| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Nej den er ikke så slemt men altså det er nemmere at hæve prisen lidt når jeg ikke bare starter med 500kr om måneden og jeg synes tit at folk har tendens til lige at skal markere sig (uanset hvad man vil købe) med at foreslå et produkter der koster en del mere en det man max vil ofre |
|
|
Lige præcis dét tror jeg ikke du skal lægge alt for meget i. Jeg forstår godt at det kan være en smule frustrerende at der altid bliver foreslået dyrere ting, men jeg tror de fleste gør det i god mening. Hvis man eks. spørger om et tv til max. 5000, så vil en eller anden nævne at du kan få et meget bedre tv til f.eks. 6500 (stadig i god mening og mest af alt for at informere en der måske ikke er helt så meget inde i markedet). Det er så her kæden plejer at ryge af. Den næste foreslår så et tv der er endnu bedre til 8000 og sådan fortsætter det. Det ender så med at svaret er et tv til 15-20.000.
Der har dog været enkelte overgange, hvor det er foregået helt anerledes, f.eks. med pioneers tv eller onkyos a/v receivere
Sorry for OT __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en usb-stick med tv-tuner til computeren, så får du fladskærm til 300 kr. Hold dig langt væk fra afbetaling, det er rent åger. Spar op i stedet. Priserne på fladskærme falder stadig, så når du har sparet op til skærmen, koster den kun det halve. Hvis du køber på afbetaling, kommer du til at betale dobbelt pris.
__________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
| Køb en usb-stick med tv-tuner til computeren, så får du fladskærm til 300 kr. Hold dig langt væk fra afbetaling, det er rent åger. Spar op i stedet. Priserne på fladskærme falder stadig, så når du har sparet op til skærmen, koster den kun det halve. Hvis du køber på afbetaling, kommer du til at betale dobbelt pris. |
|
|
Ellers tak jeg har kun en ca 15.6 " skærm og det eneste jeg behøver er en antenne eller et kable fra væggen og til min computer(der er nemlig indbygget tv tuner) så der tv
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
| der er kun meget få skærme til ca 5000kr på over 32" der opfylder de fleste af min krav,så intil videre vil jeg fokusere på 32" selv om jeg meget gerne vil have, noget større med min 100hz skanningsfrekvens (men ikke brugt) og god opløsning |
|
|
32" er altså en dårlig løsning til en stue, medmindre den er meget lille. De fleste sidder vel på en afstand af 3-4 meter, og der er 40-42" faktisk minimum idag. Desuden får du absolut mest billedkvalitet for pengene i en 42" plasmaskærm i den prisklasse du bevæger dig. Om du så vil købe en brugt Pana PX 80 til 2500,-, en ny X10Y til 4000,- eller den nyeste X20 til 5500,-, betyder ikke det store i rå billedkvalitet. Der er kun mindre forbedringer i de 3 årgange, som er svære at se med det blotte øje. De to seneste har de nyeste MPEG4 tunere og kan købes fra nye (garanti). De kan også fint bruges med din pc.
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se er der overhovedet ikke nogen tvivl.. køb det nye panasonic i elgiganten for 4000,- det jo et rent røverkøb. der er kun pioneer der er bedre i plasma og det er meget dyrere.
__________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
| køb det nye panasonic i elgiganten for 4000,- det jo et rent røverkøb. |
|
|
Ja, men C10 er en lidt skrabet model. Kan man leve med det, er det jo fint. C10 har 500 siders hukommelse og 2 HDMI-indgange.
X10 har 1.000 siders hukommelse og 3 HDMI-indgange.
Bortset fra det, er jeg ikke klar over, om der også er sparet lidt på billedsiden. Det var jo tilfældet med tidligere billigudgaver fra Pana. Men et godt tilbud under alle omstændigheder, selvom X10 også er set til 4000,- tilbage i februar. Men de er nok væk.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet ud af at 32 " ikke er ret meget, men hvad gør man når jeg vil have min 37" 100hz en god opløsning og en skærm der ikke er nogen ulemper ved at tilslutte en computer til den, det vil sige lcd til max ca 5000kr ialt 6000kr incl møbel til at still det på, brugt er ikke lige mig(garanti), for skulle jeg bar bruge det til at se tv med købte jeg sikkert det 3999kr plasma tv fra panasonic fra elgiganten.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er hvor mange krav man kan tillade sig at stille til et 42" til 4.000 kr? Panasonic'en der linkes til er ikke desto mindre et fantastisk TV. Det fåes ikke meget bedre pt., også selvom det ikke er et full-hd panel der sidder i det. Til PC-brug vil jeg dog foretrække noget andet, men igen... Det er altså svært at puste og have mel i munden samtidig, med et sådanne budget. Jeg ville personligt købe Panasonic skærmen, bruge den som tiltænkt til TV, DVD, BD osv., og så lade computerskærm være computerskærm. Hvis det blot er fordi at du vil kunne se film via din computer over den pågældende skærm, så er Panasonic'en stadig glimrende. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Spørgsmålet er hvor mange krav man kan tillade sig at stille til et 42" til 4.000 kr? Panasonic'en der linkes til er ikke desto mindre et fantastisk TV. Det fåes ikke meget bedre pt., også selvom det ikke er et full-hd panel der sidder i det.
Til PC-brug vil jeg dog foretrække noget andet, men igen... Det er altså svært at puste og have mel i munden samtidig, med et sådanne budget. Jeg ville personligt købe Panasonic skærmen, bruge den som tiltænkt til TV, DVD, BD osv., og så lade computerskærm være computerskærm.
Hvis det blot er fordi at du vil kunne se film via din computer over den pågældende skærm, så er Panasonic'en stadig glimrende.
|
|
|
Jeg vil gerne kunne spille f.eks Trackmania nations forever (den gratis version) grid driver på en stor fladskærm (har trådløs rumblepad 2) men også gerne bare se en masse youtube videoer via en stor fladskærm(foruden en masse film fra min usb harddisk), så kan jeg bruge skærmen i min bærbar til chatrum,email,msn,søgning på diverse ting eller noget andet hvor en stor skærm ikke er vigtig.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo også rentefrit lån i f.eks expert,(Kt radio Odense) hvis ellers prisen på skærmen ikke er højere en mange andre steder er der vel kun oprettelses gebyret eller ?
|
| Til top |
|
| |