Forfatter |
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en fiktiv hændelse:
High End er jo ikke altid på lager, så mange gange skal det bestilles i forvejen. Man bestiller, butikken vil have 50% i forud, ca. 150K, og et leveringstidpunkt aftales.
Nu sker der så det, at butikken ikke overholder den aftalte tid, men derimod overskrider denne med 2 måneder!
Er det så rimeligt at spørge efter noget smørelse i forretningen? Det kan jo være man mangler et kabel eller et lille sæt højttalere eller lignende. Altså noget til 3000-4000kr
Hvad siger I?
mvh
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja! Helt sikkert! Det bliver de simpelthen nødt til! Alt andet er for ringe service, og så endda med et produkt der koster kassen...
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du ikke jyde? I så fald er svaret da indlysende :D
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Dette er en fiktiv hændelse:
High End er jo ikke altid på lager, så mange gange skal det bestilles i forvejen. Man bestiller, butikken vil have 50% i forud, ca. 150K, og et leveringstidpunkt aftales.
Nu sker der så det, at butikken ikke overholder den aftalte tid, men derimod overskrider denne med 2 måneder!
Er det så rimeligt at spørge efter noget smørelse i forretningen? Det kan jo være man mangler et kabel eller et lille sæt højttalere eller lignende. Altså noget til 3000-4000kr
Hvad siger I?
mvh
|
|
|
Det er vel ok og især her i dk.
Jeg har da oplevet en del gange at folk vil have også når det er hjemme gider de ikke engag svare, lige dette går udover alle.
Sådan er det nu engang. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal i butikken i morgen. Historien er ikke fiktion, alle 150K blev betalt forud og jeg blev lovet en cd-afspiller af butikken. Det var juni sidste år! Jeg har stadig ikke fået min cd-afspiller!
Jeg får altid en søforklaring og en snak om en syg moster, når jeg ringer eller kommer forbi.
Jeg har vel ringet til butikken omkring 150 gange og været forbi 10.
Nu må jeg se, hvad der sker imorgen. Jeg går ikke derfra uden en cd-afspiller.
mvh
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du haft 150K ude og svæve i 1½ år?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Jeg skal i butikken i morgen. Historien er ikke fiktion, alle 150K blev betalt forud og jeg blev lovet en cd-afspiller af butikken. Det var juni sidste år! Jeg har stadig ikke fået min cd-afspiller!
Jeg får altid en søforklaring og en snak om en syg moster, når jeg ringer eller kommer forbi.
mvh
|
|
|
??????
ja tak så var jeg også sur enda mega sur.
men jeg har nu aldrig brugt at folk forud betaler , nogle vil selv. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du hamre i bordet i morgen!
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle vel ikke være det famøse SUN Audio? Hvis det er tilfældet, er det vist stor sandsynlighed for du ikke ser pengene igen! Det sidste var nu en joke, du har det jo på skrift.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Jan Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
mvh
|
|
|
Du har jo også den mulighed for at hæve købet, iht. forbrugerkøbeloven har sælger misligeholdt aftalen og du kan som køber forlange købet ophævet og få dine penge tilbage, det kunne du jo nævne for den "flinke" ekspedient, det kan godt være at det kan få sat skub i sagerne.
Man kan ikke "forlange" en kompensation eller en dekord men forretningen burde gøre det per kolance.
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg skal lige preciserer: Jeg har fået mine varer. Men jeg ventede 2 måneder efter lovet tidspunkt. Blev lovet en cd-afspiller for 1,5 år siden som plaster på såret. Det er den jeg savner. Det er den jeg har rykker for utallige gange. Ja, nu kommer den i næste uge, man ringer, nej det bliver om 14 dage osv. Sløvhed. Hvor forretningen ligge henne, skal jeg nok komme med i morgen, når jeg har været forbi og slå i bordet.
Mit ene effektrin har været på værksted. Det tog kun 20 uger at justere bias og skifte en blå diode. Det blev heldigvis ikke stjålet
mvh
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemt at være bagklog, men:
Betal ALDRIG store beløb forud. Går firmaet konkurs før varen bliver leveret, mister du alle dine penge. For hifi vil jeg mene, at max 1000 kr i deposition er rimeligt. Alternativt så stil med en bankgaranti.
|
Til top |
|
|
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er rystet.
Hvordan kan man lægge 150.000 kr i forskudsbetaling? __________________ /Hans
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bphhm skrev:
Jeg er rystet.
Hvordan kan man lægge 150.000 kr i forskudsbetaling?
|
|
|
Ja man kan jo bare sige der kan stilles en bank garanti når varen er der får du dine penge.
Men vil så også sige de shops der forlanger noget forud må være fordi de har ondt i baglommen.
Det kunne jo også ske den anden vej.
Jeg har da prøvet op til flere gange at bestille vare hjem for store beløb hvor så kunden ikke ville have det alligevel og skulle jeg så bare forlange han betaler ?.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
mvh |
|
|
"Hvem er den største nar.....narren eller ham som bliver narret?" __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Fremmede skrev:
mvh
|
|
|
"Hvem er den største nar.....narren eller ham som bliver narret?"  |
|
|
sjovt er det nu ikke, jeg var nok gået helt amok hvis det var mig.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
[QUOTE=Hattori Hanzo]
sjovt er det nu ikke, jeg var nok gået helt amok hvis det var mig.
|
|
|
Nej bestemt ikke sjovt...og desværre ikke en enlig svale...flere steder i landet hvor service og god anstændig behandling af kunden er en mangelvare __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ophavsmanden til dette indlæg. Jeg har haft en lang affære med en forretning i Aalborg. Men til syvende og sidst er det hele gået som det skulle. Jeg har fået det, som jeg ønskede. Jeg er tilfreds og en erfaring rigere!
Om jeg handler i forretningen igen? Ja, det vil jeg gøre. Jeg tror, det er ved at blive en meget seriøs forretning. Gode varer, en god betjening. De agter også at gøre noget ved telefonen!
Så det er rart med flere hifi-butkker i en by som Aalborg. Dem vil jeg støtte.
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Så det er rart med flere hifi-butikker i en by som Aalborg.
mvh |
|
|
Ja og lad os gerne få nogle flere af dem __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|