Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 04 November 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Nilau skrev:
harmonic skrev:
Martin logan
hver gang jeg har lytted til disse lige mget hvad de var spændt for så ku det ik gå hurtig nok med at komme væk igen
De har en grynet top et fuldstændig ligegyldig og xtremt kunstigt lydende lyb billed of bunden er ikke en gang anstremgelserne det tar at skrive 2 linjer hver
|
|
|
Sikke dog en omgang ævl! Du har såmænd bare fået konstateret, at du spillede på underlødig elektronik. Såre simpelt.
N.
|
|
|
Med fare for at få en advarsel så vil jeg da lige sige at lyd er xtremt subjectivt indrømmet Men alligevel hvorfor er det lige mig der skal hakkes på? hvis du ligger mærke til det er jeg ik den eneste der ik bryder sig om martin logan Jeg hærte dem på kt hifimessen i i år odense jeg har hørt prodigy serien over en søren bertram ICE forstærker fa jeg sku teste et sæt bertram no16 sølv kable jeg har hørte dem også engang i kt i kbh over noget marantz
Min opfattelse af lyden er den samme lige meget i hvilken sammensætning jeg hørte dem noget kunstigt og grynet sådan er det bare
mvh
|
|
|
Prøv at lytte til en vinyloptagelse, med et piano og mærk hvor meget de dybe toner kommer ud fra et par elektrostater, det lille stykke folie, har kun en fordel: det vejer lidt, og er hurtigt til at gengive toner, men dynamik det er næsten lige nul.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Prøv at lytte til en vinyloptagelse, med et piano og mærk hvor meget de dybe toner kommer ud fra et par elektrostater, det lille stykke folie, har kun en fordel: det vejer lidt, og er hurtigt til at gengive toner, men dynamik det er næsten lige nul.
vh. Henrik
|
|
|
Kunne du prøve at uddybe dette en smule. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener...
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da så godt at det er verdt en lytter... ca hvor meget kostr det at tage en tur fra Kbh til Casa Jensen?
Syntes forøverig at det da nogle smukke Ht.
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
Lyder da så godt at det er verdt en lytter... ca hvor meget kostr det at tage en tur fra Kbh til Casa Jensen?
Syntes forøverig at det da nogle smukke Ht. |
|
|
det kommer an på om du er i bil eller med tog .. i bil brobillet Storebælt + benzin og tog må du på dsb.dk for at finde ud af.
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Turen til fyen kan sikkert blive s....farligt for kassekreditten, men må vel hellere give dem et lyt
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Marius skrev:
Syntes forøverig at det da nogle smukke Ht. |
|
|
det kommer an på om du er i bil eller med tog .. i bil brobillet Storebælt + benzin og tog må du på dsb.dk for at finde ud af.
|
|
|
Eller taxa
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Turen til fyen kan sikkert blive s....farligt for kassekreditten, men må vel hellere give dem et lyt |
|
|
Det kan du roligt gøre,tag du bare til fyn,du bliver ikke skuffet!
mvh kimber
|
Til top |
|
|
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Bada-bing! Har lige haft en aha oplevelse igen. I dag en lytter mere... Audia Flight 100. WHOAAAA så sker der noget! Diskanten som silke, bassen fast og kontant, for pokker den Flight 100 har jeg da godt nok undervuderet, den spillede med magt og overblik, holistisk, silkeblød når det bød sig, og djævelsk pågående når musikken krævede det. Øv hvor er det anlæg svær at glemme, må hellere spille lotto i morgen.
Mvh. |
|
|
Hørte også setup´et med Audia Flight og må nok sige det sørme ka spille musik...sikken flot bas....
Men gad da også godt høre de F888
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 11 November 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også haft lejlighed til at opleve Focus Audio helt tæt på, nærmere betegnet Master 2.5. Altså disse:

Højtalerne blev drevet af et Gryphon Sonata Allegro og Antilleon Signature forstærkersæt. Lydkilderne var skiftevis en Eera og en Audia Flight CD. Alle kabler så ud til at være Cardas Neutral Reference. Musikken var Johnny Cash, Sherman Robertson, Mighty Sam McClain, Doug McLeod og Robben Ford (guf på stribe!).
Da jeg i forvejen kun kender Audia Flight CD'en er det selvsagt svært at definere højtalernes bidrag til den samlede lyd, men mine indtryk af det samlede setup er:
- evne til at spille endog meget HØJT uden at lyden bliver anmassende
- fantastisk præcis bas
- flot perspektiv hvor højtalerne "forsvinder" i lydbilledet
- på enkelte numre en lidt "spidsere" diskant end jeg er vant til
Alt i alt en spændene højtaler som kunne være interresant at lytte til under hjemlige forhold hvis man kunne bakse banditterne ind uden at Fru Haugaard opdagede det .
Haugaard
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 13 November 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Så har jeg også haft lejlighed til at opleve Focus Audio helt tæt på, nærmere betegnet Master 2.5. Altså disse:
http://www.vassagohifi.com/images/artikel/thumbs/1_1069.jpg" width=130>
Højtalerne blev drevet af et Gryphon Sonata Allegro og Antilleon Signature forstærkersæt. Lydkilderne var skiftevis en Eera og en Audia Flight CD. Alle kabler så ud til at være Cardas Neutral Reference. Musikken var Johnny Cash, Sherman Robertson, Mighty Sam McClain, Doug McLeod og Robben Ford (guf på stribe!).
Da jeg i forvejen kun kender Audia Flight CD'en er det selvsagt svært at definere højtalernes bidrag til den samlede lyd, men mine indtryk af det samlede setup er:
- evne til at spille endog meget HØJT uden at lyden bliver anmassende
- fantastisk præcis bas
- flot perspektiv hvor højtalerne "forsvinder" i lydbilledet
- på enkelte numre en lidt "spidsere" diskant end jeg er vant til
Alt i alt en spændene højtaler som kunne være interresant at lytte til under hjemlige forhold hvis man kunne bakse banditterne ind uden at Fru Haugaard opdagede det .
Haugaard |
|
|
Hej Haugaard!
Jeg er helt enig i din beskrivelse.
Men du bør prøve dem med Audia Flight 100! Det vil give dig en endnu mere præcis bas og ikke mindst falder diskanten "på plads", det lyder bare mere rigtigt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sen respons, men bedre sent end aldrig.
Var selv nede og høre masteren. For helved den spillet godt. Men faldt pladask for 888´eren. Den ser bare så hamrende godt ud. Og det ender helt sikkert med jeg køber et sæt, såsnart vi er flyttet  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|