Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvordan er jeg stillet her? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HTN/NAD
Branchemedlem
Branchemedlem

HiFi Klubben - NAD sales

Bruger siden: 17 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hej Christian
Som jeg kan se af dit indlæg har du modtaget en NAD T763V2 som du ikke lever op til dine forventninger. Jeg har undersøgt sagen nærmere og jeg kan meddele dig at Viborg afdelingen nok skal hjælpe dig med at finde en løsning (enten returnere apparatet/få dine penge igen eller ombytte til et andet apparat).

Med hensyn til fænomenet omkring den svage susen er dette en afledt egenskab der grunder i at NAD laver voldsomt kraftige AV-receivere. Og ligesom det også er tilfældet for visse ekstremt dyre high-end produkter kan man høre en svag susen - når forstærkeren står i "tomgang". Denne ganske svage susen er faktisk hel normal til en vis udstrækning - man kan ganske enkelt ikke undgå at der vil være mere eller mindre sus i en analog forstærker konstruktion. I dit tilfælde har du ikke fundet dette tilfredsstillende, hvilket vi naturligvis tager til efterretning.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har yderligere spørgsmål på NAD@hifiklubben.com.

Hilsen
Hi-Fi Klubben

Henrik Thue Nielsen
Director of NAD Sales
Til top Vis HTN/NAD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HTN/NAD

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

HTN/NAD skrev:
Hej Christian
Som jeg kan se af dit indlæg har du modtaget en NAD T763V2 som du ikke lever op til dine forventninger. Jeg har undersøgt sagen nærmere og jeg kan meddele dig at Viborg afdelingen nok skal hjælpe dig med at finde en løsning (enten returnere apparatet/få dine penge igen eller ombytte til et andet apparat).

Med hensyn til fænomenet omkring den svage susen er dette en afledt egenskab der grunder i at NAD laver voldsomt kraftige AV-receivere. Og ligesom det også er tilfældet for visse ekstremt dyre high-end produkter kan man høre en svag susen - når forstærkeren står i "tomgang". Denne ganske svage susen er faktisk hel normal til en vis udstrækning - man kan ganske enkelt ikke undgå at der vil være mere eller mindre sus i en analog forstærker konstruktion. I dit tilfælde har du ikke fundet dette tilfredsstillende, hvilket vi naturligvis tager til efterretning.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har yderligere spørgsmål på NAD@hifiklubben.com.

Hilsen
Hi-Fi Klubben

Henrik Thue Nielsen
Director of NAD Sales

Unskyld jeg blander mig .

Jeg tro du er helt på vild spor , det har intet at gøre med om hvor kraftig den er , og hvad dyre mærker er det du mener der også har dette problem (classe) for jeg har snart haft meget og opleve det næsten aldrig ,det er næsten altid forforstærker skyld hvis det skulle forkomme.

Dette er en ommer

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

HTN/NAD skrev:
Hej Christian

Hilsen
Hi-Fi Klubben

Henrik Thue Nielsen
Director of NAD Sales

Unskyld jeg blander mig .

Jeg tro du er helt på vild spor , det har intet at gøre med om hvor kraftig den er , og hvad dyre mærker er det du mener der også har dette problem (classe) for jeg har snart haft meget og opleve det næsten aldrig ,det er næsten altid forforstærker skyld hvis det skulle forkomme.

Dette er en ommer

Ja det vil jeg også mene, har ihvertfald aldrig oplevet susen, hverken på kraftige surroundreceivere, effektbklokke eller integrerede forstærkere, jeg har dog ofte oplevet susen fra 6-12 watt rørforstærkere, så det er helt sikkert en ommer.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

så burde min også gøre det? Eller har jeg fået en svag version af T763?
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Det kommer jo også an på hvor effektive ens højttalere er.

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

jeg havde sendt den tilbage og fået mine penge tilbage og fundet et andet sted at handle. ak ja der er ikke mange hifi butikker tilbage længere hvor kunden også får en ordentlige behandling, det hele går op i profit i dag desværre
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

HTN/NAD skrev:

He he he.... jo, det kan man faktisk godt undgå!! Jeg har haft forstærkere med væsentlig flere kræfter en sådan en NAD surround dims, og de var TOTALT tavse. Selv med øret 10cm fra højtaleren kunne man ikke høre noget brum eller susen.

I øvrigt fint at HFK melder sig på banen for at hjælpe den stakkels kunde. Bare en skam at han er nødt til først at publicere sine problemer her på forum, før I tager det seriøst. Og hvorvidt der er tale om en franchise butik eller ej burde være totalt ligegyldigt. I er én kæde, og burde yde noget service, i stedet for bare at kaste bolde videre, hvilket går ud over kunderne!
Jeg ved godt jeg har langet meget ud efter HFK, men den slags service er sgu også for ringe. Der er tale om dyre produkter, og en butik der påstår at være seriøs!!
Går man i Bilka og køber noget der ikke virker, får man pengene tilbage med et smil med det samme. Her skal man ikke diskutere og kastes mellem butikker, skrive mails osv før man tages seriøs. Det kunne HiFi branchen nok lære lidt af!!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Går man i Bilka og køber noget der ikke virker, får man pengene tilbage med et smil med det samme. Her skal man ikke diskutere og kastes mellem butikker, skrive mails osv før man tages seriøs. Det kunne HiFi branchen nok lære lidt af!!

Og det så direkte løgn, har været 3 gange afsted med et tv, inden at de ville give sig, og det var efter trusler om bål og brand, og det kender jeg flere der har oplevet...du har vist aldrig været i problemer ved Bilka
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Okay nu skal jeg lige hurtig gøre nogle ting klart her for at der ikke kommer forkerte indtryk. Nu kom der så en ind fra Hifi-klubben selv og deltog i debatten hvilket jeg synes er flot! Jeg oprettede ikke denne mail for at snakke bag HFKs ryg. Det citat med at de aldrig sælger defekte vare lød bare i mine øre som om produktet var blevet testet af dem. At Viborg er begyndt at tage sig af sagen er ikke sket efter at HTN/NAD så mit indlæg her. Jeg ringede selv til HFK i Kbh. og kom med min ærlige mening om franchise indenfor sådan et fag her, for det dur bare ikke at Viborg ikke kan hjælpe mig med at få den byttet hvilket de ikke ville i starten.

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår stadig ikke det er normalt med sus , det har jeg saftsuseme aldrig oplevet.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

brasch skrev:

Det kommer jo også an på hvor effektive ens højttalere er.

ah, jeg ved nu hvad i mener. Men jeg kan så ikke høre det når jeg skruer op over -72dB. Det gør jeg sådan set hele tiden. Men det bliver kraftigere når man nærmer sig 0dB, dog ikke noget der overhovedet kan høres hvis der er lyd på anlægget. Måske har jeg bare været heldig?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hvis støjen/susen er afhængig af volumen, er det IKKE noget der opstår i effektforstærker-delen, men i stedet fra forforstærkerdelen. Og hvis som konstruktør ikke man formår at lave en forforstærker til linje-signaler fri for støj/susen, skulle man overveje en anden branche! Det er min helt ærlige mening!!

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvis støjen/susen er afhængig af volumen, er det IKKE noget der opstår i effektforstærker-delen, men i stedet fra forforstærkerdelen. Og hvis som konstruktør ikke man formår at lave en forforstærker til linje-signaler fri for støj/susen, skulle man overveje en anden branche! Det er min helt ærlige mening!!

EDIT: slettet igen, da man ikke må sige sin mening om hurtig i det her forum

Bare min personlige mening

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hvad er der sket i sagen?

Har du fået ny forstærker, penge retur eller hvordan ser det ud?

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

ja, har lige fået en ny i dag. De halve af knapperne på fjernbetjeningen virker ikke og der kommer en anden form for susen ud af diskanterne som er VIRKERLIG træls at høre på selvom det ikke er særlig højt. Den spillede ellers fint de første 10min
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
ja, har lige fået en ny i dag. De halve af knapperne på fjernbetjeningen virker ikke og der kommer en anden form for susen ud af diskanterne som er VIRKERLIG træls at høre på selvom det ikke er særlig højt. Den spillede ellers fint de første 10min

Ja det var lidt uheldigt.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Ikke fordi jeg vil virke klog, men jeg har selv en HTR2 remote.. den kan være lidt underlig at bruge i starten.

Jeg vil næsten tro de knapper der ikke virker er input vælgerne ??? hvis ja, så er det IKKE dem der sidder øverst på remoten. Input vælgerne sidder på taltasterne, de øverste er til at vælge hvilken nad enhed du vil betjene.

