachoice.com og kan læse ganske positivt om såvel Pioneer VSX-912 og DV-565. VSX-912 er så vidt jeg forstår også stærk nok til at trække et par relativ krævende gulvhøjttalere i stereo.
Derudover er Pioneer jo absolut en meget prisstærk kombination. Så den ligger højt i mine overvejelser. Nogen der ved, hvor Pioneer kan ses "live" i københavnsområdet?
Ja, Marantz kunne da bestemt også være en mulighed. Jeg har fundet et review af DV-4300 - ikke DV-4400 - og den "performer" ikke alt for godt ved CD-playback, men måske dette er bedre på 4400'eren? SR-5400 er uden tvivl et rigtig godt stykke hardware, men også i den dyrere ende (af mit budget).
Yderligere kommentarer er meget velkomne.
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu du osse bør kigge nærmere på den H/K AVR230 !
Der er absolut ingen grund til at udelade noget på forhånd udelukkende pga. få indlæg herinde, demo den og dan din egen mening 
|
| Til top |
|
| |