| Forfatter |
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du det? Fordi du tror på de religiøse selvbedragere (det er ganske givet vitterligt deres holdning, at der er forskel - man hører hvad man vil høre!) der påstår man kan høre forskel? Læs lidt hér - det skulle nok kunne kurere dig for din vildfarelse: http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?654-The-Great-Cable -Debate&highlight=blind+test Kan du huske da HDMI-kablerne kom? Folk talte om den fantastiske billedekvalitet der var på de dyre, og hvor meget bedre de var end de billige. Problemet er, at man faktisk kan måle 100% præcist på et sådant digitalt kabel - og tests viste at resultatet fra et $200 kabel fra Monster var fuldstændigt identisk med et Kinakabel til fem kr. Det var ikke så rart for kabelnørderne.
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke tro der er den store forskel ud over prisen
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Hvorfor vil du det? Fordi du tror på de religiøse selvbedragere (det er ganske givet vitterligt deres holdning, at der er forskel - man hører hvad man vil høre!) der påstår man kan høre forskel?
Læs lidt hér - det skulle nok kunne kurere dig for din vildfarelse:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?654-The-Great-Cable -Debate&highlight=blind+test
Kan du huske da HDMI-kablerne kom? Folk talte om den fantastiske billedekvalitet der var på de dyre, og hvor meget bedre de var end de billige. Problemet er, at man faktisk kan måle 100% præcist på et sådant digitalt kabel - og tests viste at resultatet fra et $200 kabel fra Monster var fuldstændigt identisk med et Kinakabel til fem kr. Det var ikke så rart for kabelnørderne.
|
|
|
Jeg var som dig igennem flere år, men på noget udstyr er der forskel også meget hørebar , men sikret ikke på en Bilka model
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lav nogle skærmede kabler selv. Det kan gøres meget billigere, og resultat er lige så godt. Alt det der voodoo halløj er altså blevet for meget. Grunden til at der er så mange som laver "High end kabler" er fordi de også vil have en bid af den meget lukrative kage, som giver mange 100% fortjeneste. Du betaler for navnet, og ikke mere.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan allerede læse ud fra indlæggene, at denne tråd har stor risiko for at ende i kaos pga stejle holdninger.
Et godt råd fra en gammel rotte: Vælg det du synes passer godt til dig. Hvis ikke du tror på kablers velsignelse, men mere på deres forbandelse, skal du blot satse på dit standardkabel. Gode netkabler behøves ikke koste en formue, hvis du ønsker at prøve. Men med dit lækre anlæg og de ting du anvender, burde du ikke være i tvivl.
Hifi-livet har lært mig en ting. Uanset hvad du gør vil der altid være en anden holdning. Vær rummelig og vælg hvad du synes. Vi spiser jo også med øjenene.
|
| Til top |
|
| |
boxer Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne man tage et billigere kabel, hvis det er.
http://hificable.dk/produkter/19-powerkabel/172-high-end-lev el-1-powerkabel-m-c7-stik/ er et udemærket kabel, som er nemt at have med at gøre, dvs. ikke så stift og uden alt for meget voodoo og andet hekseri.
Jeg bruger det selv til min Wadia 171i, købte det ganske vist pga. at det medfølgene kabel er lige til den korte side og ikke er ret godt afskærmet da det desværre skal ligge tæt på HT kablerne , men som bonus fik jeg et mere roligt lydbillede og sort baggrund.
Om det så bare er noget jeg bilder mig selv ind eller ej, lader jeg være usagt, men som MGTF skriver, prøv dig frem, det er kun dig selv, der kan høre om det virker eller ej.
Mvh Boxer __________________ Mvh Boxer
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabel snak og snabel snak. Nej , der er kun en vej. Gør som mig. tag dine kabler med i kirken og få dem velsignet af præsten, og få en kabel snak med kordegnen. det er vejen frem. Ikke alt det der med snake oil, det er bare en omgang voodoo som kun mørkemænd dyrker
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle det ikke afhjælpe problemet, ligger jeg inde med 20ml vievand fra den hellige Frands fra ASSII . så skulle det største djævelskab være udryddet engang for alle
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad der virker hos den ene virker måske ikke hos den anden, der er kun en vej prøv på eget setup.... og når det så er sagt,
er min holdning at det ser sku godt ud med et godt tykt kabel med nogle flotte stik, så jeg køber også kabler for syns skyld, lidt
lig´som folk køber krom alufælge mm til deres biler :-)
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er kun en ting, lån hjem og prøv dig frem, det er dine øre der bestemmer og hvad du har råd til,
eller kast dig ud i og gør det selv, det kan man få mange hyggelig timer til at gå med og enda spare en masse penge på
|
| Til top |
|
| |
ZulluZ Udelukket fra forum

Ballademager!
Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke lidt respekt løs at begynde at ligge op til en kabel religions krig, på tråsdsarters vejne.
Når trådstarter bare vil ha gode råd om hvilket Hi-end netkabel, der er godt og billigt til Sonos ??
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZulluZ skrev:
Er der ikke lidt respekt løs at begynde at ligge op til en kabel religions krig, på tråsdsarters vejne.
Når trådstarter bare vil ha gode råd om hvilket Hi-end netkabel, der er godt og billigt til Sonos ?? |
|
|
Absolut ikke - trådstarter tror det vil bibringe en positiv effekt, selvom meget trænede ører overhovedet ikke kan høre forskel - jvf. mine lænker. Det ville være respektløst at sidde inde med en viden om at strømkabler til en tusse er rent bondefangeri, og ikke advare om det.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
MoWa skrev:
Hvorfor vil du det? Fordi du tror på de religiøse selvbedragere (det er ganske givet vitterligt deres holdning, at der er forskel - man hører hvad man vil høre!) der påstår man kan høre forskel?
Læs lidt hér - det skulle nok kunne kurere dig for din vildfarelse:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?654-The-Great-Cable -Debate&highlight=blind+test
Kan du huske da HDMI-kablerne kom? Folk talte om den fantastiske billedekvalitet der var på de dyre, og hvor meget bedre de var end de billige. Problemet er, at man faktisk kan måle 100% præcist på et sådant digitalt kabel - og tests viste at resultatet fra et $200 kabel fra Monster var fuldstændigt identisk med et Kinakabel til fem kr. Det var ikke så rart for kabelnørderne.
|
|
|
Jeg var som dig igennem flere år, men på noget udstyr er der forskel også meget hørebar , men sikret ikke på en Bilka model |
|
|
Hvis du allerede har et fint dyrt strømkabel, så lav en grundig blindtest - jeg vil garantere at du ikke kan høre nogen som helst forskel.
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens... Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer, om hvorvidt der er noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse, DROP DET..! Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget positivt i mit setup..! Jeg søgte saglige og velbegrundede argumenter for enten det ene eller andet kabel, og selvfølgelig gerne personlige erfaringer, og det er mulig at du Darwin har ret, måske det bare er prisen og farven der er til forskel, de enkelte kabler imellem  Men jeg tror min konklution er at bygge et selv, så har jeg også lidt at få tiden til a gå med, mens man hører noget dejlig musik, ikke at forglemme at det jo er det, det hele handler om, MUSIKKEN..!
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Hej folkens...
Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer, om hvorvidt der er noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse, DROP DET..!
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget positivt i mit setup..!
|
|
|
Så kan vi konkludere at du hører bedre end trænede professionelle hifinørder, der altså erkender der ikke er den mindste forskel. Tillykke med det! Du TØR ganske enkelt ikke udføre en grundig blindtest, fordi du er bange for resultatet - det forstår jeg udmærket.
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
ikke at forglemme at det jo er det, det hele handler om, MUSIKKEN..!
|
|
|
Gu gør det ej hvis det kun var musik så køb en ghettoblaster, og vil du hører rigtig gengivet musik så gå til koncert.
Jeg er træt af at hører denne floskel gang på gang, denne floskel bliver også tit brugt til at stoppe nørderne når de når lidt for langt ud i de svævende elektronerne osv.
Vi er netop i dette forum fordi vi interessere os for teknikken og hvordan det hele virker og hvordan vi kan frembringe mest vellyd, hører hvordan de forskellige opsæt lyder osv..
Det er en stor del af hobbyen hi-fi for mange, inklusiv mig selv, som iøvrigt snildt kan høre musik på mit fladskærms tv. Har iøvrigt haft nogle af de største musikalske oplevelser bl.a foran tv'et.
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
kennlh skrev:
Hej folkens...
Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer, om hvorvidt der er noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse, DROP DET..!
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget positivt i mit setup..!
|
|
|
Så kan vi konkludere at du hører bedre end trænede professionelle hifinørder, der altså erkender der ikke er den mindste forskel. Tillykke med det!
Du TØR ganske enkelt ikke udføre en grundig blindtest, fordi du er bange for resultatet - det forstår jeg udmærket.
|
|
|
Synes ikke jeg har skrevet nogen steder at jeg ikke tør det..? Men jeg kan selvfølgelig læse forkert
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
kennlh skrev:
ikke at forglemme at det jo er det, det hele handler om, MUSIKKEN..!
|
|
|
Gu er det ej hvis det kun var det så køb en ghettoblaster, og vil du hører rigtig gengivet musik så gå til koncert.
Jeg er træt af at hører denne floskel gang på gang, denne floskel bliver også tit brugt til at stoppe nørderne når de når lidt for langt ud i i de svævende elektronerne osv.
Vi er netop i dette forum fordi vi interessere os for teknikken og hvordan det hele virker og hvordan vi kan frembringe mest vellyd osv..
Det er en stor del af hobbyen hi-fi for mange, inklusiv mig selv, som iøvrigt snildt kan høre musik på mit fladskærms tv. Har iøvrigt haft nogle af de største musikalske oplevelser bl.a foran tv'et.
|
|
|
Der er jeg nu ikke helt enig, vi køber jo grej netop for at hører musik, så må det vil os i en eller anden grad være musikken det drejer sig om? Men kan nemt nikke genkende til det med de største musikalske oplevelser bl.a. opleves foran flimmerkassen, det er nok i virkeligheden der jeg har fået gåsehud (den gode af slagsen) flest gange!
|
| Til top |
|
| |