| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan 4 skønne 15 tommer Tannoy enheder pryder stuegulvet og alt medens jeg sparer sammen til lockwood delefiltre fra Pouls Audio Butik vil jeg lufte lidt af mine planer Plan et går på at to af dem skal gå til openbaffel højtalere lidt alle disse i kan jo nyde musikken indtil i ser dem et stykke inde i youtube video'en de andre to skal gå til sådan er sætPlan to - går alternativt ud på nogle store kummefrysere med 2 15" dc enheder i hver - nok min. 400 liter Jeg har også prøvet at se om man proportionelt kunne forstørre et sæt duelundhorn men de ville ikke kunne være i huset GRF hornet og Royal Westminister er nok en kende for svære at bygge med det værksted (køkkengulv) jeg har til rådighed Nuvel - andre spændende forslag til konstruktioner er meget velkomne - jeg har jo DC 12" i forvejen og der er næppe nogen idé i at prøve at omvende mig - mit audiophile hjerte er tabt til Tannoy til trods for de mangler disse nu måtte besidde Den på gældende enhed 3809 er med papirkant - bryder mig ligesålidt om skum som om mdf - de har en følsomhed på 94 db og kan tåle 300 watt - de har et frekvensområde fra 45 hz til 20 khz - de skal nok "forlænges" i bunden men ikke med basrefleks - jeg vil gerne bevare dem så længe som muligt og basrefleks er hårdt ved kantophænget
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phil Short inde på "hilberlink" har lavet e udmærket delefilter til DC serien. De er et forsøg værd. Jeg har skrevet en del med ham omkring de filtre der sidder i mine FSM.
De lyder iøvrigt fint i et kæmpestort basrefleks.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Refleks er bestemt ikke hårdt ved kantophænget, såfremt man filtrerer frekvenser under boksens resonans fra, med et subfilter. Tværtimod, faktisk. Hvis alle dine enheder er coax-typer, må jeg på det strengeste fraråde at bruge to i en boks! Bortset fra kamfiltereffekter og lign. kalamiteter, ryger hele ideen med en punktkilde (via coax-princippet), ud af vinduet! La' vær' mæ' det .
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så bliver det nok et sæt med open baffel og et sæt med måske basrefleks
jeg synes bare altid at bassen i basreflekshøjtalere bevæger sig eneomt meget mens mine enheder (også tannoy bare 12") i duelundhornene står helt stil selvom de blæser en bas solo eller stortrommer ud i lokalet på fuld skrue
det gør ikke mig noget at de evt bliver store - mine duelund horn er på over 450 liter og vejer efter det sidste lag ekstra x-finer kom udenpå - ca 150 kg stykket
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Plan et går på at to af dem skal gå til openbaffel højtalere lidt alle disse i kan jo nyde musikken indtil i ser dem et stykke inde i youtube video'en |
|
|
hmm - sikke et clip - og gudfader et rengøringshelvede ejeren må have ;)
Man kan jo kun sige det er ret gennemført .... __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Voldsomme bevægelser af den type, du beskriver, skyldes ofte, at enheden modtager kraftige frekvenser under refleksboksens resonans (f.eks. fra en dårligt dæmpet pick-up/tonearm kombination). Boksen støtter ikke enheden så dybt, og den bevæger sig næsten som om, der ikke var nogen boks overhovedet! Derfor fidusen med et effektivt subfilter... Lukkede bokse, derimod, har et naturligt akustisk filter indbygget, som dæmper bevægelserne ved lavere frekvenser.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går lidt trægt i sommervarmen? Anyway, en video med Tannoy i henholdsvis lukket og åben baffel. Ikke at man kan høre SÅ meget igen over pc højttalerne....... Hear the difference in sound of the 15" Monitor Gold in an original Tannoy Belevedere cabinet vs. an open baffle. http://www.youtube.com/watch?v=JlJbU_t1xXg&feature=relat ed
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seneste update: Jeg skal have enhederne ind til olysses bror bastian (bubu) i august og have målt dem ud - så skal de parres sætvist de der kommer tættest på hinanden og så skal der beregnes delefiltre til ultradæmpede mege store helt lukkede kabinetter efter duelunddiciplenes principper ... det bliver mega spændende - måske det ene sæt bliver til open baffel eller måske der kom 4 stks over sized kummmefrysere ud af det - men jeg har jo stadig min peerless coax jeg kan lave open baffel med - vi få se
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo svært at bedømme på et youtube klip men umiddelbart bumler de lidt hans belvedere? mens openbaflen hvæser lidt ?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al skyldig respekt vil en open baffle være hårdere ved kantophængene end selv refleks. Så, der skal bestemt noget filter på... Til disse Tannoy ville jeg stadig anbefale store bokse, refleks el. lukkede . Nok refleks, med en lav tuning.
|
| Til top |
|
| |