Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VDH M.C. D501 fletskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej forum

Jeg har købt noget Van Den Hul M.C D501 signal ledning, som skal bruges til interne forbindelser i en DIY Dac, mellem
printet og phono bøsningerne. Men har lige et "Dumt spørgsmål". Kablet er jo med 2 ledere, så jeg regner med at bruge den
ene til signalet og den anden til GND, ud til hvert phono stik. Men hvad med den her yder fletskærm, kan jeg med fordel
forbinde den, på en eller anden måde ??
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge her

klik

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at bruge den som et coax kabel, brug skærmen til GND og de 2 ledere samles i begge ender og bruges som signal ledere.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
Prøv at kigge her

klik

Har lige kigget. Du og andre skriver : "skærmen monteres i sende enden" Nu skal det jo bruges som interne ledninger, men
dvs, at jeg forbinder skærmen, til ground også, i print enden, og i modsatte ende, ved RCA bøsningerne, skal den ikke have
nogen forbindelse ?

Stridsvognen : Du siger noget, sådan kunne jeg selvfølgelig også gøre. Det mener du ville være en bedre løsning ?
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bruge en leder til signal, en til stel og forbinde skærmen i den ene ende hver sted.

Og forbinde skærmen i sendeenden (til ground) - dvs følg signalretningen og mont skærmen i den ende hvor signalet starter

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

To forskellige svar. Og er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du siger helt "highenden"

På mit dac print, har jeg en L og R samt en fælles GND (ground) Dvs, at du vil have, at jeg bruger den ene leder til f.eks. "L" og
den anden til GND, og det samme med R. Og hvad er det helt præcist du vil gøre med skærmen, og i hvad ende ?(skal jeg køre
den på stel, altså finde et sted at forbinde skærmen direkte til chassiet?) Det er stadig
interne ledninger jeg snakker om, altså fra print til RCA bøsningerne (ca. 10 cm det drejer sig om)

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Forbind som på billede, altså skærm er kun forbundet i den ene ende. Opmærk den ende der er forbundet til skærm. Når du sætter kablerne på dit grej, skal den skærmede ende vende mod din cd-afspiller (eller hvilken kilde du nu har valgt at brug)

Mvh

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ups fik ikke læst din besked ordentligt. Et billed eller 2 af det du laver ville hjælpe på det. Så er det nemmere at vejlede Men umiddelbart er GND fælles for begge kanaler hvis jeg forstår det rigtigt. Et billed tak

mvh

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

BCBC skrev:

Ups fik ikke læst din besked ordentligt. Et billed eller 2 af det du laver ville hjælpe på det. Så er det
nemmere at vejlede Men umiddelbart er GND fælles for begge kanaler hvis jeg forstår det rigtigt. Et billed tak

mvh

Er lige blevet færdig med lodde arbejdet.

Jeg valgte "coax" metoden.

Ja L og R out, har en fælles GND på printet. Men jeg valgte at bruge skærmen i kablet til GND, og de to leder lagde jeg
sammen, og brugte til signal ledningen. Det står og spiller nu. Jeg benyttede før, cat5 ledning, så jeg er spændt på at se om der
er en forbedring at hente

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Spænende, lad os høre hvad du syntes når du har spillet på den et stykke tid

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

BCBC skrev:

Det er i øvrigt denne DAC jeg har bygget >> http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/186245-dac-249 6-ak4393-dac-
kit-
cs8416-ak4393-5532-a.html

Det er mig ubegribeligt at den ikke her været mere omtalt på de danske hifi sider. Den lyder simpelthen sååå godt i sær
hvis man følger den BOM som en bruger på siden har lagt ud. Hvilket jeg har gjort.

Nøj siger jeg bare

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
BCBC skrev:

Det er i øvrigt denne DAC jeg har bygget >> http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/186245-dac-249 6-ak4393-dac-
kit-

Det er mig ubegribeligt at den ikke her været mere omtalt på de danske hifi sider. Den lyder simpelthen sååå godt i sær
hvis man følger den BOM som en bruger på siden har lagt ud. Hvilket jeg har gjort.

Nøj siger jeg bare

Øv, dit link virker ikke Klik på og sæt linket ind der

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
SilverLine skrev:
BCBC skrev:
Spænende, lad os høre hvad du syntes når du har spillet på den
et stykke tid

Det er i øvrigt denne DAC jeg har bygget >> http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/186245-dac-249 6-ak4393-
dac-
kit-

Nøj siger jeg bare

Øv, dit link virker ikke Klik på og sæt linket ind der

Temmelig mærkeligt, linket er det rigtige.

http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/186245-dac-249 6-ak4393-dac-kit-cs8416-ak4393-5532-a.html

mærkeligt. Hvis man kigger i linket, så ca. i midten står der dac-249 6 , når man laver copy/past, skal man lige rykke
sammen, så der står 2496 uden mellemrum. Ved ikke hvorfor den deler det op, hver gang jeg prøver at rykke linket
sammen, laver den automatisk mellemrum igen

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Fedt med sådan et DIY projekt. Så er det fedt at det spiller så godt Tillykke

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

klik for
link

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Silverline , ja, den er rigtig go´ men versionen med Crystals CS4398 dac-chip er lige en tand mere varm/musikalsk/analog i sin lyd, ikke for at ta´ glæden fra dig, har prøvet begge, og jo, til prisen er der milevidt til de 3-4-5000,- kr.´s dacs de fleste forhandlere prøver at bilde "os" ind er det ultimative, så jeg forstår godt dit "NØJJ", det er helt berettiget

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Silverline , ja, den er rigtig go´ men versionen med Crystals CS4398 dac-chip er lige en tand mere varm/musikalsk/analog i
sin lyd, ikke for at ta´ glæden fra dig, har prøvet begge, og jo, til prisen er der milevidt til de 3-4-5000,- kr.´s dacs de fleste forhandlere prøver at
bilde "os" ind er det ultimative, så jeg forstår godt dit "NØJJ", det er helt berettiget

Måske man skulle prøve den på et tidspunkt også

Du siger du har prøvet ak4396 diy dac'en, var det standard, eller havde du fulgt bom'en ? For den rykker sig flere klasser når man følger den.
Et af mine reference numre, jeg kender godt, er det gode gamle nummer Fever med elvis. Charmen ved nummeret er, at de/han slukker microfonen
alt efter om han synger eller ej i nummeret, det medføre noget ekstra støj omkring hans stemme når han synger, svage formidler "gemmer" næsten
denne charme, efter jeg opgraderede dac'en, blev det bare endnu mere tydeligt. Og elvis stod næsten foran mig nu.
En lille opfording herfra, til at andre prøver at bygge denne meget billige dac, så vi kan få en tråd op at køre

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Har ikke lige set den "BOM" du beskriver, men har min egen, Frolyt, Oscon´s, m.m.
Smider lige et billede af indmaden om lidt, hvis jeg kan få det dér med billeder til at virke. Har forøvrigt lavet den med et inputmodul fra Raindrop_Hui (også Kina), så får man AES/EBU, coax, optisk og USB-indgange, det gør den lidt mere flexibel.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Har ikke lige set den "BOM" du beskriver, men har min egen, Frolyt,
Oscon´s, m.m.Smider lige et billede af indmaden om lidt, hvis jeg kan få det dér med billeder til at virke. Har forøvrigt lavet den med et
inputmodul fra Raindrop_Hui (også Kina), så får man AES/EBU, coax, optisk og USB-indgange, det gør den lidt mere flexibel.

Så er det nok noget af det samme vi har gjort. Modstandværdierne omkring op-ampen er forkerte, ifht. Ak4396 chippen, så de blev skiftet, til nogen
carbon film, det gav en del omkring bassen, ellers hedder den ja... Oscons, wima, nichicon og evox-rifa.
Du må meget gerne smide et link, til det indput modul du snakker om

Vil se frem til pic's

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum