Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Den røde tråd - om Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Så har Dali langt om længe lidt info om deres nye Ikon serie på deres hjemmeside

http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=45& ;PID=282

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

er der nogen der ved hvad den nye serie kommer til at koste?
Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200

SWAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et par Dali Grand, som jeg er meget glad for.

I øjeblikket har jeg Linn K400 på som højttalerkabel, men overvejer
om jeg skal skifte til et andet.

Er der nogen der har erfaring med Linn-kablet og har skiftet til et
"bedre" og i givet fald hvilket?

SWAN
Til top Vis SWAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SWAN

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej Swan...

Jeg havde også Linn K400, først sammen med Trapez Xi fra F3/Lyd, senere købte jeg Dali Helicon 400... - og jeg syntes kablet passede godt til Trapez'en men ikke til Dali'en - så købte jeg Tara Labs Helix8 og her passede det bedre...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

SWAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Tak for svaret! Hvor ligger Tara Labs Helix8 sammenlignet med Linn
K400 rent prismæssigt og hvad synes du, du har fået ud af at skifte
rent lyttemæssigt?

mvh
SWAN
Til top Vis SWAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SWAN

Claus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg melder mig under fanerne med et par skyline 1000'er..som konen har forbudt mig at skifte ud, da de er så pæne!!..(sagt om 130cm høje højtalere!)

Diskanten er simpelthen himmelsk. Stereoperspektiver er fantastisk så længe man sidder midt i mellem dem; bånddiskanterne er meget retningsbestemte. Højtalerene kræver masser af luft omkring sig. Jeg har suppleret bunden med en System Audio SubElectro 200 primært pga min røreffektforstærker som kun har 2*25w.

/Claus

Til top Vis Claus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej Swan

Jamen Tara Labs passer bare bedre sammen med Dali, de har det samme klangbilled - Linn K400 er et godt kabel, men passer bedre med f.eks. Audiovectra højttalere. Tara Labs Helix8 koster kr. 3.500,- bi-wire for 2x3 m.

Rent lyttemæssigt, lyden er mere naturlig, lyden kommer 'mere ud af kasserne'

mvh. Jan 

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft et sæt 850'ere i 3 år, købt brugt for 4000,-

Jeg er af den overbevisning at til den pris finder man ikke en dali ht der gør det bedre. Rød Serie er bare super lækker. Jeg havde selv mine 850'ere til salg på et tidspunkt. Jeg spiller pt på en NAD 352 som jeg er ganske glad for.  Men der manglede et eller andet... Men det var indtil at jeg lånte en Tact forstærker med hjem fra den lokale Hi-Fi Klubben. Hold da kæft!!!  Det resulterede i at jeg måtte sige til dem der bød på dem at jeg ikke ville sælge alligevel.   Jeg er blevet så super glad for mine gamle djævle efter jeg fik dem at høre med en ordentlig forstærker spændt for.. (SDAi 2175)

Så jeg skal bare lige have råd til den tact... hehe.   Hvis man vil have en billig højttaler som bare sparker røv, så køb en 850'er

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej hifi folk.

jeg har haft Dali 40,for ca 2 1/2, år siden ,jeg er stadig ked af at jeg solgte dem.men havde ikke plads til dem, da jeg flyttede til en mindre lejlighed,jeg savner den bund,som 8x8 tommer basserne kan spille,har ikke fundet den rigtige afløser endnu, men det kommer forhåbentligt snart.(har du dali 40 ,så lad være med at sælg dem)

Allan.

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Claus skrev:

Hej,

Jeg melder mig under fanerne med et par skyline 1000'er..som konen har forbudt mig at skifte ud, da de er så pæne!!..(sagt om 130cm høje højtalere!)

Diskanten er simpelthen himmelsk. Stereoperspektiver er fantastisk så længe man sidder midt i mellem dem; bånddiskanterne er meget retningsbestemte. Højtalerene kræver masser af luft omkring sig. Jeg har suppleret bunden med en System Audio SubElectro 200 primært pga min røreffektforstærker som kun har 2*25w.

/Claus

Man kan nogen gange undre sig over hvad kvinder synes ser godt ud! Men ellers kan det selvfølgelig også være at en del af os ville være single

Sjovt at der er dukket så mange op med Skyline højttalerne, da det ellers ikke er højttalere jeg synes man er stødt på så ofte.

chubbz skrev:

Jeg har nu haft et sæt 850'ere i 3 år, købt brugt for 4000,-

Jeg er af den overbevisning at til den pris finder man ikke en dali ht der gør det bedre. Rød Serie er bare super lækker. Jeg havde selv mine 850'ere til salg på et tidspunkt. Jeg spiller pt på en NAD 352 som jeg er ganske glad for.  Men der manglede et eller andet... Men det var indtil at jeg lånte en Tact forstærker med hjem fra den lokale Hi-Fi Klubben. Hold da kæft!!!  Det resulterede i at jeg måtte sige til dem der bød på dem at jeg ikke ville sælge alligevel.   Jeg er blevet så super glad for mine gamle djævle efter jeg fik dem at høre med en ordentlig forstærker spændt for.. (SDAi 2175)

Så jeg skal bare lige have råd til den tact... hehe.   Hvis man vil have en billig højttaler som bare sparker røv, så køb en 850'er

Det betyder helt sikkert meget at have den rigtige forstærker foran sine højttalere. Jeg har også kunne høre en stor forskel i forbindelse med forstærker skift de seneste år og har været imponeret over i hvilken grad mine højttalere har været i stand til at vokse med opgaven.

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

lehmann skrev:

Hej hifi folk.

jeg har haft Dali 40,for ca 2 1/2, år siden ,jeg er stadig ked af at jeg solgte dem.men havde ikke plads til dem, da jeg flyttede til en mindre lejlighed,jeg savner den bund,som 8x8 tommer basserne kan spille,har ikke fundet den rigtige afløser endnu, men det kommer forhåbentligt snart.(har du dali 40 ,så lad være med at sælg dem)

Allan.

Lige mine ord 
Du må da bare ha et sæt igen! .... Og så kan jeg varmt anbefale div. forbedringer!

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej....

Jeg kan også bekræfte, at det kan betale sig i bedre lyd, at få den/de rigtige forstærkere foran sine Dali'er...

Da jeg købte mine Dali Helicon 400, havde jeg et 12 år gammelt forstærkersæt spændt for - Audiolab 8000 C & Audiolab 8000 P - købte så nyt effekttrin Holfi Power NB250, som så skulle spille sammen med Audiolab 8000 C, men det gik ikke.. de kunne ikke li' hinanden.. - købte så Holfi NB1 S.E. brugt på nettet, og så virkede det..

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg hoppede på vognen fra et par måneder siden. Hvor jeg købte et sæt 850'ere brugt til 3500 med kabel. Jeg har nu også købt en DENON AVR-2105 og brugt preout til 850'erne, så der er sat en JVC S-71 på. Den gør at Dalierne får en bedre bas, og en mere solid og stram bund synes jeg. Denonen bliver alt for blød. Nu har jeg så fået de gamle eltax fronter hængt op på væggen, de fungere som sidehøjttalere, og her i går fik jeg fat i mine "gamle" Jamo Studio 80, som jeg satte på som rear. Virkeligt en klar forbedring i forhold til de gamle eltax rear. Nu mangler jeg bare en center der klangmæssigt macther 805'erne, og en kraftiger amp som NAD 216. Men det kommer :) Jeg regner med at mit nye rack bliver færdigt i dag, så bliver det hele mere stilet. Det var min måde at fylde 16 kvm.

Jeg må give dig ret Hifijan, den korrekte forstærker er vital. Det hele skal passe sammen. Og det er ikke altid saft og kraft der er vigtig, nogen forstærkere på højttalere kompinationer går bare ikke.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

JEg har kun stiftet bekendtskab med Dali via Hifiklubbens demo rum. Og har hørt de store modeller samt Helicon 300. De store modeller opfatter jeg som drenge røvs modeller. Masser af slam og drive. Ekstremt underholdende. Der hvor jeg dog personligt blev solgt var ved demoen af 300.. Den er så behagelig og blød at man tror det er løgn. Dette blev så ikke modarbejdet af noget meget pænt Holfi grej foran. Hvis mit soveværelse skal have hifi må det være Helicon 300 der står først på listen. Lækker og blød og rund og varm og uden tænder og så videre. Jeg gad vide hvordan den spiller med noget mere "neutralt" klingende end Holfi. Er der nogle der har erfaringer med det. Er det en synergi effekt med holfi eller holder den karakteren selvom man smider noget mere krævende udstyr foran?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

@ kimhvid

Er du sikker på at det ikke er Helicon 300 (stander højttaleren) du mener?

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Ups ... du har helt.. retter det lige...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 02 August 2005 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Jeg må jo også efterhånden hellere bekende kulør med mine Euphonia MS4 . Efter lang tids søgen blev det disse små svende og de er nogle krudttønder af format - Rammstein trykkes af med et tordnende korrekt tryk i mellemgulvet, Madonna's dybbas (troede kk' der var det på hendes plader da jeg havde CV ) ryster huset så det er en fryd. Ingen tvivl om at MS4 har overskud i bunden til at levere en nøgtern, stram og kontrolleret dyb bas så det fløjter...... Diskanten kan blive en smule luftig ind imellem, men stikker aldrig af og bliver spids . Mellemtonen er altid nærværende og velopløst, stemmer står utroligt klart og detaljeret. Minusser er at de er en anelse behagesyge og mangler monitorlyd som eks. TimePiece har -  det savner jeg godt nok . Omvendt kan man høre 4 timers heavy på dem uden at blive lyttetræt - hvor er næste plade ? Så alt i alt så er det nogle totalt fede speakers der vokser med opgaven, de har det rytmiske fundament til at gøre eks. safri duo levende i stuen omend de mangler den helt nøje og akkurate gengivelse som et sæt ægte studio monitor kan præstere - men aligevel så blev de mine speakers efter lang tids søgen  Netop det rytmiske fundament og vægten i bassen gjorde udslaget overfor stærke konkurrenter som VA BCG og Xavian Trionfa som begge rører et eller andet i mig, men MS4 blev det

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

@ Acer

Jeg er stadig imponeret over at en tidligere CV ejer kan være så begejstret for bassen i et sæt MS4, det er jo trods alt ikke så stor en højttaler (men rigtig lækker). Jeg har desværre ikke haft lyttet så meget til MS4, kun et par minutter ved lavt niveau, men det må jeg jo lave om på, det lyder bestemt som om de er et seriøst lyt værd.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 02 August 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

@ Acer

Jeg er stadig imponeret over at en tidligere CV ejer kan være så begejstret for bassen i et sæt MS4, det er jo trods alt ikke så stor en højttaler (men rigtig lækker). Jeg har desværre ikke haft lyttet så meget til MS4, kun et par minutter ved lavt niveau, men det må jeg jo lave om på, det lyder bestemt som om de er et seriøst lyt værd.

Jow jow, det kan man sagtens . Mængden af bas var selvfølgelig større med CV, men detaljeringen i basområdet, kontrollen, hurtigheden og og til dels slammet er langt bedre end på CV. AC/DC for fuld hammer på CV kan MS4 ikke hamle op med, og alligevel....de gør det bare ved et lidt lavere niveau og med en meget mere stram, kontant og punchy gengivelse end CV. Og så går de dyyybt, for filan da alt det dybbas man er gået glip af igennem årene med CV  

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 August 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Havde Dali 606 i 6 år og var meget glad for dem, men den ene faldt desværre af en trailer da jeg skulle flytte 300 m  ikke med den store hastighed men nok til at min højre gik helt i stykker

Fandt hurtigt et par 808'ere til den vilde pris af 1500 og de har meget mere bas end 606'erne og det er FEDT at se krigsfilm med massere af eksplosioner

Har desuden en C1000 som center og 2002'ere som baghøjtalere, synes også det lyder rigtig godt sammen, ihvertfald MEGET bedre end mit gamle setup med en aflagt autohøjtaler som center og mine gamle konfirmant højtalere som bag

Kører med en Denon AVR2805 som forstærker, hvor jeg specielt er glad for auto-setup da min stue er meget underligt opbygget.....hmm må se at få taget et par billeder så i kan se anlægget.

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes