| Forfatter |
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Om de skal vinkles må du lige prøve dig frem med. Ja DLS bliver man aldrig træt i hovedet af at lytte til. 
|
|
|
Ja jeg må nok prøve mig frem, der er bare nogen hvor der i forvejen er vinkling på, især Dali laver det sådan at de ikke bør vinkles. Jeg håber dog stadig at der vil være rigeligt med detaljer at høre på disse, ikke fordi det kun er det jeg går efter tværtimod, at den swinger og spiller musikalsk godt og leverer dejligt stereo billed er også vigtigt. Men ja sammenlignet med de gamle Dali 505 vil jeg nok få en dejlig positiv overraskelse. Dog at der nu blir skrevet at diskanten er skinger er jeg ikke glad for at høre, men håber på at det blot er BasHunter som mener dette og at jeg ikke kommer til at synes det samme.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
|
Jeg har hørt DLS både på musik-messe og nede i Tapeconnection....
Men som mit henrivende nick hentyder, bør højttalere kunne spille dybbas tilfredsstillende og endog på samme niveau som højfrekvensen. Nej, jeg favorisere ikke bassen MEN den bør være der og lige så præcis i lyden som alt det andet.
En god højttaler bør kunne gengive en lilletromme præcist og der er skam forskel i lyden på sådan nogle og de spiller enda dybe toner, til dem der ikke ved det....
|
|
|
Tjahhh... du er i hvert fald den første der har kritiseret dem for at lyde skarpt. Som Raskolnikov siger hælder de en smule til den lyttevenlige lyd. Men nej, det er jo ikke en særlig stor guldhøjttaler og går da naturligvis ikke liniært ned til 30 Hz, men hvem forventer også det af den?
Om 4 vejs, fultoner eller store horn systemer afspiller dyb bas og lilletrommer mest præcist, hører vel hjemme i en anden tråd. 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
Om de skal vinkles må du lige prøve dig frem med. Ja DLS bliver man aldrig træt i hovedet af at lytte til. 
|
|
|
Ja jeg må nok prøve mig frem, der er bare nogen hvor der i forvejen er vinkling på, især Dali laver det sådan at de ikke bør vinkles.
Jeg håber dog stadig at der vil være rigeligt med detaljer at høre på disse, ikke fordi det kun er det jeg går efter tværtimod, at den swinger og spiller musikalsk godt og leverer dejligt stereo billed er også vigtigt.
Men ja sammenlignet med de gamle Dali 505 vil jeg nok få en dejlig positiv overraskelse.
Dog at der nu blir skrevet at diskanten er skinger er jeg ikke glad for at høre, men håber på at det blot er BasHunter som mener dette og at jeg ikke kommer til at synes det samme.
|
|
|
Jeg synes at R55 fungerer godt om man vinkler dem eller ej, men prøv dig frem. R55 har virkelig rigeligt med detaljer og en god dybde. Som jeg skrev i foregående indlæg har jeg aldrig hørt nogen sige at de skulle være skingre før. Men jeg kan også forstå at bashunter er til fulltoner og det er rigtig nok en lidt anden lyd end med flere enheder. 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
Bare roligt det gør du. Huske at stille dem på enten spikes eller måske kork, samt at tilspille dem. Desuden så få fat i et stump kabel ved bi-wire terminalerne i stedet for den bøjle der sidder bagpå, hvis du da ikke bi wire dem. Tillykke med købet. 
|
|
|
Er det nødvendigt at sætte et stump kabel imellem der ? hvad vinder jeg ved dette? og ligeledes hvad går jeg glip af ved ikke at gøre det?
Højtaler kabel er kimber 8TC, skal ned og hente 6 meter på posthuset i dag - pris 2500kr 
Den stump kabel der skal den så være tilsvarende kvalitet som Kimber eller ?
Ang. spikes så skal jeg ikke nyde noget af dette, ej heller kork, det jeg bruger er sorte dæmpe puder fra holfi, en under hver hjørne, det er rigtig godt og gir en ro i lydbilledet og bedre lydende bass. Havde førhen Dali spikes under mine Dali 505 men da jeg skiftede dem ud med disse dæmpe puder kunne jeg tydeligt høre en forskel til det bedre 
|
|
|
Ok har selv gode erfaringer med kork. Mht. til det jeg taler om så er der bagpå dls'en fire terminaler sådan at du kan biwire. Vælger du ikke at gøre det, så skal du tage en stump af dit nye kabel og sætter imellem dem for oven og dem for neden. Det giver meget til lyden. Smid de metal bøjler væk! __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det med det biwire der kan jeg jo bruge mit kimber som består af 8 ledere, dvs. 4 til hver, det er bedre end som at benytte den bølge der sidder på kan jeg forstå. Så behøver jeg ikke ud og finde en stump ledning da det hele sidder på kimber kablet
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
Bare roligt det gør du. Huske at stille dem på enten spikes eller måske kork, samt at tilspille dem. Desuden så få fat i et stump kabel ved bi-wire terminalerne i stedet for den bøjle der sidder bagpå, hvis du da ikke bi wire dem. Tillykke med købet. 
|
|
|
Er det nødvendigt at sætte et stump kabel imellem der ? hvad vinder jeg ved dette? og ligeledes hvad går jeg glip af ved ikke at gøre det?
Højtaler kabel er kimber 8TC, skal ned og hente 6 meter på posthuset i dag - pris 2500kr 
Den stump kabel der skal den så være tilsvarende kvalitet som Kimber eller ?
Ang. spikes så skal jeg ikke nyde noget af dette, ej heller kork, det jeg bruger er sorte dæmpe puder fra holfi, en under hver hjørne, det er rigtig godt og gir en ro i lydbilledet og bedre lydende bass. Havde førhen Dali spikes under mine Dali 505 men da jeg skiftede dem ud med disse dæmpe puder kunne jeg tydeligt høre en forskel til det bedre 
|
|
|
Ok har selv gode erfaringer med kork. Mht. til det jeg taler om så er der bagpå dls'en fire terminaler sådan at du kan biwire. Vælger du ikke at gøre det, så skal du tage en stump af dit nye kabel og sætter imellem dem for oven og dem for neden. Det giver meget til lyden. Smid de metal bøjler væk!
|
|
|
Nu snakkede jeg lige med TC og det lød til jeg bare skulle tage 2 røde og 2 sorte ledere og sætte sammen i de nederste og ligeledes med de øverste, der er 8 ledere i alt på det kimber 8TC sagde han, så jeg skal vel ikke sætte kabel imellem dem som du siger vel ? altså når jeg gør det på den her måde istedet.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej så skal du ikke gøre det. Men hvor mange udgange til højttalerne har din Holfi.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En blød afkobling allá gummimåtter eller feets synes jeg passer godt. Spikes er heller ikke værst, men det kommer altid an på hvilket underligt man har. Eksempelvis fungerer kork ikke særligt godt hos mig.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Nej så skal du ikke gøre det. Men hvor mange udgange til højttalerne har din Holfi.
|
|
|
Den har kun 2 til front, det jeg skal gøre er at klippe 5 centimeter af cirka til hver HT og så simpelthen forbinde den imellem, det er bedre end det lille beslag der er med ja. uanset skal den have et signal for at diskanten også vil spille. En anden ting det med bi-wirring anbefalede Peter fra Holfi mig ikke, det lyder efter deres mening ikke godt når man bi-wirrer, og flere producenter er også gået væk fra det sagde han. Så altså klippe 5 centimeter af hver og forbinde imellem :)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye DLS får heller ikke bi-wire. Det passer mig fint, da som allerede nævt de fleste forst. i dag ikke har bi-wire.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du....
Har du fundet et par ht´ere eller mangler du stadig et par tips? __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| De nye DLS får heller ikke bi-wire. Det passer mig fint, da som allerede nævt de fleste forst. i dag ikke har bi-wire. |
|
|
Husk nu at skelne mellem Bi-wire og bi-amp!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm gør jeg ikke det? Bi-wire samme forst. Bi amp. forskellige forst. Forstår ikke helt hvad du mener
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hmm gør jeg ikke det? Bi-wire samme forst. Bi amp. forskellige forst. Forstår ikke helt hvad du mener |
|
|
Men at du siger at der ikke er mange forstærkere der kan bi-wire. Jeg ville egentlig kalde det bi-amp hvis de havde udgange til to højttalersæt. Men ok, kan da godt se nu at det kan fortolkes... 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK.  Jeg vil så kalde det Bi Wire hvis der er to højttalersæt. I min verden skal der flere forst. til Bi-amp.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Hej du....
Har du fundet et par ht´ere eller mangler du stadig et par tips? |
|
|
Ja jeg har bestilt et sæt af de der DLS'er, om jeg så blir tilfreds må tiden vise, men det tror jeg da. Tror ikke jeg finder nogen bedre i det prisleje, de sagde ved TC at man skulle helt op omkring 20k eller over for at finde nogen der lød bedre, så det lover godt.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
OK. Jeg vil så kalde det Bi Wire hvis der er to højttalersæt. I min verden skal der flere forst. til Bi-amp.
|
|
|
Bi Wire er så vidt jeg kan forstå når man kører 2 sæt HT kabler fra forstærkeren og over til de i alt 4 indgange.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom H.....jeg ville ellers sige at du burde lytte til et sæt Audiovector hvis det var....jeg fik selv foreslået DLS, men da jeg hørte dem i Tapeconnection blev jeg ret skuffet....
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
OK. Jeg vil så kalde det Bi Wire hvis der er to højttalersæt. I min verden skal der flere forst. til Bi-amp.
|
|
|
Bi Wire er så vidt jeg kan forstå når man kører 2 sæt HT kabler fra forstærkeren og over til de i alt 4 indgange.
|
|
|
Jep- __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
| Tom H.....jeg ville ellers sige at du burde lytte til et sæt Audiovector hvis det var....jeg fik selv foreslået DLS, men da jeg hørte dem i Tapeconnection blev jeg ret skuffet.... |
|
|
Er de bedre da ? Hvad var det ved dem der gjorde dig skuffet ? Det lidt sent nu med Audiovector da jeg har bestilt de andre og de sikkert er sendt afsted nu. Dog er de sendt pr. efterkrav, så hvis jeg ikke tager imod dem ryger de jo tilbage. Nu er der 2 personer i alt i tråden her som er skuffede over de DLS'er,
jeg håber kke der kommer flere hehe. - nu troede jeg jo lige de
var så gode. Skam jeg ikke har mulighed for at lytte på dem først, har selvfølgelig 14 dages retur ret, blir bare lidt dyrt med porto ect.
|
| Til top |
|
| |