Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha Surround-pakke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hey!

Skriver for at spørge om der er nogen der har nærlæst bagsiden på Tape Connection's sommerkatalog..?

Jeg tænker specifikt på Yamaha-tilbudspakken som indeholder DVD-S540, RXV 340 og NSP 100 (højttalersystem m. subwoofer). 5000 kr alt i alt.

Jeg har i en anden tråd herinde læst, at DVD-afspilleren er ganske god, en af de bedste i prisklassen. Så det er jo fint... Men hva med receiveren?? Følgende er sakset fra Yamaha's hjemmeside :

"Digital surroundreceiver

Denne alsidige, højkvalitative receiver er en udmærket komponent til opbygning af et hjemmebiosystem. Den giver dig eksklusive Yamaha fordele såsom 21 surroundprogrammer og Silent Cinema (surroundlyd i almindelige hovedtelefoner), såvel som kompatibilitet med stort set alle surroundsystemer, som findes på markedet.

Enkel installation og brugervenlig.
 Dolby Digital 6.1 Phantom og DTS ES 6.1 Phantom, dvs ved afspilning af Dolby Digital EX og DTS ES (selv ES Discrete) simulerer receiveren en bagcenterkanal.
 Dolby Pro-Logic II.
 Meget kraftfuld 32-bit Yamaha Original LSI YSS-938.
 96kHz/24-bit D/A-konverter.
 5-bånds grafisk equalizer for centerkanalen."

Men er det noget der dur..? Jeg ved ikke vildt meget om emnet, og noget af det lyder lidt som volapyk. Men er dog godt klar over at det ikke ligefrem er topmodellen der er tale om... Det behøver det heller ikke at være, men jeg hader at købe "katten i sækken", så er der nogen der enten vil anbefale eller fraråde RXV 340?

Og hva med højttalerne? For mig er det ikke så vigtigt hvor "præcis" og "ren" lyden er. Selvfølgelig ska det lyde ordentligt, men jeg syns det er vigtigere at de kan spille forholdsvis højt. Men jeg har på fornemmelsen at man tit får smidt nogen l**te-højttalere i hovedet når man køber sådan et system. Nogen der kender NSP 100 og som vil be- eller afkræfte..?

På forhånd tak

/Mike

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Personlig vil jeg ikke købe forstærkeren, da jeg synes den er for lille. jeg tror simpelhen ikke at der er ret meget kraft bag den. (vejer 8 kg Link)

Jeg vil købe sættet over over, det består at en Marantz 4400 forstærker + 4400 dvd. højtaler Audio pro.....(kender ikke højtalerne)  men det er klart bedre sæt.......jeg tror du hurtig vil blive træt af yamaha sættet

Sorlar

Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Bad Ass Mike skrev:

jeg hader at købe "katten i sækken", så er der nogen der enten vil anbefale eller fraråde RXV 340?

Tag ud og lyt på den og dens nermeste "konkurrenter".

Bad Ass Mike skrev:

Og hva med højttalerne? For mig er det ikke så vigtigt hvor "præcis" og "ren" lyden er. Selvfølgelig ska det lyde ordentligt, men jeg syns det er vigtigere at de kan spille forholdsvis højt. Men jeg har på fornemmelsen at man tit får smidt nogen l**te-højttalere i hovedet når man køber sådan et system. Nogen der kender NSP 100 og som vil be- eller afkræfte..?

TP skriver om det lidt større NSP 436 sæt:

"Efter at have søgt markedet tyndt for billige surround-højttalersystemer for at finde noget anbefalelsesværdigt for under 4.000,- (det var ikke nemt!) fandt vi frem til dette system"

Hvordan er det nu med fordelingen af penge på højttaler/forstærker? Det er ikke mange kroner til hver højttaler med det lille sæt. De kan sikkert godt larme, men som du selv nævner så skal det altså også lyde fornuftigt... og gerne med et fast "punch".

Jeg vil tro at lidt flere penge til højttaler-budgetet vil gavne.

Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes