Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: jeg må være en f. anakronisme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Bruger i heller ikke stole til at sidde på når i høre musik? De kan jo hurtigt ødelægge oplevelsen af at slappe af til musikken osv.
Jeg må indrøme jeg ikke rigtig forstår den her tråd. Kan da godt se at det er et underligt argument at fjernbetjening skulle være vigtigere end lydkvaliteten. Men fra at læse det på et almindeligt forum og så til at klappe hinanden på skulderen herinde fordi i ikke bruger fjernbetjeninger, what the...

Men i er selvfølgelig velkomne da tråden er ganske underholdende

Mvh. l´Blundt

Davs l'Blundt Jeg tror heller ikke at det skal tages for andet end en mulighed for at fyre den lidt anderledes af. Men det er nu alligevel lidt interessant, remoten, magten, dingeren eller hvad de nu benævnes er jo blevet en uafrystelig del af de flestes tilværelse. Måske den i virkeligheden fortjente en tråd der bare behandler den på sine egne præmisser? En mulighed for at diskutere muligheder, frekvenser/kanaler osv?

Men under alle omstændigheder er det ikke til at komme uden om, at hvis man køber et nyt apparat, så følger der en lille plasticsvend med - og meget meget sjældent en laber ting i teak(?) som Pathos' ovenfor. Og før man har set sig om har man en hel stabel og så starter dansen Så det er virkelig en dims man kan have et had/kærlighedsforhold til
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
l´Blundt skrev:
Bruger i heller ikke stole til at sidde på når i høre musik? De kan jo hurtigt ødelægge oplevelsen af at slappe af til musikken osv.
Jeg må indrøme jeg ikke rigtig forstår den her tråd. Kan da godt se at det er et underligt argument at fjernbetjening skulle være vigtigere end lydkvaliteten. Men fra at læse det på et almindeligt forum og så til at klappe hinanden på skulderen herinde fordi i ikke bruger fjernbetjeninger, what the...

Men i er selvfølgelig velkomne da tråden er ganske underholdende

Mvh. l´Blundt

Davs l'Blundt Jeg tror heller ikke at det skal tages for andet end en mulighed for at fyre den lidt anderledes af. Men det er nu alligevel lidt interessant, remoten, magten, dingeren eller hvad de nu benævnes er jo blevet en uafrystelig del af de flestes tilværelse. Måske den i virkeligheden fortjente en tråd der bare behandler den på sine egne præmisser? En mulighed for at diskutere muligheder, frekvenser/kanaler osv?

Men under alle omstændigheder er det ikke til at komme uden om, at hvis man køber et nyt apparat, så følger der en lille plasticsvend med - og meget meget sjældent en laber ting i teak(?) som Pathos' ovenfor. Og før man har set sig om har man en hel stabel og så starter dansen Så det er virkelig en dims man kan have et had/kærlighedsforhold til

tjaehh -  jeg var ved at skrive til den gode Blundt - at det måske kan ligne debatter om hvorfor visse anakronismer stadig bliver ved med at spille på gamle radioer, båndspillere, eller guderne forbyde det - lægger noget sort vinyl på en metalplade ...   når nu man kan få alt muligt digitalt flaf.....

Nu er vi jo i Vintage afsnittet,  og forholder os måske lidt til at de der fjernstyringer, nok er gamle i gårde, men alle sammen lider af brister hist og her :  Jeg savner en der kan bladre stakken af LP gennem, selv kigge på coveret, og sammenligne med ens nuværende humør/lyst til at høre netop det ;)   -   Eller en pind, der skal sætte et bånd på Spolemaskinen ....  Verden er ikke fuldkommen, det er vi nok heller ikke selv.

Jeg kan ikke se hvad berettiglese en fjernbetjening har på et stereoanlæg, men jeg kan dælme godt se de sjove i de problemer de kan afstedkomme,  især når de går i stykker, eller forsvinder....  for nogen er det rent nederen hvis den løber tør for batterier,  helt på samme måde, som når en af tøserne taber sin sutteklud (mobil) i toilettet   -  tro mig,  det er sket, et par gange ,  og mit latterbrøl, bliver ikke mindre af den årsag .....

bla...bla.... og nu skal du lige høre den sid[blob]  [blob]     [fzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz]

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jamen man kan da sagtens købe produkter med lækre fjernbetjeninger, og endda også nogle hvor den rent faktisk virker som den skal. Køber man inden for samme mærke får man jo så godt som altid en form for system-fjernbetjening(eller flere) der kan styre det hele.
Nogle producenter levere endda en multi-fjernbetjening, som fungere, med til deres forstærkere.
Flotter man sig lidt og bruger et par hundrede på en multi kan man vist generelt programmere den efter en liste på nettet med mange mange tusinde produkter, så det er begrænset hvor meget der skal arbejdes med den før den virker. Man skulle næsten prøve et af produkterne derude og se om ikke der er sket lidt siden 80érne.
Med de nye digitale medier og standarder tror jeg vi går en spændene tid i møde mht. fjernbetjeninger. 2-vejs kommunikation mellem produkter er jo ved at blive almindeligt med hdmi feks.

At vi er i vintage(hvilket ikke er noget jeg tjekker når jeg læser en tråd) betyder vel ikke at man kan dømme nye produkters fjernbetjeninger på baggrund af en oplevelse man har haft med en "vintage" fjernbetjening. Men jeg har måske misforstået udtrykket 'almindelige fora', dettet beklager jeg.

Men jeg kan godt se pointen. Jeg er jo også ved at være godt træt af de moderne automobiler og knallerter. Næh kunne vi bare få hestevogne og træsko igen ville alt være godt igen. Har altid drømt om en hestevogn med alu-fælge og mega-sub på bagagebægeret. For slet ikke at tale om drag-racing ville være for cool i en sådan. Alt sammen skal selvfølgelig styres af min fjernbetjening med ledning(infrarød er jo kun for postkasser)

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror så men nok at en hestevogn kan være mægtig hyggelig at holde ferie i, men jeg foretrækker noget mere effektivt når jeg skal på job.

Men det er da spændende med forskellige positioner der kan debatteres, og det her er vel nærmest som en diskussion tidligere om automatik på pladespillere. Man har forskellige præferencer og sådan er det bare!

Personligt gider jeg ikke at se på skærme og apparater og andet teknisk isenkram i min stue. Ang. fjernsyn er det ikke det store problem, da det som regel ikke sender noget jeg gider beskæftige mig med, jeg tager det som regel over nettet. Forstærkere og andre sorte kasser er lukket inde i et skab, desværre er ht'erne så store at der ikke er så meget at stille op og det samme gælder pladespilleren. Og så gider jeg bare ikke remotes, sådan er det. Nu er min stue heller ikke større end at jeg kan tøffe over og vende lakridspizzaen når det er nødvendigt, og så hører jeg alligevel næsten altid hele plader/cd'ere. Det er så min måde at bruge musik på, og den er nok ikke så generel, men det betyder nu ikke at jeg har noget på folk der gør anderledes. Jeg syntes bare at det er svært at holde kaje når der dukker sådan en tråd op her, så skal der fileme harceleres Men bemærk at det er i god tone og helt upersonligt!

Iøvrigt bruger jeg ikke stol men sofa
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop: Præcis, der skal harceleres og i en en god tone. Det syntes jeg nu også der holdes. Dog syntes jeg feks. at trådstarter lidt skyder folk der bruger fjernbetjeninger ting i skoen.

Jeg ser så en fjernbetjening som en effektiv måde at skifte track, indgang på forstærkeren, skrue på volumen og andre forholdsvis kedelige ting, når nu man sidder så mageligt i chesterfieldén. Motion ordner jeg så på en mere effektiv måde end at vade over til anlægget for at justere en smule.

Jeg glæder mig personligt meget til den dag de finder ud af at lave mobiler man kan programmere ordentligt til at fjernbetjene forskellige ting. Den har man alligevel altid i lommen, eller lige ved siden af. Og ellers kan man jo få en til at ringe til den hvis man også smider den væk.
Det at man sider sine ting væk kan man vel ikke rigtig klandre fjernbetjeningen. I så fald burde noget Meridian måske være noget man skulle se på

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Jeg savner meget en fjernbetjening, når jeg engang imellem har min reserve-receiver koblet til. Når jeg f.eks. hører radio mens jeg arbejder, skruer jer op når der kommer noget musik der ikke bare er baggrundsstøj. Og så ringer telefonen pludselig - der er mute meget praktisk. Men andre fjernbetjeninger er lagt væk eller blevet væk - det er kun til forstærkeren jeg skal bruge fjernbetjening.

Og hvilken smart designfjernbetjening bruger jeg så? Den store, grimme Philips fra min afdøde mormors afdøde fjernsyn. Den er ældgammel, men meget mere pålidelig en de nyere modeller

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Jeg ser så en fjernbetjening som en effektiv måde at skifte track, indgang på forstærkeren, skrue på volumen og andre forholdsvis kedelige ting, når nu man sidder så mageligt i chesterfieldén. Motion ordner jeg så på en mere effektiv måde end at vade over til anlægget for at justere en smule.

hvis det er formålet (ønsket) med en fjernpind, opfylder den jo sin mission :)    -  i nutiden hvor det meste koges ned i en enkelt chip, koster de ting næppe nogle YEN eller anden valuta, der forringer produktet heller ..   i mine lider de fleste bare af en fælles brist,  bortset fra de tilfælde hvor man har al sin musik lagret -   værre synes jeg det er at de færreste moderne apparater knap kan tændes uden "pinden"

l´Blundt skrev:
Jeg glæder mig personligt meget til den dag de finder ud af at lave mobiler man kan programmere ordentligt til at fjernbetjene forskellige ting. Den har man alligevel altid i lommen, eller lige ved siden af. Og ellers kan man jo få en til at ringe til den hvis man også smider den væk.

findes det ikke allerede ?  ....     bortset fra JOG hjulet, kan mange da vist programmeres til at simulere en næsten vilkaårlig pind

l´Blundt skrev:
Det at man sider sine ting væk kan man vel ikke rigtig klandre fjernbetjeningen. I så fald burde noget Meridian måske være noget man skulle se på

Nøehhh -  men dør fjernpinden er man på den, så samme måde ;)

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Det er nu kun lykke at have vintage, da jeg havde Vincent, Copland etc. havde jeg 7 fj.betj. Nu ligger der kun den til TV og ser ensom ud på mit sofabord.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes