Emne: Den røde tråd - om Dali ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lørdag var jeg et hurtigt smut forbi HFK Åboulevarde og hørte lidt på de nye Dali Ikon 7. Det var kun et hurtigt lyt, helt præcist 2 numre!
Grunden til at jeg valgte Ikon 7 frem for Ikon 6 som der allerede er en del snak om, er at Ikon 7 virker som en mere logisk opgradering set i forhold til mine nuværende Suite 3.5
Der blev spillet på noget NAD, tror det var en af deres "mellem" surround-recievere, og der skal selvfølgelig tages alle de sædvanlig forbehold for en HFK en lørdag med pænt mange mennesker og gang i alle demorummene.
Det umiddelbare indtryk er helt sikkert positivt. Det virker som et klassisk Dali produkt. En fornuftig all-round højttaler der kan spille godt sammen med det meste.
Det eneste umiddelbart negative var, at jeg sad med en lille fornemmelse af at kabinettet spillede lidt meget med, men det kan have været inbildning, det kan sagtens have været rummet eller det at højttalerne stod midt imellem et hav af andre højttalere.
Som det har været nævnt af flere andre før, så er højttalerne pænere i virkeligheden end de er på billeder, men de er generelt lidt kedelige at se på. Nu har man jo efterhånde vænnet sig til flot svungne kabenetter og så er sådan en firkantet kasse lidt kedelig at se på. Højttaleren virker tilgengæl meget smal, næsten lidt SA agtig, så selvom Ikon 7 er en højttaler der kan levere varen, både til stille hygge musik eller når den skal fyres af til fest eller den seneste action-film, så tror jeg den har en rimelig høj waf, fordi den ikke virker så dominerende i stuen.
Det er helt sikkert højttalere jeg vil anbefale folk at tage et kig/lyt på hvis de overvejer nye højttalere i den prisklasse. Men ville jeg selv købe dem? Det tror jeg ikke! Som opgradering i forhold til mine nuværende højttalere synes jeg forskellen er for lille, dog med det forbehold at jeg vil anse mit anlæg for at være betydelig bedre end det der blev spillet på i HFK, og det giver jo en fordel til mine gamle højttalere. Men umiddelbart vil jeg hellere give lidt (meget) mere når jeg engang skal opgradere og så f.eks. købe Helicon.
Stod jeg og skulle starte fra bunden og købe helt nye højttalere, så ville jeg helt sikkert overveje Ikon serien, ingen tvivl om det. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det er helt sikkert højttalere jeg vil anbefale folk at tage et kig/lyt på hvis de overvejer nye højttalere i den prisklasse. Men ville jeg selv købe dem? Det tror jeg ikke! Som opgradering i forhold til mine nuværende højttalere synes jeg forskellen er for lille, dog med det forbehold at jeg vil anse mit anlæg for at være betydelig bedre end det der blev spillet på i HFK, og det giver jo en fordel til mine gamle højttalere. Men umiddelbart vil jeg hellere give lidt (meget) mere når jeg engang skal opgradere og så f.eks. købe Helicon.
Stod jeg og skulle starte fra bunden og købe helt nye højttalere, så ville jeg helt sikkert overveje Ikon serien, ingen tvivl om det.
|
|
|
Jeg tror du ville blive ked af at opgradere til Ikon. Forskellen er for lille i forhold til prisen. Ved en opgradering skal du gerne en klasse eller to op. Og dvs. noget Evidence SE eller Helicon, - hvis det skal være Dali. Når man er oppe i prisklassen 30 kilo for et stereosæt, så er der pludselig mange interessante muligheder. Fra klubben synes jeg B&W 804 i samme prisklasse kunne være interessant.
Og skal det ikke partout være fra HFK, ja så var en rundtur blandt forhandlerne nok ikke dårlig tid givet ud. Jeg er faktisk lidt spændt på at komme til at høre nogle Vienna Acoustics, som får gode anmeldelser. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ lars99
Helt enig, det ville være for lille en forbedring. Nu bliver det nok ikke aktuelt med nye højttalere lige med det samme. Du har også ret i at det ikke nødvendigvis behøver at være Dali, der findes jo et hav af højttaler fabrikanter, men jeg har altid godt kunne lide Dalis lyd og det er slet ikke usandsynligt at mine næste højttalere også bliver Dali. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars99 skrev:
Jeg tror du ville blive ked af at opgradere til Ikon. Forskellen er
for lille i forhold til prisen. Ved en opgradering skal du gerne en
klasse eller to op. Og dvs. noget Evidence SE eller Helicon, - hvis det
skal være Dali. Når man er oppe i prisklassen 30 kilo for et stereosæt,
så er der pludselig mange interessante muligheder. Fra klubben synes
jeg B&W 804 i samme prisklasse kunne være interessant.
Og skal det ikke partout være fra HFK, ja så var en rundtur blandt
forhandlerne nok ikke dårlig tid givet ud. Jeg er faktisk lidt spændt
på at komme til at høre nogle Vienna Acoustics, som får gode
anmeldelser.
|
|
|
Uden at have lyttet ret meget til nogle af Suite højttalerne, så mener
jeg nu at båndet i diskantmodulet alene er grund nok til en overvejelse  , men jeg kan jo være forudindtaget og overdrevet begejstret med hensyn til de forskellige typer af lige præcis dét diskantmodul 
Omvendt har jeg lyttet et par gange til Evidence 470SE og 870SE, og de
imponerede faktisk ikke, når man samtidigt fik øje på prissedlen 
Jeg lyttede en del til netop Evidence, da de gamle Dali 7a havde
udstået deres værnepligt, men jeg synes simplethen ikke, Evidence SE
gav en så meget bedre lyd end 7a'erne, at jeg kunne forsvare
udskrivningen - Til gengæld var jeg fuldstændigt solgt, da jeg gav mig
selv lov til at lytte til Helicon 400 (selvom de måske heller ikke helt
er hele nyprisen værd?!)......Men så er det jo godt, der findes brugtkøb  .
Det er faktisk pinligt, men jeg må jo tilstå, at jeg endnu ikke har lyttet til Vienna Acoustics  ,
og det selvom jeg ikke bor langt fra Jensen. VA skulle dog (efter
begejstringen mange steder at dømme) være ganske gode højttalere  .
MichaelWB skrev:
Du har også ret i at det ikke nødvendigvis behøver at være Dali, der
findes jo et hav af højttaler fabrikanter, men jeg har altid godt kunne
lide Dalis lyd og det er slet ikke usandsynligt at mine næste
højttalere også bliver Dali.
|
|
|
Det er lidt sjovt, du nævner det, for jeg oplevede nogenlunde det samme
- Jeg var åbenbart blevet "indoktrineret"/vænnet til lydfilosofien fra
Dali, og derfor syntes hverken B&W 7xx serien, B&W CM serien,
Audiovector Mi3 Super eller Dynaudio Audience 72SE rigtigt at begejstre
mig  Der er ellers mange, som vil mene,
de nævnte højttalere lyder endog rigtigt godt. Det tætteste jeg kom på
at købe højttalere, der ikke var Dali, var SA 1750 og Avance
Signature 8 Mk III (specielt Avancen synes jeg var god), men
nej......Det blev Dali igen
Så, for mig at se, er det ikke utænkeligt, at det bliver Dali igen for dig (MichaelWB)
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gumle skrev:
|
Det er lidt sjovt, du nævner det, for jeg oplevede nogenlunde det samme - Jeg var åbenbart blevet "indoktrineret"/vænnet til lydfilosofien fra Dali, og derfor syntes hverken B&W 7xx serien, B&W CM serien, Audiovector M.V.H. Søren
|
|
|
Det er skægt, jeg synes kun B&W nærmer sig noget der er til at holde ud at høre på, når de ikke har den der kantløse mellemtone. Den er sikkert smart og et fantastisk high-tech vidunder. Men lyden kan jeg altså ikke lide. Er nok også både indoktrineret og hjernevasket 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gumle skrev:
Uden at have lyttet ret meget til nogle af Suite højttalerne, så mener jeg nu at båndet i diskantmodulet alene er grund nok til en overvejelse , men jeg kan jo være forudindtaget og overdrevet begejstret med hensyn til de forskellige typer af lige præcis dét diskantmodul Omvendt har jeg lyttet et par gange til Evidence 470SE og 870SE, og de imponerede faktisk ikke, når man samtidigt fik øje på prissedlen Jeg lyttede en del til netop Evidence, da de gamle Dali 7a havde udstået deres værnepligt, men jeg synes simplethen ikke, Evidence SE gav en så meget bedre lyd end 7a'erne, at jeg kunne forsvare udskrivningen - Til gengæld var jeg fuldstændigt solgt, da jeg gav mig selv lov til at lytte til Helicon 400 (selvom de måske heller ikke helt er hele nyprisen værd?!)......Men så er det jo godt, der findes brugtkøb .
|
|
|
Jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret i at Evidence er for dyre. Og jeg synes at SE-modellen er uhyrligt prissat i forhold til at de bare har opgraderet diskanten. Jeg har ikke hørt den, men jeg synes det er lidt voldsomt.
Gumle skrev:
Det er faktisk pinligt, men jeg må jo tilstå, at jeg endnu ikke har lyttet til Vienna Acoustics , og det selvom jeg ikke bor langt fra Jensen. VA skulle dog (efter begejstringen mange steder at dømme) være ganske gode højttalere .
|
|
|
Det har jeg heller ikke. Men næste gang jeg er i Århus tror jeg at jeg skal have lyttet til VA og B&W 800 serie og Helicon for at få et billede af forskellene.
Gumle skrev:
|
Det er lidt sjovt, du nævner det, for jeg oplevede nogenlunde det samme - Jeg var åbenbart blevet "indoktrineret"/vænnet til lydfilosofien fra Dali, og derfor syntes hverken B&W 7xx serien, B&W CM serien, Audiovector Mi3 Super eller Dynaudio Audience 72SE rigtigt at begejstre mig Der er ellers mange, som vil mene, de nævnte højttalere lyder endog rigtigt godt. Det tætteste jeg kom på at købe højttalere, der ikke var Dali, var SA 1750 og Avance Signature 8 Mk III (specielt Avancen synes jeg var god), men nej......Det blev Dali igen
Så, for mig at se, er det ikke utænkeligt, at det bliver Dali igen for dig |
|
|
Dali har en varm klang, som man nok enten elsker eller hader. Jeg kunne godt ønske den havde en lidt mere amerikaner-lyd som de gamle JBL'er. Hvis ikke det var fordi de er ved at være så gamle at ophæng osv. begynder at gå i stykker - og fordi de fylder temmelig meget - så kunne jeg godt finde på at købe et sæt 240 eller 250TI'er.
__________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Gumle
Nu siger jeg jo heller ikke at der ikke ville være tale om en forbedring, jeg synes bare ikke forbedringen er stor nok i forhold til investeringen. Nu har jeg som sagt kun hørt 2 numre på Ikon 7 og ikke under optimale betingelser, det bedste ville selvfølgelig være at have dem hjemme i "pejsestuen" og spille med mit eget grej så der kunne komme en reel sammenligning. Som jeg sagde tidligere ville jeg helt sikkert overveje Ikon serien hvis jeg i dag skulle starte fra bunden og de ellers passede ind i det budget jeg havde. Men som situationen er i dag vil jeg hellere spare sammen lidt længere og så evt gå efter noget brugt fra den gamle Gran serie eller brugt Helicon.
På det I skriver kan jeg jo se at jeg ikke er den eneste der er blevet "indoktrineret" Jeg ved der er en stor sandsynlighed for at jeg også køber Dali næste gang, men det betyder bestemt ikke at andre højttalere ikke skal prøvelyttes. Jeg har f.eks. heller ikke hørt VA og med den fanskare der er her inde, så var det måske på tide. JM Lab har jeg f.eks. heller ikke hørt så meget, men det jeg har hørt var nu udemærket. B&W tjae 800 og 802 helst med noget stort Classé det lyder godt men så liver det også dyrt (og så ville jeg måske hellere havde Euphonia MS5 ). Dynadio har jeg ikke hørt så meget og de gange jeg har stødt på dem på messer er der altid blevet spillet musik jeg ikke rigtig kan forholde mig til. Audiovector synes jeg generelt gør det meget godt, men ikke bedre end Dali'er i samme prisklasse. Det jeg har hørt til SA har været lidt sån lala - igen udemærket men ikke bedre end Dali'er i samme prisklasse.
Er der forøvrigt nogen der ved om der findes forhandlere i Storkøbenhavn der har VA eller kan de kun høres hvis man låner dem af Jensen? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til MichaelWB: jeg mener at Tom har VA nede i sin butik, altså Audio Art på Danas Plads. Mon ikke han har dem som alternativ til ProAc og Revel? Så er der da kompetente modeller at sammenligne med. Det bliver spændende at læse dine oplevelser med prøvelytning. Jeg vil også gerne lytte til VA.
Jeg er til gengæld blevet mere og mere skeptisk overfor højttalere, som udelukkende benytter den sædvanlige 1" dome som eneste diskant. Jeg synes ikke at der er luft nok, ikke engang sammenlignet med meget ældre højttalere med 3/4" domer, og slet ikke i forhold til bånd eller supertweetere. Måske kan nogle at metal- og diamant-tweeterne gøre det bedre, men de er så ofte for kropløse og gør for meget opmærksom på sig selv. Uden at jeg har lyttet til B&W med diamant-tweeter og JM Lab med beryllium. Men derfor kan VA jo sagtens være enormt gode. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min drømmehøjttaler var Dali Euphonia MS4, men til 27k stykket.. ja, så holdt budgettet ikke, så det endte med Dali Helicon 400, som jeg fik til 'demopris' 19k for sættet - som der også er nævnt tidligere, så tror jeg ikke det var endt med Helicon 400, hvis jeg skulle ha' givet 28k for et sæt.... det tror jeg ikke de er værd - men måske et sæt VA..!
- Men til 19k er jeg overbevist om, at jeg ikke ku' vælge en bedre højttaler, og de passer fint sammen med mit Holfi grej... - og så er de jo skide flotte...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må osse skynde mig at melde mig ind under DALI-fanen.
For nyligt udskiftede jeg mit creative 5.1-system til computeren med et
par DALI 8008 samt en Marantz SR4300 hvilket jo naturligt nok
resulterede i en lidt anden musikgengivelse. De er selvfølgelig ikke
Helicon, men for mine unge ører er de imponerende. Nogen der har en ide
om hvad der vil ske hvis jeg spændte en effektforstærker på dem med en
effekt på 2x160W, som er deres maksimale/optimale effektværdi? Min
marantz yder 80W i hver kanal, men har pre-out.
VH Bager
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
Jeg må osse skynde mig at melde mig ind under DALI-fanen.
For nyligt udskiftede jeg mit creative 5.1-system til computeren med et par DALI 8008 samt en Marantz SR4300 hvilket jo naturligt nok resulterede i en lidt anden musikgengivelse. De er selvfølgelig ikke Helicon, men for mine unge ører er de imponerende. Nogen der har en ide om hvad der vil ske hvis jeg spændte en effektforstærker på dem med en effekt på 2x160W, som er deres maksimale/optimale effektværdi? Min marantz yder 80W i hver kanal, men har pre-out.
VH Bager
|
|
|
Hvad der sker kommer meget an på hvilken effektforstærker det er. Du kan risikere at du stort set ikke kan høre forskel, men du kan også opleve at det er som at få et helt nyt anlæg.
Jeg prøvede selv det samme da jeg havde en SR-4200 som nåede at blive brugt sammen med 3 forskellige effektforstærkere. Den forste var en ælde Denon (2x200w) og med den synes jeg egentlig ikke det gjorde den store forskel. De næste to derimod gjorde en kæmpe forskel. Den første var en Musical Fidelity P-270 og den anden en Parasound HCA-2200II. De to lød helt forskelligt i mit anlæg og begge forandrede lyde meget.
Du skal ikke se så meget på watt opgivelserne. Min MF P-270 var opgivet til 2x135 men havde en helt anden kontrol over højttalerne end Denon'en som ellers på papiret er kraftigere. Når det er sagt vil jeg dog anbefale dig af få fingrene i en rimelig kraftig forstærker, du skal have en der kan kontrollere de to 8" enheder du har i dine højttalere. Med den rette forstærker vil du opleve en strammere mere detaljeret lyd plus du vil kunne spille sindsygt højt uden det forvrænger  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svaret. Jamen hvordan skal jeg kunne genkende en god
effektforstærker fra en dårlig når det (igen) ikke er noget man kan
udlede af specifikationerne? Du siger jeg skal finde en kraftig
forstærker, men din Denon var jo, som du osse selv påpeger, en del
stærkere end Musical Fidelity P-270.
VH Bager
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være med kun at se på watt, se f.eks. også på ampere. Og når du har konkrete planer så spørg her inde. Det sidder folk der har prøvet et hav af forskellige produkter, så der er en pæn chance for at du kan få noget hjælp.
Har du aktuelle planer og hvis du har, hvad er dit budget så? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogle akutelle planer, men hvis du mener, at jeg vil kunne
vinde en masse ved at spænde en effektforstærker for mine 8008'ere, kan
det jo være jeg skulle til at lægge planer. Det kunne jo være
interessant at se hvad mine højttalere reelt er i stand til under de
rigtige betingelser. Mit budget må vel være i den billige ende på
omkring 2000 kr, men jeg har ikke noget imod at købe brugt.
Jeg vil ikke sige at de forvrænger ved at skrue op for dem, men nærmere
at de udpensler lyden. De kan skam osse spille højt nu. :)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var skam heller ikek for at sige at du havde forvrængning i dag. Som sagt har jeg selv haft en SR-4200 og Dali/marantz kombinationen er ganske udemærket.
Når du engang beslutter dig for at købe en effekt skal du ikke være bange for at prøve lidt forskelligt. For 2.000 kr er det selvfølgeligt begrænset hvad der er af muligheder, men hvis du over en længere periode følger med på markedspladsen her og på DBA vil du se et hav af forskellige ældre effektforstærkere, også i din prisklasse. Fordelen for dig er, at hvis du køber en gammel effekt til 2K så vil du også kunne sælge den til 2K et halvt år efter, hvis du vil prøve noget nyt. Det kan selvfølgelig tage noget tid, men de taber ikke så meget i værdi mere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
tnc99 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
@ Asbjørn
Det er sådan nogle erfaringer jeg håber vi kan bruge denne tråd til
at dele. Jeg har f.eks. kun hørt Helicon 400 sammen med Holfi (som
flere her også bruger) og så en enkelt gang sammen med Tact, men jeg
synes da det kunne være interessant at høre om erfaringer der ikke lige
er med standard opsætningen, altså Holfi forstærkere. |
|
|
Kan du huske hvordan de gik sammen med den tact?? og hvilken model var det??
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnc99 skrev:
MichaelWB skrev:
|
@ Asbjørn
Det er sådan nogle erfaringer jeg håber vi kan bruge denne tråd til at dele. Jeg har f.eks. kun hørt Helicon 400 sammen med Holfi (som flere her også bruger) og så en enkelt gang sammen med Tact, men jeg synes da det kunne være interessant at høre om erfaringer der ikke lige er med standard opsætningen, altså Holfi forstærkere.
|
|
|
Kan du huske hvordan de gik sammen med den tact?? og hvilken model var det??
|
|
|
Jeg kan ikke helt huske det, men jeg er rimelig sikker på at det var Tact SDAI2175 effektforstærkeren, hvilken forforstærker det var kan jeg ikke huske. Umiddelbart synes jeg det fungerede godt. Som jeg husker det var det en meget stram og præcis lyd, så hvis man kan li' det så er det da en kombination det er værd at se på/lytte til. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg købte min første lyd hos HFK på tomgårdsvej i nv.
En denon receiver og et pa DALI 7 gulvht. 2 x 7" med diskant i midten.Det spiller faktisk i dag i et sommerhus som min bror har.
Og den dag i dag har jeg osse DALI model Concept. Jeg er som andre vild med lyden fra DALI.
Nå men jeg blev lidt nostalgisk og måtte sige lidt.
Hej og god søndag . Søren
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi-rødder....
Er der kommet nye ejere til af Dali Ikon 6, og hvilken forstærker bruger i til denne højttaler... og ikke mindst hvad syntes i om Ikon 6...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Neocantrix Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke Ikon 6, men lige købt Ikon 7 sammen med DENON PMA-2000AE forstærker og DENON DCD-1500AE CD-afspiller.
Jeg havde oprindeligt set på Ikon 6, men efter mere lyt kom jeg frem til Ikon 7 var mere til mig. Den har en større bund og ville kunne spille min stue bedre op end Ikon 6 (den er 35 kvm).
Jeg er meget glad for mine Ikon 7. De spiller meget åben, bredt og varmt og de har den klasiske Dali lyd som er mig. Jeg har lyttet på så mange højttalere til op til 30000 kr. sættet og fik efter min vurdering mest value for penge ved Ikon 7.
De er slet ikke spillet til endnu og jeg ser frem til de bliver endnu bedre, da jeg allerede syntes de spiller utrolig godt i forhold til prisen. Jeg skal lytte mere til dem før jeg kan give mere feedback og det skal jeg nok i denne tråd.
Med hensyn til forstærkeren, så er den sku fed. Lad jer ikke nare af de 2*80 watt. Den har så meget power og drive. Den passer godt til Ikon 7'eren efter min mening. Dem der ikke har positive erfaringer med Denon på hifi siden skal prøve at lytte til den. Jeg er ihvertfald solgt og så er jeg vild med designet som tager mig tilbage til de gode gamle drenge år med mit første hifi udstyr - Åh de gode gamle dage! 
Det var en meget positiv oplevelse at spille musik for min kæreste på dette anlæg. Mange kvinder er ikke specielt interesseret i hifi, men da jeg satte noget at hendes personlige musik på (Kate Bush) så var hun helt solgt og med soundtracket til Gladiator havde hun gåsehud! - Lækkert lækkert.
Hun er på barsel så det er en fornøjelse at se når jeg kommer fra job, at der liggere mange cd'er omkring anlægget og efter vi for små 3 uger siden flyttet i hus så kan man virkelig fyre den af.
Eneste hun ikke forstår er hvorfor Ikon 7'erne skal stå så langt fra væggen 
Nu mangler jeg bare at få spillet dem endnu mere til.
Til sidst stor ros til hifiklubben på Åboulevarden. Det var en fornøjelse at handle der.
Godt nytår til jer alle sammen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|