Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: jeg må være en f. anakronisme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg slog lige over på et af de almindelige fora og kom til at læse i en tråd hvor et af de vigtigeste parametre var at der var en fjernbetjening til en forstærker ....

Jeg har en gang haft en fjernbetjening - til min cyrus cd6s - den fjernbetjening var rigtig grim så den blev lagt væk og kunne således 1½ år efter følge med i mint kondition da jeg solgte Cyrusen - der i øvrigt er det eneste hifi-maskineri jeg har købt fra ny siden jeg købte en lenco i 1976 - og må jer erkende trods kåring til CDplayer of the year etc var en slem skuffelse

nuvel - er det bare mig -  handler det ikke om hvordan det lyder?

Jeg har set lignende argumentation for fuldautomatiske pladespillere - jamen er det så hårdt at lette måsen en gang hver 23-25 minut?

beklger dette halvsure opstød fra en f...... anakronisme

solskinshilsener

når ja foresten der landede en Sudgen A48 klasse A forstærker her forleden - nogen der har en mening om sådan en fætter

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeps du må være helt galt på den....... det er meget vigtigt for mange af vores kunder at forstærkeren kan fjernbetjenes.

personligt er jeg bedøvende ligeglad for jeg bruger dem ALDRIG afligevel.

fjernbetjeninger =

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

du er ikke den eneste R-l-b, det er musikken der er det sjove, og så måske lidt historien og teknikken ved gamle maskiner, men det er jo så at være nørdet omkring det...
om ting kan fjernbetjenes betyder virkelig intet, musik er for mange af os, en passion, og som alle andre passioner, er omhu og tid noget man skal være mere end villig skyde i det.
mht. pladespillere, så skal skiven alligevel vendes, eller sættes tilbage i reolen, og her kan automatik ikke hjælpe.
og forresten tillykke med den Sugden forstærker... den er rigtig fed

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 29 April 2009 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Sig mig lige en gang, findes der forstærkere med fjernbetjening? Det var da en underlig mani; jeg nyder at have en
fjernbetjening til mit tv, men resten af huset kan jeg sgu nå på mine kære ben.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan mere eller mindre generelt tilslutte mig samme holdning. Sådan har det i hvert fald været altid (ca. 15 år med hifi), indtil for ca et års tid siden.

Jeg købte en Logitech Transporter, primært pga. af dens lydmæssige egenskaber, men jeg må tilstå at jeg har oplevet at den fjernbetjening med hele min musiksamling i, og samtidig volumen m.m. er total suverænt. Det er for mit vedkommende gået hen og blevet et "must", da jeg har erfaret at jeg hører meget mere musik, og ikke mindst forskelligt musik!
Så kan man så påstå at det var fordi at jeg var en doven skid der ikke gad rejse mig fra sofaen, men ikke desto mindre så er min lytte-aftener såvel som hverdagen blevet meget mere varieret rent genremæssigt, og det sætter jeg STOR pris på!

Så på den måde kan en fjernbetjening også "bidrage" til musikken.....

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Jeg har en gang haft en fjernbetjening - til min cyrus cd6s - den fjernbetjening var rigtig grim så den blev lagt væk og kunne således 1½ år efter følge med i mint kondition da jeg solgte Cyrusen - der i øvrigt er det eneste hifi-maskineri jeg har købt fra ny siden jeg købte en lenco i 1976 - og må jer erkende trods kåring til CDplayer of the year etc var en slem skuffelse

Hvis det handler om hvordan det lyder, hvorfor har du så købt en cd-afspiller fra ny som var en slem skuffelse?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt undvære en fjernbetjeing til forforstærkeren, men ikke til min cdafspiller.

Men at nogle lige frem sætter det som det vigtigste krav, forstår jeg ikke

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har fjernbetjening til min CD-afspiller og det er umiddelbart rart (praktisk) at kunne skrue op og ned for volumen på den måde.

Men når jeg skal være ærlig må jeg indrømme, at jeg almindeligvis bruger mere tid på at lede efter fjernbetjeningen, end jeg ville bruge på at tage fire skridt og skrue op eller ned på volumen på forstærkere.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Til anlægget er intet fjernbetjent. Men der så meget l**t i tv at jeg skal zappe rundt hver tiende minut for at finde et
passende program. Så der vil jeg gerne have fjernbetjening.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
r-l-b skrev:

Hvis det handler om hvordan det lyder, hvorfor har du så købt en cd-afspiller fra ny som var en slem skuffelse?

1. fordi den var godt anmeldt - 2. den lød godt inde hos topsound med deres grej - 3. jeg havde en dille med at den skulle være lille så den passede til mit quad 33/303 anlæg. (sammen med det og rogers lød den faktisk godt, men med Duelund og quad 510 var liden indelukket ringe
Cyrus er slemt overrated og handler kun om at trække ekstra penge op af lommerne på køberne - upgrades - ekstra strømforsyninger etc. ... en Cyrus cd 6s burde koste 2000 kr. fra ny og ikke 7000.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Som det er blevet med udviklingen af min B&O samling så betyder en fjernbetjening noget mere.

Med Beolab 8000 systemet fra '81-'85 der er fjernbetjent ikke så meget jeg bruger den originale terminal men det virker ganske glimrende. Jeg bruger den mest for lyd regulering. Alt andet er personlig betjening.

Beosystem 6500 er meget upraktisk uden fjernbetjening og du skal samtidig havde den der passer for alle funktioner. Selv en Master Control Panel har en ulempe. Den styrer ikke TV. Hvis du bruger Beolink 1000 eller Beo4 kan du ikke styre fks timer funktioner hvilket blokerer speaker pair 1 udgange hvis det er programmeret med anden fjernbetjening som Master Control Panel.

I 2006 fik jeg en Beolink 1000 Mk3 med mit LX5500 og den har et vældig udbud af muligheder af styringer som virker ret inspirerende at forsøge med, lys, pladespiller, cd, aux ,vhs, dvd(software skal opdateres for at vise DVD) osv. Forbundet via AUX går man ind i Beolink verden og så virker Beosystem 6500 sammen med LX5500 ganske glimrende.

Som min old school tråd viser så er det Beolink MCL perioden for mit vedkommende og det ser jeg vældig frem til at få installeret. Musik, lys og TV(kun i 2 rum men audio i alle) over hele lejligheden med induvidual fjernbetjent styring i alle rum.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hehe - Remotes er grimme, bliver fedtede, ikonerne slides af, klapperne over batterierne går i stykker så der bliver behov for tape til at holde sammen på skidtet - som igen bliver noget klistret stads og når reklamerne starter kan man ikke finde den rigtige ud af de syv der ligger og flyder. Når man får fat i den rigtige er batteriet fladt og man kyler den i gulvet, batteriklappen knækker og havner i akvariet, batteriet gokker hunden i hovedet som så springer op med et hyl. Man går dagen efter ud og køber for en måsfuld kroner en rigtig multimodel, som man bruger 14 dage på at programmere hvorefter ingen andre kan betjene noget som helst! Man er enevældig at the controls, men bliver edder hyleme træt af hele tiden at skulle skifte kanal/kilde/skrue op og ned for de andre, som ikke kan forstå den helt elementære og simple logik i multiremotens opsætning, som man iøvrigt selv har brugt 14 dage på at fatte, så fat det dog... remotes gør ikke livet et bedre sted at være...

Ahh, det må i undskylde, men helt rart at få harceleret af Jeg er nok også bare noget tiden tabte undervejs til i dag i mangel på interesse...
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Hehe - Remotes er grimme, bliver fedtede, ikonerne slides af, klapperne over batterierne går i stykker så der bliver behov for tape til at holde sammen på skidtet - som igen bliver noget klistret stads og når reklamerne starter kan man ikke finde den rigtige ud af de syv der ligger og flyder. Når man får fat i den rigtige er batteriet fladt og man kyler den i gulvet, batteriklappen knækker og havner i akvariet, batteriet gokker hunden i hovedet som så springer op med et hyl. Man går dagen efter ud og køber for en måsfuld kroner en rigtig multimodel, som man bruger 14 dage på at programmere hvorefter ingen andre kan betjene noget som helst! Man er enevældig at the controls, men bliver edder hyleme træt af hele tiden at skulle skifte kanal/kilde/skrue op og ned for de andre, som ikke kan forstå den helt elementære og simple logik i multiremotens opsætning, som man iøvrigt selv har brugt 14 dage på at fatte, så fat det dog... remotes gør ikke livet et bedre sted at være...

Ahh, det må i undskylde, men helt rart at få harceleret af Jeg er nok også bare noget tiden tabte undervejs til i dag i mangel på interesse...

hmmm...  skal næsten udskrives og hænges på væggen

sidder lige og kigger på : fjbt til tv, til digitaltv modtager, til snurrerundt, til VCR, til sattelitmodtager ...........................

Bare fordi en af hundene guffede en Philips multifjbt'er

og jeg er ked af jeg aldrig lærte den at kende, og stadig er p***esur over at den magler muligheden for at simulere joghjul til panasonic videoen

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

BoPtiljudrop skrev:

hmmm...  skal næsten udskrives og hænges på væggen

sidder lige og kigger på : fjbt til tv, til digitaltv modtager, til snurrerundt, til VCR, til sattelitmodtager ...........................

Bare fordi en af hundene guffede en Philips multifjbt'er

og jeg er ked af jeg aldrig lærte den at kende, og stadig er p***esur over at den magler muligheden for at simulere joghjul til panasonic videoen

Hi, hi, lyder som noget jeg kender... Jeg har en fjernbetjening til min DVD - bruger den næsten aldrig. Men remoten til fjernsynet (hos os også kaldt "magten") er ret uundværlig med alt det l**t de viser i TV.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Bruger sjældent fjernbetjeningen til anlæg,

men den er da go når man skal på text-tv....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Her i lejligheden er ungernes værelser ret tæt på stuen, så fjernbetjeningen til forstærkeren bruges flittigt når der ses film om aftenen. Lyden skal lige have en tand ned, når nogen skal aflives og/eller sprænges i luften.

Derudover bruges fjernbetjeningerne stort set ikke og er mest i vejen.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Hehe - Remotes er grimme, bliver fedtede, ikonerne slides af, klapperne over batterierne går i stykker så der bliver behov
for tape til at holde sammen på skidtet - som igen bliver noget klistret stads og når reklamerne starter kan man ikke finde
den rigtige ud af de syv der ligger og flyder. Når man får fat i den rigtige er batteriet fladt og man kyler den i gulvet,
batteriklappen knækker og havner i akvariet, batteriet gokker hunden i hovedet som så springer op med et hyl. Man går
dagen efter ud og køber for en måsfuld kroner en rigtig multimodel, som man bruger 14 dage på at programmere hvorefter
ingen andre kan betjene noget som helst! Man er enevældig at the controls, men bliver edder hyleme træt af hele tiden at
skulle skifte kanal/kilde/skrue op og ned for de andre, som ikke kan forstå den helt elementære og simple logik i
multiremotens opsætning, som man iøvrigt selv har brugt 14 dage på at fatte, så fat det dog... remotes gør <span
style="font-style: italic;">ikke</span> livet et bedre sted at være...Ahh, det må i undskylde, men helt rart at få
harceleret af Jeg er nok også bare noget tiden tabte undervejs til i dag i mangel på interesse...

...det 'rør' på sig...
Til top Vis TMFH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TMFH

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hmmm ... Jeg synes det er fedt at kunne betjene volumenkontrollen med fjernbetjening. Faktisk vil jeg aldrig mere have en
forstærker uden at kunne styre volumen med remote (medmindre det kan ske i fx DAC'en, selvfølgelig). Så det er åbenbart
mig der er en fremmed fugl herinde ... Til mit forsvar skal det dog siges at jeg ikke behøver at kunne fjernbetjene alle
mulige indgange mv.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Bruger i heller ikke stole til at sidde på når i høre musik? De kan jo hurtigt ødelægge oplevelsen af at slappe af til musikken osv.
Jeg må indrøme jeg ikke rigtig forstår den her tråd. Kan da godt se at det er et underligt argument at fjernbetjening skulle være vigtigere end lydkvaliteten. Men fra at læse det på et almindeligt forum og så til at klappe hinanden på skulderen herinde fordi i ikke bruger fjernbetjeninger, what the...

Men i er selvfølgelig velkomne da tråden er ganske underholdende

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan lave en flot remote er Pathos:

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK