| Forfatter |
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen herinde der kan fortælle hvad løse Dali Concept bas/mellemtoneenheder koster ( plastmembran ) 5",6½", 8" og 10" ?
Også gerne pris på hvad løse Dali Helicon bas/mellemtoneenheder koster ( papirmembran ) 6½" og 8" ?
( eller er det træfibre og poly de membraner ? )
Spørger man i Hifiklubben, har jeg prøvet to gange i butikken og en gang pr. telefon, så er svaret at de findes i løs vægt men at de ikke lige ved hvad prisen er, og her sidste gang, finde ud af det og så sker der ikke mere. Et svar jeg har fået var den ene gang i butikken hvor en sælger foreslog at jeg da bare kunne købe en hel højttaler. ( ja men jeg skal altså kun bruge løse enheder ).
|
| Til top |
|
| |
mr denon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at ringe til deres værksted de plejer at være meget behjælpsom  ps ved ikke om jeg opgive deres tlf nr her inde men det kan du få oplyst i hifi klubben.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr denon skrev:
Du kan prøve at ringe til deres værksted de plejer at være meget behjælpsom ps ved ikke om jeg opgive deres tlf nr her inde men det kan du få oplyst i hifi klubben. |
|
|
Lyder da umiddelbart som en god ide, har jeg ikke prøvet. Hvis du har nummeret kan du jo sende det som privat besked ...tak. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Info:
Har haft fat i Hifiklubben's værksted, hvor en venlig mand fortalte følgende, mht. pris på løse DALI bas/mellemtoneenheder:
Concept 1 - 5": 600.-
Concept 2 - 6,5": 650.- Concept 6 - 6,5": 700.- ( hvorfor prisforskel på identiske enheder ? )
Concept 8 - 8": 1000.-
Concept 10 - 10": 1250.-
Helicon 400 - 6,5": 2050.-
Helicon 800 - 8": 2600.-
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Info:
Har haft fat i Hifiklubben's værksted, hvor en venlig mand fortalte følgende, mht. pris på løse DALI bas/mellemtoneenheder:
Concept 2 - 6,5": 650.- Concept 6 - 6,5": 700.- ( hvorfor prisforskel på identiske enheder ? )
Helicon 800 - 8": 2600.- |
|
|
Det var ikke så lidt!! Hvad skal du bruge dem til? Tror man kan finde bedre enheder billigere!
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
KrammeAcoustics skrev:
|
Info:
Helicon 800 - 8": 2600.-
|
|
|
Det var ikke så lidt!! Hvad skal du bruge dem til? Tror man kan finde bedre enheder billigere!
|
|
|
Ja jeg er også nysgærrig, med hensyn til hvad de skal bruges til 
hvis det da ikke er til erstatning af defekt enhed?
|
| Til top |
|
| |
DADDY DJ Branchemedlem

Expert HiFi, Randers
Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Såvidt jeg ved så sælger Hi-Fi Klubben ikke løse enheder, men "erstatningsenheder" hvis den pågældende enhed er gået i stykker i en Dali/B&W højttaler. Grunden er at Dali/B&W selvfølgelig ikke er interesseret i at deres enheder bruges andetsteds end deres egne højttalere. Sådan er politikken for de fleste af markedets højttalerbrands og også for Hi-Fi Klubbens brands - i hvert fald da jeg arbejdede i Hi-Fi Klubben:-)
Venligst
Peter
expert Hi-Fi, Randers
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
|
|
|
Red King skrev:
|
|
|
|
Jeg havde intentioner om at bruge 6½" enheden fra Helicon i en selvbyg konstruktion, men med den høje pris tror jeg at der takkes nej. Det startede egentlig med at jeg kom til at stå og kigge på en løs "demo enhed" og løs membran, som de havde liggende inde hos Hifiklubben, den er robust opbygget og membranen er en fjerlet og stærk træfibermembran ....og når man hører den færdige Helicon højttaler, må man overgive sig, den lyder faktisk ganske godt. Om den lille Concept 1 med 5" enhed mener jeg, at i forhold til dens lave pris, så er den ganske ok.
Hvis nogen af jer herinde kender til noget lignende 6½" enheden fra Helicon med en fjerlet og stærk træfibermembran, så kom endelig med info og pris ...tak. 
DADDY DJ skrev:
|
Hej
Såvidt jeg ved så sælger Hi-Fi Klubben ikke løse enheder, men "erstatningsenheder" hvis den pågældende enhed er gået i stykker i en Dali/B&W højttaler. Grunden er at Dali/B&W selvfølgelig ikke er interesseret i at deres enheder bruges andetsteds end deres egne højttalere. Sådan er politikken for de fleste af markedets højttalerbrands og også for Hi-Fi Klubbens brands - i hvert fald da jeg arbejdede i Hi-Fi Klubben:-)
Venligst
Peter
expert Hi-Fi, Randers
|
|
|
Det kan være at du har ret , det undrer mig så, at de ikke orienterede om det, da jeg spurgte til at købe løse enheder, men det skal da chekkes op om det er muligt eller ej. Tak for din info. 
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
kappen skrev:
|
|
|
Red King skrev:
|
|
|
|
Jeg havde intentioner om at bruge 6½" enheden fra Helicon i en selvbyg konstruktion, men med den høje pris tror jeg at der takkes nej. Det startede egentlig med at jeg kom til at stå og kigge på en løs "demo enhed" og løs membran, som de havde liggende inde hos Hifiklubben, den er robust opbygget og membranen er en fjerlet og stærk træfibermembran ....og når man hører den færdige Helicon højttaler, må man overgive sig, den lyder faktisk ganske godt. Om den lille Concept 1 med 5" enhed mener jeg, at i forhold til dens lave pris, så er den ganske ok.
Hvis nogen af jer herinde kender til noget lignende 6½" enheden fra Helicon med en fjerlet og stærk træfibermembran, så kom endelig med info og pris ...tak. 
DADDY DJ skrev:
|
Hej
Venligst
Peter
expert Hi-Fi, Randers
|
|
|
Det kan være at du har ret , det undrer mig så, at de ikke orienterede om det, da jeg spurgte til at købe løse enheder, men det skal da chekkes op om det er muligt eller ej. Tak for din info.  |
|
|
Har du set disse?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Hvis nogen af jer herinde kender til noget lignende 6½" enheden fra Helicon med en fjerlet og stærk træfibermembran, så kom endelig med info og pris ...tak.  |
|
|
Dali Mentors enheder er opbygget efter samme opskrift. Prisen derpå kender jeg dog ikke  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig ja, dem havde jeg godt set og tænkte tanken at det nok var Vifa som producerede enheder til Helicon'erne, men har aldrig fået det bekræftet. 
Hvem sælger dem ?, jeg kan se at de ikke er med i eks. Frequence.dk's Perless/Vifa program.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
|
Nemlig ja, dem havde jeg godt set og tænkte tanken at det nok var Vifa som producerede enheder til Helicon'erne, men har aldrig fået det bekræftet. 
Hvem sælger dem ?, jeg kan se at de ikke er med i eks. Frequence.dk's Perless/Vifa program. |
|
|
DAT under peerless v-line
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til dig kappen. 
Har du nærlyttet XT18WH09-08 Bas/mid og XT18WO09-08 Bas/mid ?
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Tak til dig kappen. 
Har du nærlyttet XT18WH09-08 Bas/mid og XT18WO09-08 Bas/mid ?
|
|
|
Nej, desværre ikke men du kan tro jeg selv har kigget på dem, så du må endelig sige til hvis du finder ud af mere, kunne godt tænke mig at høre dem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Nej, desværre ikke men du kan tro jeg selv har kigget på dem, så du må endelig sige til hvis du finder ud af mere, kunne godt tænke mig at høre dem
|
|
|
Oki
Prisen er overkommelig ...så det er vel bare med at komme igang. 
Mht. kabinetter siger WinISD følgende:
http://tymphany.com/xt18wh09-08 Vifa xt18wh09-08 = 29,3 L basrefleks kabinet, 14,7 L lukket kabinet. ( 650.- )
http://tymphany.com/xt18wo09-08 Vifa xt18wh09-08 = 28,6 L basrefleks kabinet, 14,3 L lukket kabinet. ( 750.- )
For begge 41,5 hz porttuningsfrekvens ( ved 68 mm dia. 90 mm lang port )
|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek også Scan Speak Revelator serie, samen med fx Vifa XT25 diskant, de enheder sidder i htér til op mod en kvart million. Og er nok de mest brugte enheder til high end diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmma skrev:
| Tjek også Scan Speak Revelator serie, samen med fx Vifa XT25 diskant, de enheder sidder i htér til op mod en kvart million. Og er nok de mest brugte enheder til high end diy. |
|
|
Et rigtigt godt bud og fin kombination. 
Den her Scanspeak Revalator http://tymphany.com/18w-8831g00 ser ud til i WinISD at leve fint i et kabinet fra 40 - 50 L, ganske flot for en 6½" enhed.
Så kunne jeg forestille mig at kombinere den med den legendariske Scanspeak D2010 ( som jeg har liggende ). Og smide det hele ind i nogle 50 L kabineter ( som jeg har stående ). 
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
mmma skrev:
| Tjek også Scan Speak Revelator serie, samen med fx Vifa XT25 diskant, de enheder sidder i htér til op mod en kvart million. Og er nok de mest brugte enheder til high end diy. |
|
|
Et rigtigt godt bud og fin kombination. 
Den her Scanspeak Revalator http://tymphany.com/18w-8831g00 ser ud til i WinISD at leve fint i et kabinet fra 40 - 50 L, ganske flot for en 6½" enhed.
Så kunne jeg forestille mig at kombinere den med den legendariske Scanspeak D2010 ( som jeg har liggende ). Og smide det hele ind i nogle 50 L kabineter ( som jeg har stående ).  |
|
|
Har du set mit diy projekt? Jeg er ved at lave en højtaler med den enhed der. Jeg fandt dog frem til at selvom det umiddelbart ser ud til at den fungere godt i 40-50 liter, gør den ikke! Den skal ned omkring 30l. Troels gravesen har også lavet er par højtalere med den, mener at han kommer frem til at han synes den lød bedst i et kabinet på 28l med buede sider.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Har du set mit diy projekt? Jeg er ved at lave en højtaler med den enhed der.
Jeg fandt dog frem til at selvom det umiddelbart ser ud til at den fungere godt i 40-50 liter, gør den ikke! Den skal ned omkring 30l. Troels gravesen har også lavet er par højtalere med den, mener at han kommer frem til at han synes den lød bedst i et kabinet på 28l med buede sider.
|
|
|
Godt at du fortæller det, ville være kedeligt at skulle igennem den erfaring ...tak. Vil gerne se på dit byggeprojekt ...link ?
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
kappen skrev:
Har du set mit diy projekt? Jeg er ved at lave en højtaler med den enhed der.
Jeg fandt dog frem til at selvom det umiddelbart ser ud til at den fungere godt i 40-50 liter, gør den ikke! Den skal ned omkring 30l. Troels gravesen har også lavet er par højtalere med den, mener at han kommer frem til at han synes den lød bedst i et kabinet på 28l med buede sider.
|
|
|
Godt at du fortæller det, ville være kedeligt at skulle igennem den erfaring ...tak. Vil gerne se på dit byggeprojekt ...link ? |
|
|
Her!
|
| Til top |
|
| |