| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har siddet og læst specifikationerne på nogen af de nye Denon modeller igennem, og kom til at tænke over et par ting som jeg mener hardwareproducenter burde overveje at putte i kommende produkter, om ikke for andres, så for min skyld :
Med udgangspunkt i Denon 3805, så nævnes det at den kan konvertere compositesignaler til S-video eller component. (Det står ikke nævnt, men jeg går ud fra at den så også kan gå fra S-video til component..?) Da chipsets til at skalere til progressive scan, og i flere forskellige opløsninger, efterhånden ikke er rasende dyrt, ville det så ikke være rimelig oplagt at indbygge sådan et kredsløb i forstærkeren, istedet for at skulle bruge en separat scaler som f.eks. Brite-view eller DVDO? Mange har selvfølgelig efterhånden DVD-afspillere med progressive scan, men det er for det første ikke alle, for det andet ville dette jo også kunne bruges til VHS og Laserdiscs og så videre.
For det andet - der kommer flere og flere produkter (DVD-afspillere og projektorer, for ikke at nævne HTPC) der tilbyder DVI som et (bedre?) alternativ til Component video. Før eller siden må der vel så komme forstærkere der kan konvertere de tidligere signalstandarder til DVI, og desuden tilbyde DVI switching, hvis man nu f.eks. både har en DVD spiller og HTPC med DVI?
Er det bare mig der har for store ønsker? Eller er der nogen der ved om der er produkter på tegnebrættet der giver nogen af disse muligheder..?
|