Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-ray eller HD?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Du har lagt mærke til at grafen er på hovedet, ikke. HD-DVD salget er gået fuldstændig stå de sidste dage. Det er nu ligemeget, da det statistiske grundlagt ved at vælge 2 butikker er yderst begrænset.

Nej det har jeg ikke lagt mærke til og efter større bevidsthed, vender grafen nu stadig den rigtige vej for mig.. :).. HD DVD har solgt mere end BD i julen primært grundet deres BOGO sales.

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

enno skrev:
At man på ps3.dk kan læse, at blu-ray er tæt på 100% af markedet kommer vel næppe som nogen overraskelse... Og HD DVD salget er på ingen måde gået i stå - tværtimod sparker HD DVD røv netop nu på amazon.com

Nu var mit oprindelige indlæg jo med reference til det europæiske marked... og kun det.

Selvfølgelig er lidt selektiv indlæring vigtig når man surfer nyhedssider

Jeg referere blot grafen fra tidligere, som jeg ikke kan læse anderledes end at salget af HD film (begge formater faktisk) ikke ligger på samme niveau som tidligere.

http://charts.highdefdigest.com/history.aspx?TYPE=10&SPA N=14

Bemærk skalaen til venstre... 0 er i toppen

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

om man vælger enten blu-ray elle hd-dvd gør ikke så meget i nu da de jo også afspiller dvder, men tilgængæld det fjernsyn du har set på er nok ikke lige den bedste til prisen, måske med dataer men nok ikke i real life

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

enno skrev:
At man på ps3.dk kan læse, at blu-ray er tæt på 100% af markedet kommer vel næppe som nogen overraskelse... Og HD DVD salget er på ingen måde gået i stå - tværtimod sparker HD DVD røv netop nu på amazon.com

Nu var mit oprindelige indlæg jo med reference til det europæiske marked... og kun det.

Selvfølgelig er lidt selektiv indlæring vigtig når man surfer nyhedssider

Jeg referere blot grafen fra tidligere, som jeg ikke kan læse anderledes end at salget af HD film (begge formater faktisk) ikke ligger på samme niveau som tidligere.

http://charts.highdefdigest.com/history.aspx?TYPE=10&SPA N=14

Bemærk skalaen til venstre... 0 er i toppen

men hvad er "0" - det er ikke klart for mig :/ -- er det "antal solgte" eller "rank" - det er jo fed at være på 1. pladsen, men trist kun at sælge 1 !

kikkes på dette link

http://charts.highdefdigest.com/rank.aspx

Ses at HD-DVD ligger i toppen med en lang række Harry Potter film til en meget lav pris - noget der måske kunne hive salget op ??

Hvis jeg skulle opgradere til HD så vil film prisen betyde langt mere end afspiller prisen! den DVD jeg har nu har kostet et par k for et par år siden - men jeg køber mindst en film om ugen til ~100 kr/snit (50-230kr)- så det er ikke helt uvæsentligt om en HD udgivelse koster 100 kr. (19,95$) - 170 kr.  (normal "tilbuds pris" på nye DVD udgivelser) eller 250-290 kr. som de fleste HD film jeg har set koster...

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

0 er sales rank og 1 er dermed det størst opnåelige (givet ved det usandsynlige at top 10  på amazon skulle være fra samme HD format (almindelig DVD tæller med i rank).

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 29 December 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

salget af HD-DVD vs. Blu-ray, er vel betinget af hvilken blocbuster title som filmselskabet hiver op af hatten.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Ja og de mange promotions som vi har set i forbindelse med formatkrigen.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 30 December 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Nu køre I løs med jeres BD/HD fanboy l**t igen igen !

Jeg sgu ligeglad med hvem der vinder, bare de snart afliver et af formaterne. Købte en HD-E1 fordi det var et godt tilbud, 2000,-kr. plus 5 film så har maskinen kun kostet 1000,-kr., lige nu er der 30-40 titler på HD jeg godt vil ha', og ender nok på de 50 med tiden. Skulle BD så vinde krigen så er skaden ikke så stor, skal jo alligevel på en tidtpunkt ha' en BD, til de titler der kun kommer (og lyder bedre) på BD.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Nu køre I løs med jeres BD/HD fanboy l**t igen igen !

Jeg sgu ligeglad med hvem der vinder, bare de snart afliver et af formaterne. Købte en HD-E1 fordi det var et godt tilbud, 2000,-kr. plus 5 film så har maskinen kun kostet 1000,-kr., lige nu er der 30-40 titler på HD jeg godt vil ha', og ender nok på de 50 med tiden. Skulle BD så vinde krigen så er skaden ikke så stor, skal jo alligevel på en tidtpunkt ha' en BD, til de titler der kun kommer (og lyder bedre) på BD.

Tror nu ikke det tilbud du har benyttet dig af, ville være der hvis ikke der var et konkurrerende produkt, jeg er overbevist om, vi får nogle fine priser på både afspiller og film hurtigere, når der er to konkurrerende produkter. Derudover er det jo lækkert med flere bokse for sådan en teknikfreak som mig.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 30 December 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har set forskellen på en top dvd (ala pioneer dv.989) og en billig hd-dvd?

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Blu-ray for mig. Blu-ray har vundet japan 97%, Europa 70-80% efter hvad jeg ved og HD DVD har kun en rigtig chance i USA som det står nu, selvom Blu-ray også derover fører godt. Jeg køber blu-ray simpelthen fordi det med allerstørst sandsynlighed er fremtidens format. Ingen grund til for mig at gå multiformat før jeg VED med sikkerhed at HD DVD er kommet for at blive og alt håb for et enkelt HD format er helt væk - det betyder trods alt mere for mig at få et enkelt format end nogle få titler mere i HD til samlingen, de kan altid kommer når/hvis blu-ray vinder, og så er der selvfølgelig også investeringen er afspiller.

Så ja Blu-ray indtil det er ud over hver tvivl at HD DVD ikke går væk, men jeg tvivler på at det sker.. forretningerne har simpelthen ikke plads til for hver unik filmtitel at have ikke bare to men TRE forskellige formater stående, synligt og tilgængeligt, det er der ikke plads til og det holder ikke i længden.

Til top Vis Gaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaco

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Enig i din betragtning. Min største bekymring er at BD ender med blot at blive en parantes i historiebøgerne ligesom f.eks. SACD.

... hvornår har vi sidst fået et nyt format fordi det var de gamle overlegen? Da vi fik LP'en vel. Alle de andre formatskift har primært været drevet af fordele for branchen bag.

RigoRigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg vil vælge  begge formater,  køb en combi maskine der kan begge dele, så står man sku ikke der og SKAL vælge en film bare fordi den hedder Blu-ray eller HD DVD, man er frit stillet ved køb af film, og så  er prisen  måske   lidt billiger når der et valg... 

Den bedste jeg har  fundet til nu er denne http://www.justbuyit.dk/shop/philips-bdp7100-blue-3852p.html  tænker jeg køber den soon, hvis jeg ikke finder en med HD recorder også hehe

Til top Vis RigoRigo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RigoRigo Besøg RigoRigo's Websted

jr00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

RigoRigo skrev:

Hmm jeg vil v�lge  begge formater,  k�b en combi maskine der kan begge dele, s� st�r man sku ikke der og SKAL v�lge en film bare fordi den hedder Blu-ray eller HD DVD, man er frit stillet ved k�b af film, og s�  er prisen  m�ske   lidt billiger n�r der et valg... 

Den bedste jeg har  fundet til nu er denne http://www.justbuyit.dk/shop/philips-bdp7100-blue-3852p.html  t�nker jeg k�ber den soon, hvis jeg ikke finder en med HD recorder ogs� hehe

BDP7100 er ikke en kombi-spiller. Den kan 'kun' l�se blu-ray (og selvf�lgelig ogs� DVD) :

http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_BDP7100_12_DK_CONSUMER/Blu-ray-diskafspiller+BDP71 00-12

Og du finder ingen HD recordere i Europa pt.
Til top Vis jr00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jr00

RigoRigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis RigoRigo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RigoRigo Besøg RigoRigo's Websted

Scarecrow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Puha, der er mange ting i det!

Grafen skal læses, som at det er bedst at ligge i toppen. De tager gennemsnittet af de placeringer de enkelte formater har, og derfra plotter dem ind. Derfor er det bedst at ligge i toppen = tættest på 1. pladsen.

For mig at se, er det Bluray der står bedst i format-krigen - i 2007 har Bluray solgt ca. 62% og HD DVD 38%   
Som en anden bruger var inde på, så bliver HD DVD solgt færre steder og derfor virker det jo voldsomt når de ligger øverst enkelte stedet - som f.eks. på Amazon. Amazon har så bare ikke særlig meget af det samlede marked!
Derudover arrangerer HD fans flere "raids" hvor de går sammen om at købe en masse skiver, på en enkelt hjemmeside, og så ser det jo igen rigtig godt ud - på den ene hjemmeside, vel at mærke!

Wal-Mart har lige haft et tilbud med en Toshiba HD afspiller til 99 dollars + 12 HD film! Det er jo sindssygt billigt, og det siger sig selv at de kun kan tabe penge på det. Disse 12 film bliver også talt med i salgs statistikkerne, og det fordrejer jo billedet af hvad der virkelig bliver solgt. Der er  ikke andre producenter af HD DVD afspillere end Toshiba da der simpelthen ingen fortjeneste er - Onkyo har gjort det en gang, men da de ikke kunne tjene penge på det, hoppede de fra igen.
De fleste nye HD DVD'er bliver også solgt til halv pris, hvorfor de naturligvis sælger mere end de vil gøre til en almindelig pris.

Jeg har selv oplevet, at ekspedienter har fortalt kunder, at en titel snarest udkommer på HD DVD (den er på Bluray nu) og derfor kan de godt købe en afspiller. Men den pågældende titel udkommer overhovedet ikke på HD DVD, da selskabet kun støtter Bluray!!

Én af ulemperne ved HD DVD er, at der "kun" er 30Gb plads på skiverne. Det betyder at mange film enten skal sættes ned i bitraten på billedet, eller der kommer ikke lossless lyd på - dvs. "kun" Dolby Digital.

Sidst men ikke mindst, så er der tale om at Warner skifter til udelukkende udgiver på Bluray og så er løbet i hvert fald kørt. De er så stort et selskab, så jeg ikke tror på at HD DVD kan overleve det. Men lad os se - det bliver under alle omstændigheder spændende!

Til top Vis Scarecrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scarecrow

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det lade ikke til at de ny HD formater kan sælge unden at man laver div. tilbud som 3 for 2 pris eller op til 5 film (eller mere) ved køb af en HD
afspille, så når man regner div. tilbud men i salgs tallene, giver jeg ikke noget for disse tal, og så se tallene ud på en anden måde, HD-DVD
sælger mere i europa på grund at der er div. tilbud på HD-DVD og Blu-ray sælger mere i US på grund af de samme tilbud her.

En general pris fald op HD-DVD og især på Blu-ray film i europa, så de komme ned på samme prise som normale DVD kunne gørre at salget
kunne skyde i vejret også i europa, eller ville vi se Blu-ray film med GB25 og normalt dolby digital som de normale udgivlser på Blu-ray film i
europa, den først Dansk udgivlse er et god eks. på dette, da dette format er billiger at få prod. på.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Scarecrow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu ikke, at der har været nogen særlige tilbud på Bluray. I hvert fald slet ikke i samme stil, som på HD DVD hvor det mere er reglen end undtagelsen, at der er en eller anden form for tilbud.

Lige nu kører der faktisk nogle Bluray tilbud (for første gang, så vidt jeg ved) på Amazon, med 2 for 1. Det har påvirket salget markant, i Bluray retningen! I den samlede salgsliste (Bluray, HD DVD og "almindelig" DVD), er de første 5 film pt. Bluray, og de første 5 HD DVD film ligger på henholdsvis 50, 76, 78, 115 og 120 - hvilket må siges at være langt fra toppen!

http://charts.highdefdigest.com/versus.aspx

Til top Vis Scarecrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scarecrow

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Mon ikke Amazons salgstal skyldes at de kører BOGO salg på 89 BR titler http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=1000 184311&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=right-3&pf_ rd_r=0D5B171EWTA73SVGJWGA&pf_rd_t=101&pf_rd_p=346206 501&pf_rd_i=507846

Og jo i staterne har man i snart et år også fået en håndfuld film med ved køb af en BR spille.... så der er ingen forskel der.

Selv køber jeg alle mine skiver hos www.axelmusic.com og der har det i et stykke tid set således ud

BLU-RAY HD-DVD
Weekly 46.5% 53.5%
Monthly 45.6% 54.4%
Yearly 48.2% 51.8%
Releases 557 462

Kan ikke sammenlignes med Amazon...
Husk at statistik gradbøjes: statistik, mere statistik, løgn

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Igen vil jeg lige nævne, at Axelmusic.com kun sælger importerede film, så der er mange der ikke kan købe en del af Blu-ray filmene hos dem.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes