| Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg savner en decideret tråd om den gamle klassiker så mon ikke der er nogen der har lidt info og
gode råd til renovering osv. Jeg har trævlet de gamle tråde igennem uden held
Jeg har selv lige erhvervet mig en 3009 improved fra en gammel ERA pladespiller.
Den manglede såfølgelig det lille lod og gummidutten i det vertikale lod der søger for at det ikke
glider umotiveret frem og tilbage. Det er bestilt på eBay.
Jeg havde tænkt på at montere den på min Thorens TD 124 og jeg behøver ingen kommentarer
om at det er en lor..arm med plasticlejer osv, men mere lidt
brugbare informationer om armen - bare hvis i derude i cyberspace ligger inde med gode link eller
gode steder hvor der kan erhverves reservedele.
Den kan vel godt bruges på min 124 eller hur?
Er der nogen derude der ved hvad man bruger til rengøring af armen. Den er lidt beskidt. Er det
sprit eller skal der bruges kraftigere sager?
Og hvordan med PU? jeg havde tænkt mig mig noget MM. Nogen forslag? Der sidder PT. den
gamle klassiske ADC QLM 34 MK III på armen. Ved ikke lige om den er værd at høre på.
Med venlige sommerhilsner __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få bronce lejer i tyskland og i på ebay - det skulle give mere spændstighed Du kan forbedre den vedr at fixere lod og arm så det ikke fjedre - lidt gammeldags lærredstape kan gøre det på en alm 3009 - måske et skal gøres anderledes med improved loddet. Du kan putte "elefant snot/ tack all/ blåt gummi stads til at klæbe inden i pu huset - gør armen tungere og fjerne resonanser du kan overveje om det lyder bedre uden de små gumme ringe under de fire skruer du fæstner den med på armboardet du kan hvis den har fast hus - konvertere den til et med aftageligt hus hvis du an finde en gammel defekt tonearm hvor sme fatningen passer inden i din arm. Uden at gøre den tungere kan du opnå fine resultater med otofon OM30 - den er vist desværre udgået men hvis du er heldig kan du finde den hos topsound på østerbro til omkring 800 kr. det er en god pickup til prisen Du kommer ikke i nærheden af at kunne spille med de stive mc pickupper som fx denon 103 - der er improved for let - men mon ikke nogen af de nye ortofon pickupper fra 2M serien vil kunne give gode resultater Vi glæder os snart til at se din 124er
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper!
Langt hovedparten af al rengøring på disse sager kan med stor fordel udføres ved hjælp af "det blå" vinduesrens fra enhver dagligvareforretning- Der skal være en smule ammonium/ammoniak i - (ikke forveksles med anioniske tensider - som dog også er rengøringsaktive stoffer) - men altså...ammonium/ammoniak. Køb den billigste flaske (det er tit det bedste) - og du er godt kørende.... Det er yderst skånsomt og fjerner ikke vigtig skrift eller andet. - kun skidt og nikotinrester mv. dette middel er også meget skånsomt ovefor plastmaterialer - kan bruges på alle kendte materialer uden problemer.
Vatpinde + blød bomuldsklud er selvfølgelig et must i forbindelse med det nævnte rengøringsmiddel. Puds/gnid altid med nænsom hånd.
Ellers sidder jeg nu også gerne med på "en lytter" i forbindelse med gode inputs omkring denne herlige og smukke arm fra SME.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg glæder mig også snart til at høre lidt vinyl såå!
OM 30 har jeg 3 stk af så mon ikke jeg kan starte et sted der.
Hvad med rensning - sprit eller?
Jeg leger en del på eBay i øjeblikket. Har fået et armboard hjem i massiv teak der passer til min
nykøbte Ortofon AS 212 arm hvis sælger ellers gider svare mig
Jeg lurede også på din Lustre arm - om det var noget????
Venligst
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det prøver jeg tak
Venligst
fredmarantz skrev:
|
Hej Jesper!
Langt hovedparten af al rengøring på disse sager kan med stor fordel udføres ved hjælp af "det blå" vinduesrens fra enhver dagligvareforretning- Der skal være en smule ammonium/ammoniak i - (ikke forveksles med anioniske tensider - som dog også er rengøringsaktive stoffer) - men altså...ammonium/ammoniak. Køb den billigste flaske (det er tit det bedste) - og du er godt kørende.... Det er yderst skånsomt og fjerner ikke vigtig skrift eller andet. - kun skidt og nikotinrester mv. dette middel er også meget skånsomt ovefor plastmaterialer - kan bruges på alle kendte materialer uden problemer.
Vatpinde + blød bomuldsklud er selvfølgelig et must i forbindelse med det nævnte rengøringsmiddel. Puds/gnid altid med nænsom hånd.
Ellers sidder jeg nu også gerne med på "en lytter" i forbindelse med gode inputs omkring denne herlige og smukke arm fra SME.
Vh
Freddy |
|
|
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
øj 500 indlæg!!!
fedt bronceleje. Det overvejer jeg kraftigt
Venligst __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt bronceleje til 'dyret'
Billeder komme så snart varen ankommer.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gevindet i den ene skrue i knivlejet fanger/fikserer en ring til jording. Den kan godt være lidt tricky at fange igen når bronzelejet monteres.
Jeg vil anbefale en lang tynd pincet, rigtig god direkte belysning, noget lup-værk/forstærkning - selv bruger jeg nogle billige læsebriller uden på mine kontaktlinser for ekstra styrke, noget tape til at fiksere armrøret - når armen er skilt flagrer det hele noget ledeløst omkring.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva blev af ortofon armen?
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en i AS 212 i sverige som var defekt. Det opdagede jeg først da jeg var kommet hjem. Den er dog blevet afsat et en der kune fikse den.
Så er der indkøbt en på eBay men jeg kan ikke komme i kontakt med sælgeren og der er ingen mulighed for at betale direkte med paypal- så jeg venter og ser hvad der sker. Iritereende.
Hisen __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen da hvor jeg sjusker med sproget.
Armen er iøvrigt renset med Propylalcohol. Det virker.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jo være sælger er på ferie, oplevede da jeg trippede nervøst rundt herhjemme og ventede på en cdafspiller.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|