Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VDH M.C. D501 fletskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lige finde ud af at få tekst med

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Uha, nej standard er den ikke helt. Må få postet nogen af min.

Havde du et link til det indput modul ?
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

http://www.ebay.com/itm/Multi-input-converter-DAC-USB-optic- SPDIF-XLR-/320854109105?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4 ab4652bb1

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

You´re welcome, sig til hvis du en dag er i Århus, mangler somme tider en undskyldning for at knappe et eller andet op, f.eks. er en hel flaske rødvin til tider for meget.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Det er altid godt med noget weekend-vand,
desværre er der langt til århus.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
highenden skrev:
Prøv at kigge her

klik

Har lige kigget. Du og andre skriver : "skærmen monteres i sende enden" Nu skal det jo bruges som interne ledninger, men
dvs, at jeg forbinder skærmen, til ground også, i print enden, og i modsatte ende, ved RCA bøsningerne, skal den ikke have
nogen forbindelse ?

Stridsvognen : Du siger noget, sådan kunne jeg selvfølgelig også gøre. Det mener du ville være en bedre løsning ?

Ja det er sådan jeg selv bruger D501 kabel, og har selvfølgelig hørt det konfigureret på alle tænkelige måder.. Eneste sted det performer lydmæssigt bedst som Pseudo balanceret  er til tonearms brug.

Når du anvender skærmen til dit udligning/ ground potientiale får du et betydeligt større areal til rådighed, og derfor en laver impedans. som så giver et mere stabilt arbejdspunkt.

Og så har jeg aldrig fundet et eneste kabel jeg kan bruge til singelendet brug der ikke er coax konfugureret.

Det er muligvis kun noget der fungere i min verden.. Men du må også godt få lov til at prøve det..

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

SilverLine skrev:
highenden skrev:
Prøv at kigge her TID=93124&PN=0&TPN=2">klik
Har lige kigget. Du og andre skriver : "skærmen monteres i sende enden" Nu skal det jo bruges som
interne ledninger, men dvs, at jeg forbinder skærmen, til ground også, i print enden, og i modsatte ende, ved RCA bøsningerne, skal den ikke have
nogen forbindelse ? Stridsvognen : Du siger noget, sådan kunne jeg selvfølgelig også gøre. Det mener du ville være en bedre løsning ?

Ja det er sådan jeg selv bruger D501 kabel, og har selvfølgelig hørt det konfigureret på alle tænkelige måder.. Eneste sted det performer
lydmæssigt bedst som Pseudo balanceret  er til tonearms brug.

Når du anvender skærmen til dit udligning/ ground potientiale får du et betydeligt større areal til rådighed, og derfor en laver impedans. som så
giver et mere stabilt arbejdspunkt.

Og så har jeg aldrig fundet et eneste kabel jeg kan bruge til singelendet brug der ikke er coax konfugureret.

Det er muligvis kun noget der fungere i min verden.. Men du må også godt få lov til at prøve det..

Dejligt at høre. Så er det ikke helt ved siden af

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Den metode highenden beskriver er den korrekte.
Skærmen skal til minus i ssender enden.
Du kan jo spørge dig selv hvordan en skærm lyder i forhold til en leder, 2 forskellige materialer.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

gli-

Husker da vi prøvede, først med et billigt 2-leder mikrofonkabel i tidernes morgen, filosofien gik vist mere på, at ved normal coax skærmning var kvadratet på varm og kold leder forskelligt, i forhold til pseudobalanceret, hvor varm og kold får samme kvadrat = samme arbejdsbetingelser for signal frem og signal tilbage. Sidstnævnte lød helt klart bedre.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo nok lige så mange meninger som der er måder at gøre det på, men for mig er balanceret konfigurering logisk når man køre balanceret drift, hvor man skal have 100% samme betingelser for det positive og det negative signal, men i et singelendet signal er den ene leder/ gnd det samme, altså dit arbejdspunkt, som holder et bestemt potientiale. den leder der føre gnd skal hele tiden sørge for din potientiale udligning.

D501 er konstrueret til mikrofon/ tonearmsbrug, som det fung fremragende til, men det er lidt noget andet end line level.

Som jeg ser det, så skal gnd forbindelsen være lavimpedant, eller også vil det være som at spilde bold op af en mur der er lige så blød som bolden.

Så kan man også koge rundt i kapasitet og induktion i feks tvisted pair kontra coax. Og hvad gør hvad..

Men en ting er sikkert den ene leder/ gnd er ikke signalbærende den er arbejdspunkt, og hvem gider stå og arbejde på en luftmadras.?

Og skærm hvad er den til.?

Og hvis man som nogle beskriver forbinder skærmen i signal enden,  hvilken leder skal støjen så igennem for at komme videre? er det mon den leder der er snoet sammen med dit signal.?

Og hvilke typer kable bruger man når man skal arbejde med HF signaler og andet meget støj følsomt udstyr.?

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte i hvertfald at bruge skærmen som grund, og
lagde de to ledere sammen til signal. Allerede nu, lyder det
i hvertfald bedre, end twisted cat 5 ledning, som jeg brugte
før

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
Jeg valgte i hvertfald at bruge skærmen som grund, og
lagde de to ledere sammen til signal. Allerede nu, lyder det
i hvertfald bedre, end twisted cat 5 ledning, som jeg brugte
før

Kunne være sjovt om du en dag prøved at montere det pseudo balanceret, og fortalte om oplevelserne af det.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

SilverLine skrev:
Jeg valgte i hvertfald at bruge skærmen som grund, og lagde de to ledere
sammen til signal. Allerede nu, lyder det i hvertfald bedre, end twisted cat 5 ledning, som jeg brugte før

Kunne være sjovt om du en dag prøved at montere det pseudo balanceret, og fortalte om oplevelserne af det.

Altså brugte den ene leder til signal, og den anden til ground, og ligeledes ground til skærmen i print enden ? Jeg skal snart
bygge for-forstærker, kan være jeg prøver der, har tænkt mig at anvende VDH D501 der også.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
stridsvognen skrev:

SilverLine skrev:
Jeg valgte i hvertfald at bruge skærmen som grund, og lagde de to ledere
sammen til signal. Allerede nu, lyder det i hvertfald bedre, end twisted cat 5 ledning, som jeg brugte før

Altså brugte den ene leder til signal, og den anden til ground, og ligeledes ground til skærmen i print enden ? Jeg skal snart
bygge for-forstærker, kan være jeg prøver der, har tænkt mig at anvende VDH D501 der også.

Ja det er måden man laver et pseudo balanceret træk. Jeg ville forbinde skærmen i den ende der er tættest på ground punktet i konstruktionen, samme som hvis man forbinder flere apparater, så helst forbinde den skærmede ende på samme apparat, og der er det naturlige valg jo nok forforstærkeren..

Den nemmeste måde at teste det på er ved at lave 2 sæt alm signal kabler af samme kabel, et sæt med hver konfiguration, og så ab teste det.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Det kræve bare at jeg afloder på print og rca stik hver gang, det er desværre lidt omfangsrigt at blive ved med.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
Det kræve bare at jeg afloder på print og rca stik hver gang, det er desværre lidt omfangsrigt at blive ved med.

Så er spørgsmålet jo bare om man vil tro eller vide..

Jeg er helt klar over at de fleste DIY folket nok bare er glad hvis røgen bliver i komponenterne.

Men når du har testet 20 forskellige kabler på alle tænkelige måder på samme lokation kan du pludselig vælge den bedste ud fra de muligheder du har hørt, og ikke ud fra de muligheder du har hørt om.

Udvikling koster tid og penge. Jeg foretrækker enten at give fuld gas, eller holde hænderne i lommen 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes