| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det billeder
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ak ja, det måtte jo ske... du har trods alt været forelsket i dem siden en regnverjsaften hos vassagohifi....
bassen indad/udaf, har du leget lidt med det?
jeg tror jeg bliver nød til at kigge forbi en af dagene... alt andet vil være for ringe.. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg kun haft dem sat til siden kl 1730, så der er ikke blevet leget så meget endnu..
basserne skal nok blive vendt indad, ellers blæser de direkte ud i væggen, som jo er af beton. og så ved du selv hvor meget bulder der kommer.
Du er velkommen, men kun hvis du tager noget af det lånte grej med. herunder især SR2, og den lille belles.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SR2'eren er desværre udelukket, da den nærmest er blevet bygget ind i racket. powertechen er lånt ud, så jeg har kun dc300'eren tilbage.. nu må vi se...
ellers er alternativer SiriuS, Rotel eller H/K  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser bekendte ud, de højttalere.....
Tillykke med dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem.....de er sgu fede  . Er der så kommet bas i huset eller er det ligesom SA'erne ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke Hr. Witzel!! Det er super fede HT du har fået dig der.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
strauss til så lille et rum? imponerende hvis de kan spille i så små omgivelser,ved nu ikke hvor stor stue du har men ud fra billederne ser det ikke mega stor ud, men flotte ht'ere det er det
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker..
Ronni: kan du virkelig huske dem, det var vidst ikke langt tid de fik i nordjylland ..
Acer: der er meget mere bas.. de første timer var slemme, men nu er jeg ved at vænne mig til det, og har fået dæmpet rummet lidt mere.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige hjemvendt fra et lynvisit i godt selvskab med Witzel, Strauss og Carlsberg!
Det er første gang jeg har hørt Strauss - og de gør det godt, det skal der ikke være nogen tvivl om!
De spiller meget dynamisk og med stort perspektiv. Bas er absolut heller ikke en mangelvare. Hvad folk taler om med "fasefejl" grundet 11" enheden i siden, det må de selv rode med - jeg oplever det ikke som noget problem. Placeringen i et rum omkranset af beton er ikke det mest hensigtsmæssige - det giver hurtigt bulder bas. Når det er sagt, ville jeg absolut heller ikke selv have skrubler ved at sætte et sæt Strauss i min stue, hvis jeg boede i betonbyggeri, og havde muligheden for et sådant sæt! Det positive trumfer det negative med flere længder.
Det var som sagt et kort visit, men der er klart dannet grundlag for mange timers intens musiklytning med et sæt Strauss.
Man kan ikke komme uden om finishen på højttalerne, den er helt uovertruffen - man bliver helt blød i knæene 
Stort tillykke med dine nye speakers Witzel 
- BR
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Acer: der er meget mere bas.. de første timer var slemme, men nu er jeg ved at vænne mig til det, og har fået dæmpet rummet lidt mere.
|
|
|
ja, det kræver jo lidt at gå fra SA selvom jeg syntes dine hedegangen 3070 er det tætteste SA er kommet på at producere en fuldkommen speaker (må SA 7K Master dø i synden) så er Strauss en mundfuld må man sige Jeg tror vi er flere der gerne vil forbi og høre de nye vidundere  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Takker..
Ronni: kan du virkelig huske dem, det var vidst ikke langt tid de fik i nordjylland ..
Acer: der er meget mere bas.. de første timer var slemme, men nu er jeg ved at vænne mig til det, og har fået dæmpet rummet lidt mere. |
|
|
Vi finder lige en dag så kommer jeg lige forbi og stiller dem rigitg ind .
I det rum er det ikke et problem , alt rigligt stort nok .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Takker..
|
|
|
Hehe ja, husker dem skam, men det er korrekt - de fik ikke lang tid!
Bassen opleves mere massiv og den væsentligste grund er at du har fået en højttaler der går dybere og spiller en væsentligt mere fysisk bass - det kræver lidt tilvænning. Driller rummet så samtidig, bliver det lidt sværere bare "lige at klare opgaven". Få evt. lavet en udregning på dit rum så du kan se hvor det placeringsmæssigt er mest hensigtsmæssigt med stående bølger osv. i tankerne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye speak´s nabo   
Dem kommer jeg vel til at høre mere til, både på den ene og anden måde  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| strauss til så lille et rum? imponerende hvis de kan spille i så små omgivelser,ved nu ikke hvor stor stue du har men ud fra billederne ser det ikke mega stor ud, men flotte ht'ere det er det |
|
|
lille.. nææ synes jeg ikke, det er små 20m2 .. 3,4x5,9m og jeg spiller på langs af rummet. Højttalerne får ca 1,20meter til bagvæggen, og 50cm til siden. der er 2,5-3meter til lyttepositionen. Og basserne vender indad.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
witzel skrev:
|
Takker..
|
|
|
Hehe ja, husker dem skam, men det er korrekt - de fik ikke lang tid!
Bassen opleves mere massiv og den væsentligste grund er at du har fået en højttaler der går dybere og spiller en væsentligt mere fysisk bass - det kræver lidt tilvænning. Driller rummet så samtidig, bliver det lidt sværere bare "lige at klare opgaven". Få evt. lavet en udregning på dit rum så du kan se hvor det placeringsmæssigt er mest hensigtsmæssigt med stående bølger osv. i tankerne!
|
|
|
ja de går meget dybere..
en udregning af rummet.. det var måske ikke nogen dum ide, det kræver vel en masse fikst udstyr, som jeg hverken har eller kan finde ud af at bruge?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postmanden skrev:
|
Tillykke med de nye speak´s nabo   
Dem kommer jeg vel til at høre mere til, både på den ene og anden måde 
|
|
|
du var så åbenbart ikke hjemme igår aftes .. du kigger bare ind når du har tid
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyk med dem..... Det må være fantastisk endelig at få bas. =P
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
| Tillyk med dem..... Det må være fantastisk endelig at få bas. =P |
|
|
Sådanne udtalelser kommer tydeligvis fra folk som IKKE har hørt SA3070 - det er det pure opspind i har gang! 
- BR
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offtopic: .. bor du på et kollegium ? .. hvis ja hvilket, synes de steder jeg har set har været elendige til lyd
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |