| Forfatter |
|
K Man Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal der købes nyt udstyr. Jeg har på et tidligere tidspunkt underholdt andre i dette forum om mit tab ved indbrud og nu er der begyndt at rulle penge ind fra forsikringen.
Mit dilema er at anlæget skal være småt spille godt og gerne vær en smule designpræget (siger konen) altså som mit sexliv, småt men godt.
Prisområde ca. 15.000,- for reciver og dvd.
Det samme skal gælde de nye højttaler skal bruge et komplet sæt snurrerundt lyd.
Prisområde ca. 30.000/40.000,-
De sidste højttaler vi havde var arcitech arcoustic athena (komplet)
Og der kommer ikke Bang og knald inden for mine døre og slet ikke Bose.
Gode ideer modtages
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok kigge lidt på den nye Denon AVR 3805. Den ser rigtig lækker ud. Så kan du købe en Denon DVD for de resterede 5000.
Af højtalere er der jo også rigtig mange muligheder. Jeg har indtryk af, at du mest skal bruge det til film, så derfor skal du jo nok også have en subwoofer. Personligt kan jeg godt lide Audiovector og et system med Mi Signature (eller Super hvis det skal være lidt billigere) hele vejen rundt ville være lækkert, men der er meget andet godt, og hvis du vil købe fra nyt, er der jo mulighed for at tage rundt og lytte til en masse forskelligt.
Held og lykke med det! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Dr. Watson Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du planer om at anskaffe Arcitech igen, eller vil du prøve noget nyt?
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe den med sexlivet kunne jeg ikke lade være med og smile lidt af *høøm* 
Jeg er også enig med Rune i noged audiovector/denon, men jeg synes også dali var værd at kigge på...Er selv imponeret over Dali Suite kontra prisen, det spiller virkelig lækkert i sourruond. Hørte et komplet sæt hele vejen rundt + sub i hifiklubben i kbh og det var virkelig lækkert... __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kunne være et godt forslag til et system du burde høre på inden du beslutter dig. Det er indenfor prisrammen, og ser efter min mening hammer flot ud:
Denon AVR 3805 surroundreciever: 11.000
Denon DVD 1400/DVD 2200: 4.000/6.000
2 Dali Suite 2.8 fronthøtalere: 8.000
4 Dali Suite R0,8 baghøjtalere: 10.000
Dali Suite center: 3.000
Dali Suite S1,2 subwoofer: 5.000
Samlet pris: 26.000,-
Køber du det hele samlet, bør du kunne forhandle dig frem til at få nogle gode kabler hele vejen rundt uden beregning. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej også Harman Kardon 8500 i kombination med DVD30.
Af højtalere ville jeg tage et seriøst kig på Vienna Acoustics, de forhandles af www.vassagohifi.com. Det er et forholdsvis nyt mærke i DK, men der er rigtigt mange, der allerede er meget vilde med det.
Jeg har selv lige bestilt et surround sæt, som jeg gerne skulle modtage inden for de næste par uger: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=1751
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
For sewan det var et spændende bud på højtalere til 30K. Det gad jeg godt prøve at høre.
Jeg håber og tror at du, Pascal, vil dele dine erfaringer med os andre når du får dem.
Har du selv H/K til at trække dem? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
K Man Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Watson skrev:
|
har du planer om at anskaffe Arcitech igen, eller vil du prøve noget nyt?
|
|
|
Tjaaaaaa, jeg var egentlig temmelig glad for sættet, det var en god middelvej til at får et sæt højttaler som var pæne og også spillede godt, som konen siger " jeg vil fa.... ikke have 4 store trækasser stående" og hvis man kender designet på Architec så ved man godt hvad sagen drejer sig om. Så vidt jeg er blevet informeret om så kan man ikke købe disse længere da fabrikken er stoppet/lukket og slukket.
Jeg er frisk på noget nyt, men (det skal være kvindevenligt og spille godt) Bang og knalds produkter er flotte, men spiller efter min bedste overbevisning ikke så det modsvarer prisen. Der må da være en producent som laver højttaler som har et flot design a´la Architech.
Reciver: har kigget på den nye rent digitale reciver fra Harman til små 12.500,- det kunne være et godt bud.
Her ville jeg også være åben for noget Hifi der spiller godt men også er en smule anderledes i sit udsende. Det skal ikke nødvendigvis være en 43 cm kasse.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
For sewan det var et spændende bud på højtalere til 30K. Det gad jeg godt prøve at høre.
Jeg håber og tror at du, Pascal, vil dele dine erfaringer med os andre når du får dem.
Har du selv H/K til at trække dem? |
|
|
Det regner jeg skam med at gøre. Jeg har lige snakket med Vassago, og jeg skulle gerne have højtalerne næste weekend. Jeg kan kun sige at servicen indtil videre har været helt i top! Jeg har noget H/K grej. Jeg bruger 2 stk. H/K Signature 1.3 effektforstærkere, og en EAD Theatermaster Ovation Plus forforstærker ( www.alphadigitaltech.com).
|
| Til top |
|
| |
Dr. Watson Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. arcitech så er fabrikken bestemt ikke slukket og lukket, sidste gang jeg var på besøg i SKSOUND i Vejle stod der et sæt front plus en center. Ved ikke om det er der endnu men du kan jo evt. ringe/kigge forbi.
|
| Til top |
|
| |
K Man Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Watson skrev:
| Mht. arcitech så er fabrikken bestemt ikke slukket og lukket, sidste gang jeg var på besøg i SKSOUND i Vejle stod der et sæt front plus en center. Ved ikke om det er der endnu men du kan jo evt. ringe/kigge forbi. |
|
|
Hmmmmmm er det de samme højttaler vi snakker, Architech Arcoustic Athena. Jeg mener bestemt at fabrikken lukkede for ca. 2 år siden og man har så forsøgt at starte op igen dog uden held.
De forhandler der før havde produktet har også givet den melding at man ikke kan købe produkterne mere, kun hvis nogen har et par rester stående.
Men hvis du har andre informationer er jeg meget lydhør
|
| Til top |
|
| |