Susen i diskant kan jeg ikke hjælpe med, har selv en T753 af de helt gamle uden nogen form for støj, så alt det der støj balade har jeg lidt tilbøjelighed til tro er noget der er flækket sammen af klubbens hadeklub (Jeg kunne sætte navn på den jeg mistænker, men han er fredet af admin)

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at det er god service at Henrik Thue Nielsen, Director of NAD Sales, kommer ind og siger at han nok skal hjælpe dig. God service, MEN det skal han fan... også, når han nu tilfældigvis ser dit indlæg.

Du bliver nok aldrig tilfreds med din nad  reciever, så du må holde på din ret til at levere den tilbage. Hvis HFK viborg, eller hvor du nu vælger at gå hen, ikke vil hjælpe dig må du jo så henvise til Henrik's indlæg.

Jeg tror ikke på at du vil opleve dit problem på en japansk forst, så en løsning kunne måske være en denon i stedet?

Jeg mener heller ikke at den forklaring med sus holder, jeg har også haft mange forskellige både surroundrecievere eller noget kraftigere effektforstærkere = ingen støj/sus

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Ja, fint at du får en ny... Det havde du næppe fået hvis ikke du havde offentliggjort din historie herinde.... Pudsigt nok hjælper den slags altid .

Jeg ville også se at komme af med den NAD!! Det kan ikke passe at man i 2007 skal leve med en ny receiver der suser i diskanterne!!
Historien om at det er fordi den er så kraftig, kan de for min skyld proppe op hvor solen aldrig skinner!! Jeg fatter slet ikke, at en butik som HFK der har så travlt med at fortælle hvor seriøse de selv er, kan finde på sådan noget ævl! Jeg har haft væsentlig kraftigere forstærkere melemmem hænderne UDEN nogen form for susen!
Prøv i øvrigt at kigge på HFK's Classé sortiment, som er noget kraftigere end NAD'en. Dette burde jo iflg HFK betyde at de skulle suse endnu mere i diskanterne. Men det tror jeg IKKE er tilfældet!

Forklaringen om at støjen skyldes at NAD'en er så kraftig, er sikkert et forsøg på at vende noget skidt til noget godt. Tænk hvis man kunne bilde folk ind, at noget der i virkeligheden er en uheldig enegskab, faktisk er noget de skal være glade for.
Lidt ligesom Peugeot, der forsøger at bilde sine kunder ind, at de skal være glade for at forlygtepærerne springer i tide og utide, fordi det er et tegn på at el-systemet er ekstraordinært godt.... . Det mest sørgelige er, er der faktisk er mange der tror på det!

Mit bud er, at du skal komme af med den NAD, og det kan kun gå for langsomt! Køb noget ordentligt i stedet. Eks noget HK eller Yamaha. Du kunne også kigge på Denon, men så er du henvist til HFK igen, og Deres service har du jo allerede stiftet bekendskab med.

HTN/NAD
Branchemedlem
Branchemedlem

HiFi Klubben - NAD sales

Bruger siden: 17 Januar 2007
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej Fnulder
Jeg kan læse at sagen kører omend du endnu ikke har fået en tilfredsstillende løsning. Tag kontakt med butikken igen, de skal nok hjælpe dig på den ene eller anden måde.

Jeg beklager naturligvis de problemer du har - men håber at du finder servicen fra Hi-Fi Klubbens side tilfredsstillende i situationen indtil videre. Jeg synes det er mest fair at butikken hjælper dig igennem sagen og har 100% tillid til at de er kompetente til at gøre dette. Det virker umiddelbart også til at I har en god dialog kørende, da du ikke irriteres over håndteringen fra Hi-Fi Klubbens side - men produktet.

Om det ender med at du vælger at nulstille handlen fordi vi ikke kan levere et tilsvarende produkt til samme pris eller du føler at du med denne oplevelse ønsker at handle et andet sted, er selvfølgelig helt op til dig - jeg håber dog vi kan hjælpe dig med en surround løsning der passer dig.

God weekend

Hilsen
Hi-Fi Klubben

Henrik Thue Nielsen
Director of NAD Sales
Til top Vis HTN/NAD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HTN/NAD

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum