Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: denon 3910 vs hd-dvd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har sådan en denon dvd3910 og vil bytte den ud med den nye denon 3930. Men denon kan jo ikke vise blueray eller hd-dvd. Er er nogen som kan fortælle mig hvad forkelden er på en denon og en hd-dvd

Mvh Jan

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

øøøøh, HD-DVD eller blu-ray for den sags skyld er højopløste formater, det er DVD ikke - lige meget hvor god en DVD afspiller du køber.

Denon har nogle Blu-ray afspillere på vej, men der går lige et par måneder før de kommer. Vent evt. lige og se hvad der kommer der, og lav en
"Google" på Denon blu-ray indtil da.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,

Altså det er jo to helt forskellige ting. Jeg har selv lige købt en 3930'er og jeg er super glad for den, den opskalerer meget bedre end mit ellers halvhurtige mediecenter. Men jeg ved ikke hvor stor forskellen er på 3910 og 3930, måske du med fordel kunne vente til næste år (formegentlig i løbet af foråret) hvor Denon skulle komme med deres Blu-Ray afspiller DVD-3800BD.

Det man ellers "går glip af" når man kun har en super fed DVD afspiller er jo så de nye HD lydspor, har desværre ikke haft mulighed til at sammligne HD lydsporet med et almindeligt lydspor på en god DVD afspiller. Og så er der lige det ægte 1080P billede som jeg synes står noget klarere end opskaleret DVD men det er vidst også en selvfølge, det kræver jo så bare en god skærm/projektor.

Mvh. Henrik

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 30 December 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg ved kommer prisen på denons blu ray afspiller ikke til at være i nærheden af det 3930'eren koster

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hvis nogen kunne fortælle mig det, for jeg tvivler lidt på om ikke at lyden på 3930 er bedre end en nuværende hd-dvd eller blu-ray afspiller

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Jer har selv en 3910, som jeg glad for, jeg tror en opgradereing til vil give meget lidt, i forhold til pengene brugt.    Jeg vil vente og se, jeg håber god  kombi maskine med HD-DVD og blu ray. Jeg tror selv jeg beholder min Denon da jeg også brugere den til SA-CD og DVD-A, som jeg ikke har set understøtet på nogle af de nye HD afspiller.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 30 December 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

En Denon DVD3910 gør opscaling minst lige så god som en Toshiba HD-XE1, som så også kan afspille HD-DVD film, så mon ikke at Denon
DVD3930 er en tand beder til at opscale normale DVD´s, lyd del i Denon DVD3930 er beder end Denon DVD3910, Denon DVD3930 kan opscale til
1080p det samme kan Toshiba HD-XE1, Denon DVD3910 kun til 1080i. Toshiba HD-XE1 koste kun den halve af Denon DVD3930.

Denon DVD3930 og 3910 kan afspille SACD og DVD-Audio noget som Toshiba HD-XE1 ikke kan, og på grund af lyden ville jeg så vælge 3930 i
sted for 3910.

Den HD afspille med den beste lyd lige nu er nok Pioneer BDP-LX70 Blu-ray afspille, vel indtil at Denon´s Blu-ray afspiller DVD-3800BD, komme
på market, men desværre komme den nok til at koste mellem 16.000,- kr. til 20.000,- kr. og den kan hvist ikke afspille SACD og DVD-Audio.

Det normale DVD format opløsning er kun 720 x 576 pixels for PAL formate som vi bl.a. bruger i Europa og 720 x 480 pixels for NTSC formate
som man bl.a. bruger i USA, hvor imod at de nye HD formater på både HD-DVD og Blu-ray er på 1920x1,080 pixels for hele verden.

Så en DVD afspille skal havde mulighed for at kunne opscale de 720 x 576 pixels til 1920x1,080 pixels eller 1280X720 pixels.

Der er to formare for HD standart, nemlig HD-Ready som skal kunne gengive 720p og 1080i, men hvor TV panel max kan gengive 720p og 1080i
signalet blive så nedscalet til 1080i, HDTV foramet er det samme som HD-Ready standart, der er så også HD-Ready 1080p også kendt som Full-
HD, her er TV´s panaler i stand til at vis ægte 1080p fra Blu-ray og HD-DVD afspille.

I gammle dag før fladskærme´s TV bruge man interlaced (i) to halv billde, da et normalt CRT TV scanner billde to gange, derfor ligge en DVD film
i interlaced (det samme som på normale videobånd), på HD-DVD og Blu-ray ligger film i formate progressiv (p) og her skal billde ikke laves om til
progressiv.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

jeg vil nu mene at både toshiba HDXE1 og denon 3930 opskalerer billeder noget bedre end 3910. Lydmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel på 3910 og 3930.

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Sendt: 31 December 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle de flotte svar.

ja jeg venter til den nye dvd fra denon kommer. Men denon 3910 kan jo godt vise 1080i men det kan jeg så forstå det er ikke det samme som de nye dvd.

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

det er det ikke. Forskellen er at almindelige DVD'er opskaleres, det gør HD DVD/Blu Ray ikke, det ligger i højere kvalitet på disken fra start, derfor bliver resultatet langt bedre

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

uha,med fare for at være på glatis her,har selv bestilt en 3930'er da den "kun" koster 7k hos hfk.

har læst en test hvor den havde lige så god billed kvalitet som en samsung blueray(med blueray disc i skuffen)om jeg skal tro på det eller ej ved jeg ikke men kan den komme bare i nærheden af samsungen's billede er det godt nok til mig for det blueray/hd dvd jeg har set er imponerende på billed siden.

grunden til at jeg har bestilt sådan en fætter er pga af lyden,har godtnok ikke hørt en blueray/hd dvd men nægter at tro på at sådan en plastic kasse kan hamle op med denon'en på den analoge udgang.har ingen surround reciever så ingen digital overførsel her,vil bare have mere ud af mine koncert dvd'ere,min denon 2910 er noget tam lydmæssigt.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

har læst en test hvor den havde lige så god billed kvalitet som en samsung blueray(med blueray disc i skuffen)

BS. I bedste fald har de sammenlignet med en usandsynligt ringe Blu-Ray udgivelse, eller bedømt det på et dårligt setup. DVD 3930 er en af de bedste DVD-afspillere man kan købe, men det er og bliver DVD, og der er et pænt skridt fra DVD til Blu-Ray, hvis ellers udstyret er til det.

music 4 all skrev:

grunden til at jeg har bestilt sådan en fætter er pga af lyden,har godtnok ikke hørt en blueray/hd dvd men nægter at tro på at sådan en plastic kasse kan hamle op med denon'en på den analoge udgang.har ingen surround reciever så ingen digital overførsel her,vil bare have mere ud af mine koncert dvd'ere,min denon 2910 er noget tam lydmæssigt.

Det tror jeg til gengæld at du har ret i, og koncert-udgivelser i HD er indtil videre også til at overse - omend der nok kommer en del hen ad vejen, det er en ting der efter min mening løftes meget af at blive vist i HD (hvis optagelsen er til det). Mange koncert-DVD'er har et PCM stereo lydspor, så der vil ikke være noget nævneværdigt at hente på lydsiden ved HD-formaterne i et stereo-setup (i teorien i hvert fald).

At jeg så personligt i din situation kraftigt ville overveje en ekstern D/A i stedet for at investere i en vellydende DVD, det er så en helt anden ting.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ville hel klart vælge koncert-udgivelser i HD især på grund af den beder lyd, og så billde nogle gange også er beder gør ikke noget, desværre er
nogle koncert-udgivelser i HD optaget i 1080i/60/50, den Blu-ray afspille jeg kender med den beste lyd (lige nu) er den dyre Pioneer BDP-LX70
som nok i pris komme tæt på den komme Blu-ray fra Denon.

Desværre så lider koncert-udgivelser af at de mange gange er optage med et HD udstyr der kun gå op til 1080i, hvor i mod at film kan scannes
ind i en højer opløsning som 4k, og i 4k bliver den rette op, og så ned scalet til 1080/24p, grund til at der er så mange ringe HD overførlser ud,
kan skyldes af man en gang har scannet filmen ind i 2K, til brug for DVD, derfor er der sikke mange der skal på turen en geng til og scanne filme
ind i 4K, så mon ikke vi snart se nye udgivlser af HD film.

Problmet er at man med HD kan se forskæl om film er scannet i 2K eller 4K.

At Denon DVD3910 faktis gør det rigtig god, med bare at opscale til 1080i, men denon DVD3930 kan så opsclale til 1080p plus at lydkreløbet også
er blivet forbedret, det tælle også med, men en god DVD overførlse set på en Denon DVD3930 kontra en ringe Blu-ray overførlse (dem er der en
del af), så ville jeg fortrække DVD frem for Blu-ray, på en 3930.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

jeg synes ofte ikke koncertudgivelser er lavet med billedet som førsteprioritet, så om det er ringe optaget i høj eller lav opløsning kommer vel ud på det samme

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Tro ikke at der er mange koncertudgivelser der er optaget i HD, men kun i normalt SD, som så bliver scalet op til HD før de bliver udgivet i HD-DVD
og Blu-rry, der skal nok værre en eller to koncertudgivelser som er optaget på film, har du ikke hørt om dem, det bliver ført spænde når man
begynder at optage koncert på 4K, som bl.a. ville kunne vist i den D-Cinemas med 4K udstyr, bl.a. er ABBA – The Movie (som jo er en gammledage
spillefilm), lige bliver scannet i 4K, og udsendt på HD-DVD og Blu-ray, det viser hvilken vej det går.

Hvorfor man udgiver HD-DVD og Blu-ray i formate 1080i og ikke i 1080p, de må havde beder udstyr, end vi har til hjemmbrug, til at omkonverter
fra interlaced til progressive så der kan ungås ”jaggies”. I hvor stor udstrækning dette sker er et god spørsmål.

subaction=showfull&id=1183765992&archive=&start_from">http:/ /www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?
subaction=showfull&id=1183765992&archive=&start_from

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes