Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilket 8-tals kabel til min Sonos (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jesus Kristensen...det er jo værre end når konen har veninder på besøg det her!.

Jeg kan anbefale dig det sølvfarvede fra hificable.dk. Det har jeg selv prøvet på min cd afspiller og det fungerer ganske fint. Indbildning eller fakta, så gav det mere ro og klarhed i mellemtoneområdet i forhold til standarden, da jeg prøvede det.
Om det virker på en sonos enhed skal jeg ikke kunne sige... jeg ville nok bruge pengene på et clock upgrade i stedet (Hedder det Cullen mod.?)...det giver helt sikkert mere effekt. Se bort hvis du allerede har dette indbygget. :-)

mvh
chubbz

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Jesus Kristensen...det er jo værre end når konen har veninder på besøg det her!.

Jeg kan anbefale dig det sølvfarvede fra hificable.dk. Det har jeg selv prøvet på min cd afspiller og det fungerer ganske fint. Indbildning eller fakta, så gav det mere ro og klarhed i mellemtoneområdet i forhold til standarden, da jeg prøvede det.
Om det virker på en sonos enhed skal jeg ikke kunne sige... jeg ville nok bruge pengene på et clock upgrade i stedet (Hedder det Cullen mod.?)...det giver helt sikkert mere effekt. Se bort hvis du allerede har dette indbygget. :-)

mvh
chubbz

Ja det kunne egentlig være jeg skulle have skrevet det i mit første indlæg, den har været en tur ved
Dr. Gert Volk og blive opgraderet med ny, stort set jitterfri, clock og modificering af strømforsyning mv
+ han har afmonteret wifi board og antenner, så den del skulle være på plads 

Det fremgår i øvrigt også af min avatar
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Hej folkens...

Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer,
om hvorvidt der er noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse,
DROP DET..!

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget positivt i mit setup..!

Jeg søgte saglige og velbegrundede argumenter for enten det ene eller andet kabel, og selvfølgelig
gerne personlige erfaringer, og det er mulig at du Darwin har ret, måske det bare er prisen og farven
der er til forskel, de enkelte kabler imellem

Men jeg tror min konklution er at bygge et selv, så har jeg også lidt at få tiden til a gå med, mens man
hører noget dejlig musik, ikke at forglemme at det jo er det, det hele handler om, MUSIKKEN..!

Ja jeg har valgt det sidste og har lige modtaget de stumper så jeg kan bygge 3 power kabler,  klart der vil være forbedringer  da både stik og kabler er af en anden kaliber "bedre kvalitet"...Ja jeg laver jo forbedringer hel ude fra tavlen

men om vi så bruger de dyreste ting  så er det jo stadig oppe i den sidste ende hvor forbedringer  vi fortager os  begynder at koste i forhold det det mere vi får...

lige som biler

kia  skoda volve  også er resten bare en drøm for de fleste

men igen gode forbindelser , styr på støjen , og potentialet  " Jorden" så er vi langt

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
kanonlyd skrev:

Vi er netop i dette forum fordi vi interessere os for teknikken og hvordan det hele virker og hvordan vi kan frembringe mest vellyd osv..

Der er jeg nu ikke helt enig, vi køber jo grej netop for at hører musik, så må det vil os i en eller anden grad være musikken det drejer sig om?

Det er jo en interessant diskussion, som måske også forklarer noget af uenigheden om f.eks. kabler.

De fleste herinde interesserer sig jo nok for både musik og teknik. Men der er uden tvivl stor forskel på hvilken side man hælder mest til og hvor meget. Der findes nok nogle som synes at de har et godt vellydende anlæg og derfor bruger al den tid der er til rådighed på at høre musik, anlægget er der bare. Andre synes det er spændende konstant at fintune anlægget og købe nyt grej mens de sjældent har tålmodighed til at lytte koncentreret til en hel plade. Flertallet befinder sig så spredt mellem de to yderpunkter. Så man skal nok passe på med at generalisere og tro at man kan afgøre hvorfor "vi" er her.

Jeg kender flere der bruger en masse tid og penge på gamle biler eller motorcykler som stort set aldrig kommer ud at køre. Det er deres hobby at pudse og finde gamle originale stumper, ikke at køre. Hvorfor skulle man så ikke kunne interessere sig for hifi uden at interessere sig for musik ?

I virkeligheden er der vel mange hobbies som ikke tjener noget praktisk formål. Derfor ser jeg heller ikke noget galt i at interessere sig for hifi uden at interessere sig for musik.

Derfor er det måske heller ikke så mærkeligt at der er forskel på hvor meget (eller lidt) der har betydning for lyden efter den enkeltes opfattelse.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

kennlh skrev:
kanonlyd skrev:

Vi er netop i dette forum fordi vi interessere os for teknikken og hvordan det hele virker og hvordan vi kan frembringe mest vellyd osv..

Der er jeg nu ikke helt enig, vi køber jo grej netop for at hører musik, så må det vil os i en eller anden grad være musikken det drejer sig om?

Det er jo en interessant diskussion, som måske også forklarer noget af uenigheden om f.eks. kabler.

De fleste herinde interesserer sig jo nok for både musik og teknik. Men der er uden tvivl stor forskel på hvilken side man hælder mest til og hvor meget. Der findes nok nogle som synes at de har et godt vellydende anlæg og derfor bruger al den tid der er til rådighed på at høre musik, anlægget er der bare. Andre synes det er spændende konstant at fintune anlægget og købe nyt grej mens de sjældent har tålmodighed til at lytte koncentreret til en hel plade. Flertallet befinder sig så spredt mellem de to yderpunkter. Så man skal nok passe på med at generalisere og tro at man kan afgøre hvorfor "vi" er her.

Jeg kender flere der bruger en masse tid og penge på gamle biler eller motorcykler som stort set aldrig kommer ud at køre. Det er deres hobby at pudse og finde gamle originale stumper, ikke at køre. Hvorfor skulle man så ikke kunne interessere sig for hifi uden at interessere sig for musik ?

I virkeligheden er der vel mange hobbies som ikke tjener noget praktisk formål. Derfor ser jeg heller ikke noget galt i at interessere sig for hifi uden at interessere sig for musik.

Derfor er det måske heller ikke så mærkeligt at der er forskel på hvor meget (eller lidt) der har betydning for lyden efter den enkeltes opfattelse.

Jamen der er såmænd ikke noget galt i at interessere sig for hifi uden at interessere sig for musik, det må folk selvom, synes da bare det er ærgeligt og jeg har svært ved at forstå det, men har da absolut ikke noget imod folk har det sådan.

Vi må ikke generalisere, og slet ikke på dette forum, da vi alle er vidt forskellige og har forskellige fokusområder..!

Jeg vil nok beskrive mig selv om en der har 70% fokus på musikken og de sidste 30% på grej'et

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

kennlh skrev:
Hej folkens...

Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer,
om hvorvidt der er noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse,
DROP DET..!

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget positivt i mit setup..!

Jeg søgte saglige og velbegrundede argumenter for enten det ene eller andet kabel, og selvfølgelig
gerne personlige erfaringer, og det er mulig at du Darwin har ret, måske det bare er prisen og farven

Men jeg tror min konklution er at bygge et selv, så har jeg også lidt at få tiden til a gå med, mens man
hører noget dejlig musik, ikke at forglemme at det jo er det, det hele handler om, MUSIKKEN..!

Ja jeg har valgt det sidste og har lige modtaget de stumper så jeg kan bygge 3 power kabler,  klart der vil være forbedringer  da både stik og kabler er af en anden kaliber "bedre kvalitet"...Ja jeg laver jo forbedringer hel ude fra tavlen

men om vi så bruger de dyreste ting  så er det jo stadig oppe i den sidste ende hvor forbedringer  vi fortager os  begynder at koste i forhold det det mere vi får...

lige som biler

men igen gode forbindelser , styr på støjen , og potentialet  " Jorden" så er vi langt

Bliver spændende at hører hvad indvirkning dine nye kabler får..!

Som du kan se her har jeg også valgt at købe enkelte dele og selv lave et kabel

Der kommer også en elektriker imorgen tidlig og giver tilbud på at lave en ny selvstændig gruppe og trække nyt skærmet kabel ind i stuen fra tavlen

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

hej . det tror jeg du  får noget ud . Citat: Der kommer også en elektriker imorgen tidlig og giver tilbud på at lave en ny selvstændig gruppe og trække nyt skærmet kabel ind i stuen fra tavlen
mvh space

ZulluZ
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Ballademager!

Bruger siden: 20 Januar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Jeg kan anbefale dig det sølvfarvede fra hificable.dk. Det har jeg selv prøvet på min cd afspiller og det fungerer ganske fint. Indbildning eller fakta, så
gav det mere ro og klarhed i mellemtoneområdet i forhold til standarden, da jeg prøvede det. Om det virker på en sonos enhed skal jeg ikke kunne
sige... jeg ville nok bruge pengene på et clock upgrade i stedet (Hedder det Cullen mod.?)...det giver helt sikkert mere effekt. Se bort hvis du allerede
har dette indbygget. :-)mvhchubbz

Så er det godt nok nogle maskuline kvinder du omgiver dig med
Til top Vis ZulluZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZulluZ

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Darwin skrev:

kennlh skrev:
Hej folkens...

DROP DET..!

lige som biler

Bliver spændende at hører hvad indvirkning dine nye kabler får..!

Som du kan se her har jeg også valgt at købe enkelte dele og selv lave et kabel

Der kommer også en elektriker imorgen tidlig og giver tilbud på at lave en ny selvstændig gruppe og trække nyt skærmet kabel ind i stuen fra tavlen

det bliver kvalitet ;-)   sammet stik og kabel jeg har valgt 

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
kennlh skrev:
Darwin skrev:

kennlh skrev:
Hej folkens...Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer, om hvorvidt der er
noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse,DROP DET..!Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget
positivt i mit setup..!Jeg søgte saglige og velbegrundede argumenter for enten det ene eller andet kabel, og selvfølgelig gerne personlige erfaringer,
og det er mulig at du Darwin har ret, måske det bare er prisen og farvender er til forskel, de enkelte kabler imellem Men jeg tror min konklution
er at bygge et selv, så har jeg også lidt at få tiden til a gå med, mens manhører noget dejlig musik, ikke at forglemme at det jo er det, det hele
handler om, MUSIKKEN..!

Ja jeg har valgt det sidste og har lige modtaget de stumper så jeg kan bygge 3 power kabler,  klart der vil være forbedringer  da både stik og
kabler er af en anden kaliber "bedre kvalitet"...Ja jeg laver jo forbedringer hel ude fra tavlen

men om vi så bruger de dyreste ting  så er det jo stadig oppe i den sidste ende hvor forbedringer  vi fortager os  begynder at koste i forhold det
det mere vi får...

lige som biler

Bliver spændende at hører hvad indvirkning dine nye kabler får..!Som du kan se TID=81078&PN=0&TPN=17">her har jeg også valgt at købe enkelte dele og selv lave et kabel Der kommer også en elektriker imorgen tidlig
og giver tilbud på at lave en ny selvstændig gruppe og trække nyt skærmet kabel ind i stuen fra tavlen

Hehe hvor sjovt..!

Det kunne være vi skulle teste mit DIY kabel op mod dit Kimber når vi alligevel skal teste Cullen op mod Gert Volk..?

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Darwin skrev:
kennlh skrev:
Darwin skrev:

kennlh skrev:
Hej folkens...Vil starte med at sige "tak" for en masse ubrugelig og fuldstændig meningsløse kommentarer, om hvorvidt der er
noget at hente i strømkabler og at det hele bare er voodoo eller kirkevelsignelse,DROP DET..!Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil tilføre noget
positivt i mit setup..!Jeg søgte saglige og velbegrundede argumenter for enten det ene eller andet kabel, og selvfølgelig gerne personlige erfaringer,
og det er mulig at du Darwin har ret, måske det bare er prisen og farvender er til forskel, de enkelte kabler imellem Men jeg tror min konklution
er at bygge et selv, så har jeg også lidt at få tiden til a gå med, mens manhører noget dejlig musik, ikke at forglemme at det jo er det, det hele
handler om, MUSIKKEN..!

Ja jeg har valgt det sidste og har lige modtaget de stumper så jeg kan bygge 3 power kabler,  klart der vil være forbedringer  da både stik og
kabler er af en anden kaliber "bedre kvalitet"...Ja jeg laver jo forbedringer hel ude fra tavlen

men om vi så bruger de dyreste ting  så er det jo stadig oppe i den sidste ende hvor forbedringer  vi fortager os  begynder at koste i forhold det
det mere vi får...

lige som biler

Bliver spændende at hører hvad indvirkning dine nye kabler får..!Som du kan se TID=81078&PN=0&TPN=17">her har jeg også valgt at købe enkelte dele og selv lave et kabel Der kommer også en elektriker imorgen tidlig
og giver tilbud på at lave en ny selvstændig gruppe og trække nyt skærmet kabel ind i stuen fra tavlen

Hehe hvor sjovt..!

Det kunne være vi skulle teste mit DIY kabel op mod dit Kimber når vi alligevel skal teste Cullen op mod Gert Volk..?

Ja det kan vi godt,  men husk skærmen på dig DIY skal jordes i udgangspunket

hvad har da af kabel til din forstærker og DAC

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
kennlh skrev:
Darwin skrev:
kennlh skrev:
Darwin skrev:

kennlh skrev:
og det er mulig at du Darwin har ret, måske det bare er prisen og farvender er til forskel, de enkelte kabler imellem smileys/smiley36.gif">Men jeg
tror min konklution er at bygge et selv, så har jeg også lidt at få tiden til a gå med, mens manhører noget dejlig
musik, ikke at forglemme at det jo er det, det hele handler om, MUSIKKEN..!

det mere vi får...

lige som biler

Bliver spændende at hører hvad indvirkning dine nye kabler får..!Som du kan se target=" _blank?>TID=81078&PN=0&TPN=17">her har jeg også valgt at købe enkelte dele og selv lave et kabel smileys/smiley4.gif">Der
kommer også en elektriker imorgen tidlig og giver tilbud på at lave en ny selvstændig gruppe og trække nyt skærmet
kabel ind i stuen fra tavlen

Hehe hvor sjovt..! Det kunne være vi skulle teste mit DIY kabel op mod dit Kimber når vi alligevel skal teste Cullen op mod Gert Volk..?

Ja det kan vi godt,  men husk skærmen på dig DIY skal jordes i udgangspunket

hvad har da af kabel til din forstærker og DAC

Altså at jeg skal koble skærmen i samme "hul" som jorden i mit schuko stik..?

Lige nu har jeg standart på forstærkeren og den medfølgende strømforsyning til dac'en...men... Har bestilt den nye Palmer batteri-
strømforsyning til dac'en og i næste måned bliver det måske et PS Audio AC5 til forstærkern og til den nye Xindak strømrenser jeg
skulle modtage i næste uge.
Ved dog ikke hvornår jeg får Palmer, forhåbentlig inden vi skal teste..:) Den blev bestilt for 3-4 uger siden, så den må være lige
på trapperne :)

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ja skærmen skal til jord i udgangs punket, men skærmen må ikke havde forbindelse ude i den anden ende ,  hov  der er jo ikke jord på det 8tals stik  så skal du bare sørge for begge leder er isoleret ude i den ende

Du rykker da for tiden ;-)  nu også en strømrenser

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Ja skærmen skal til jord i udgangs punket, men skærmen må ikke havde forbindelse ude i den anden ende ,  hov  der er jo ikke
jord på det 8tals stik  så skal du bare sørge for begge leder er isoleret ude i den ende

"sørge for at begge leder er isoleret ude i den ende"
- beklager men tror ikke jeg forstår det..?

Hehe ja det er lige blevet købt lidt her på det sidste, fandt den på KSB til en fin pris, så kunne jeg ikke lade være

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Darwin skrev:

Ja skærmen skal til jord i udgangs punket, men skærmen må ikke havde forbindelse ude i den anden ende ,  hov  der er jo ikke
jord på det 8tals stik  så skal du bare sørge for begge leder er isoleret ude i den ende

"sørge for at begge leder er isoleret ude i den ende"
- beklager men tror ikke jeg forstår det..?

Hehe ja det er lige blevet købt lidt her på det sidste, fandt den på KSB til en fin pris, så kunne jeg ikke lade være

send en pb med dit telefon nummer så tager vi det denne vej

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes