| Forfatter |
|
Nullermanden Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er der nogen her som har erfaring med System Audio SA exact? link til omtaleDe skulle lyde godt og ser (efter min smag) godt ud  Jeg har selv 3 stk. System Audio 220AV og en System audio SUB50 - som
jeg er meget glad for, men de nye skulle være bedre - og passer bedre
ind med WAF faktoren. Jeg
har talt med System Audio, men er interesseret i bruger erfaringer. De
to første partier er solgt og man kan først købe dem igen engang i
september.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. Jeg har en lille erfaring med dem. Hørte dem kort i Expert (eller Merlin?) i Nykøbing Sjælland. Det var ikke musik jeg kendte, og som sagt kun kort, men det var bestemt positivt. I forhold til størrelsen og at den kan/skal hænge på væggen, syntes jeg faktisk det var ret godt. Jeg har i hvert fald påpeget den overfor en kammerat, der er på udkig efter høj-WAF højttalere i den prisklasse.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo netop det med WAF faktoren, som har tilladt mig at kigge efter nogle bedre højtalere  Tak for svaret. Jeg skal selvfølgelig også have lyttet på dem inden jeg køber.
|
| Til top |
|
| |
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen,
skriver lige her, i stedet for at oprette et nyt emne...
Jeg har lige erhvervet mig et sæt SA Exact, som jeg er yderst tilfredse med. De er helt nye og skal derfor spilles til. Jeg ville høre om nogle af jer har erfaringer med gode stereoforstærkere til disse højttalere, eller generelt til SA's højttalere. Jeg har en Denon AVR 3802, som jo så skal udskiftes, da jeg går fra surrounddelen...
På forhånd tak! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte dem og er i øvrigt særdeles tilfreds. Mht. forstærker lever jeg med min Denon AVR-3801. Om et år eller 2, opgraderer jeg surround forstærker (mine exact ingår i et kombineret surround / musik anlæg).
Jeg vil da meget gerne lytte med på denne tråd - og også høre hvad du når frem til 
|
| Til top |
|
| |
detoch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten lige købt en exact og der er ihvertfald forskel i forhold til 710AV'en, Det er som om exact'en skal have mere power for at komme til sin ret.
710'eren var let at drive og det føles mere som om der er mere modstand i exacten og lyden bliver holdt lidt tilbage. men efter jeg har givet den lidt mere DB på forstærkeren er jeg blevet glad for den.. det er í samspil med 4 stk 1280 og en sub175 på en denon 2807. __________________ 50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er også at Exact skal have lidt mere power i f.t. SA 220AV, som jeg selv havde før.
Setup er:
Denon 2900 (udskiftes inden for få år) Denon 3801 (udskiftes inden for få år) 3 x SA Exact SA Sub50 2 x Audiovector KX - og så et yderst velfungerende homemade mediacenter 
|
| Til top |
|
| |