Forfatter |
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en NAD T763v2 som jeg modtog i torsdags men som ikke virkede. For at sætte jer ind i siturationen copy/paster jeg lige de mails jeg har sendt til Hifi-klubben: (start fra neden og læs op)
Hej igen
Jeg har været inde i Viborg med den og de sagde at den nok skulle til reperation, men de kunne ikke give mig en ny da butikken i Viborg er en francies .Så ville høre om i vil ombytte den hvis jeg sender den tilbage til jer, eller kom ind i en anden ikke-francies butik(Herning? Silkeborg?). Jeg synes kun det kun vil være rimeligt at i ombyttede den da i gav mig jeres ord på at der ikke vil være noget galt med den, og som i selv skrev i en tidligere mail:
"Vi ville aldrig sælge den, hvis der var noget galt med den, hehe ....ikke smart forretning. :)"
Men nu sidder jeg altså med en receiver som ikke virker.
MvH
Christian Bødker
Når du så skriver summen, kan det jo tænkes det er en fejl og det er jo svært at bedømme i en mail....
Du burde kunne hente hjælp i viborg butikken - og hvis den har en fejl sender de den alligevel til samme værksted som vi ville sende den til.
Så prøv at tage kontakt til dem i Viborg!
Med venlig hilsen xxxxxx
Hi-Fi Klubben Amager
I dag fik jeg så den NAD T763v2 som i havde sent. Men nu har jeg sat den til og det virker ikke helt. Ligemeget hvilken volume den står på kommer der en ret høj "summen" fra højttalerne. Det holder op hvis man sætter volume på det laveste. Jeg så på internettet at mange andre også har haft samme problem så er det noget i kender til? Hvad skal jeg gøre med den? Kan jeg få det ordnet hos hifi-klubben i Viborg eller skal jeg til at sende den tilbage til jer?
_____________________________________ >Hej igen > >Det lyder bare godt. Den vil jeg gerne købe. Jeg tænkte om den kan >sendes til jeres butik i Viborg for så kan jeg betale for den derinde? >Jeg fandt nemlig ingen steder på jeres side hvor man kunne online >betale for demo vare. > >MvH >Christian Bødker _____________________________________ > > Hej Christian, > > Ja, man kan sagtens købe udvidet plus forsikring på apparatet selvom >det er en demo-vare. > > T763v2 har været pakket op og stillet i vindue på et tidspunkt og >derefter pakket ned igen, dvs den har reelt set været meget meget lidt >brugt! > Kassen bærer præg af at have været pakket op, men det er også det eneste. > > Vi ville aldrig sælge den, hvis der var noget galt med den, hehe .... >ikke smart forretning. :) > > Med venlig hilsen > xxxxxx
> Hi-Fi Klubben Amager >T: +45 3258 2256 > _____________________________________ > >> > Hej Hifiklubben > > Jeg ser i har en NAD t763v2 til salg som har været brugt som demo. >Hvis man vælger at købe den kan man så stadig oprette plus forsikring >når der er tale om demo vare? Er der noget galt med den og hvor lang >tid har den stået som demo? > > MvH > Christian Bødker >
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bed om at få din penge tilbage hvis det kan lade sig gøre. Der er en del af NAD's forstærkere der er plaget af den susen, og det er synd for det er fine forstærkere.
Min kammerart købte en (hvor der viste sig at være susen på), og der blev snakket med både klubben og NAD selv, og der var ikke rigtig noget at gøre.
Jeg ville ikke tage chancen og sende den med reperation, med mindre du kan få en skriftlig garanti fra klubben om at det kan repereres. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug dine 14 dages returret og send skidtet retur
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik ingen 14 dages returret bevis .
Men jeg vil jo gerne have den fordi det var sådan et godt tilbud, og de sagde i telefonen at både NAD og dem havde testet den. Men de siger jo nok bare den skal til reparation....hvorlang tid må der max gå i det tilfælde?
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke have noget returret bevis. Din kvittering er nok.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, men anyways, jeg vil jo gerne have sådan en.
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig gjorde du ikke det, du købte den jo ikke online.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Selvfølgelig gjorde du ikke det, du købte den jo ikke online.
|
|
|
okay hvad vil du så kalde det synes nu det hele forgik meget online. Jeg overførte penge online og de sendte den med postDK
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må jo gøre op med dig selv, om du vil ha' den eller ej.
Hvis du vil beholde den, skal du da under ingen omstændigheder acceptere, at der er brum eller hørbar sus. HFK's forklaring om, at det er fordi den er åh så kraftig holder ikke. De første versioner havde denne skavank, og det er rettet på senere udgaver af samme model. Om det kan laves, aner jeg ikke.
hvis du ikke vil beholde den, så skynd dig ned og få dine penge retur. Og skulle det gi' problemer, må du sq stå fast på din ret ift. de 14 dages returret.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg har ingen ret til at få den skiftet med det samme?
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt som det fremgår fra dine mails, købte du jo netop receiveren i Viborg? - så gør det sgu hulens lige meget hvor mange mails du har skrevet med en HFK medarbejder forinden.
Nej, du har ingen ret til at få udleveret en med det samme, HFK har jo ikke bevidst sendt dig en defekt receiver, og da de (som du selv nævner) ikke har en stående i HFK Viborg kan de ikke på magisk vis trylle en frem - kør dog ned i HFK Viborg og spørg om du ikke kan låne en af de lignende receivere de har stående dernede imens? Som udgangspunkt er de dog overhovedet ikke forpligtigede til at udlåne vare, fordi at man har sin egen til reperation.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo da. Mod omgående at betale differencen i pris for en ny. det er jo principielt det samme som at du returnerer den du har købt, og umiddelbart derefter køber en spritny.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke købt den i Viborg. Jeg spurgte om jeg kunne få den sendt til VIborg og ordne alt papir arbejde der. Men da butikken i Viborg er en franchis butik så kunne jeg ikke. Også samme grund til Viborg intet kunne stille op med den ud over at sende den til reparation som vil tage 3-4 uger.
Jeg sendte penge til København og de sendte den til mig. De sagde den var testet både hos NAD og dem og intet fejlede, men det gjorde den altså.
|
Til top |
|
|
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Butikken har 3 forsøg til at reparere en fejl, før at du har ret til en ny. Og det er vel at mærke, for den samme fejl. Hvis en ny fejl opstår, har de 3 forsøg igen. __________________ Mvh
Malbjerg
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu lyder det jo ikke til at recieveren er decideret defekt men er født med en "NADskavank" så du skal nok ikke regne med at den kan repareres,ej heller skal du regne med at de bytter en ældre demo model de har solgt til nedsat pris for en sprit ny hvor NAD måske fra fabrikkens side har fikset defekten.
At NAD så ikke efter min mening skal sende sådan et produkt på markedet er en anden sag,jeg ville få pengene retur hvis det var muligt.Hvis du så absolut vil have denne reciever uden støj må du bide i det sure æble og betale fuldpris hvis NAD vel og mærke har fået styr på det
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
nu lyder det jo ikke til at recieveren er decideret defekt men er født med en "NADskavank" så du skal nok ikke regne med at den kan repareres,ej heller skal du regne med at de bytter en ældre demo model de har solgt til nedsat pris for en sprit ny hvor NAD måske fra fabrikkens side har fikset defekten.
At NAD så ikke efter min mening skal sende sådan et produkt på markedet er en anden sag,jeg ville få pengene retur hvis det var muligt.Hvis du så absolut vil have denne reciever uden støj må du bide i det sure æble og betale fuldpris hvis NAD vel og mærke har fået styr på det
|
|
|
Ja det bliver nok muligheden men det er bare skide surt nu hvor Hifi-klubben nærmest grinede af mig da jeg sprugte om den nu virkede. De skrev jo i en mail:
"Vi ville aldrig sælge den, hvis der var noget galt med den, hehe ....ikke smart forretning. :)"
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den mail lyder temmelig popsmart,sådan nogle sælgere går jeg gerne uden om.
Fandt lige det her på nettet:
Thank you for your recent request via the NAD Electronics web-site.
We believe that you would be very pleased with a purchase of a home theatre system manufactured by NAD electronics. Some owner's of our early T7X3 series AV receivers experienced noise issues. These were reported and rectified. We are not experiencing these issues with our current AV receivers. All electronics have some level of noise, which is specified for every product as "signal-to-noise ratio" and hiss is always audible close to the speakers from the tweeter usually in a surround mode and especially if the analog input is open. This can also occur if the speaker levels are turned up above 0dB. We want you to feel comfortable purchasing an NAD product. I have posted below reviews on both the units that you are interested in. NAD always looks after its customers and our specs reflect the most honest view of power of any manufacturer in the industry. Our warranty in North America is 2 years parts and service. However, please note, that warranty is not transferable, is valid only in the country of purchase, and is ONLY applicable on units purchase at AUTHORIZED NAD dealers. Please ensure that your dealer is authorized. To find a list of local, authorized dealers, please check the NAD web-site under the "dealers" section and contact the NAD distributor in your area, or in North America please call 1-800-263-4641 ext. 4487 (United States) or ext. 4428 Canada.
Thank you for your interest in NAD electronics.
Best regards,
Karen Pritcard
ved ikke lige hvad rectified betyder
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Jeg har ikke købt den i Viborg. Jeg spurgte om jeg kunne få den sendt til VIborg og ordne alt papir arbejde der. Men da butikken i Viborg er en franchis butik så kunne jeg ikke. Også samme grund til Viborg intet kunne stille op med den ud over at sende den til reparation som vil tage 3-4 uger.
Jeg sendte penge til København og de sendte den til mig. De sagde den var testet både hos NAD og dem og intet fejlede, men det gjorde den altså.
|
|
|
Fjernsalg, 14 dages fuld returret. Tilbage med den.
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
|
|
|
Her er tale om rent fjernsalg/netsalg/postordrer. For at sikre forbrugerne, imod netop det du har været ude for, er loven udformet således at ALT fjernsalg hvor forbrugeren ikke har stået med varen i hånden inden køb, er omfattet af 14 dages returret.
Altså retur med varen, det er din ret, hvadenten der er noget galt med varen eller ej.
Mvh
|
Til top |
|
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rectified betyder bare at de har fikset problemet.
Og har nu svært ved at se problemet med den sætning i mailen som du nu flere gange har hevet frem. Enhver butik må vel have det udgangspunkt at de ikke sender defekte varer ud til kunderne/sælger defekte varer. Og det er vel bare det han siger. __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
Til top |
|
|