| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg kan sige er, at dengang jeg var ude og lytte til højttalere i prisklassen 10k. fandt jeg ikke noget der var bedre. De folk jeg har haft på besøg er også imponeret over at de ikke koser mere. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det eneste jeg kan sige er, at dengang jeg var ude og lytte til højttalere i prisklassen 10k. fandt jeg ikke noget der var bedre. De folk jeg har haft på besøg er også imponeret over at de ikke koser mere. |
|
|
Okay jeg venter lige og ser om ham den anden kommer med svar, kunne godt tænke mig at høre hvad det var ved dem der gjorde ham skuffet.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo søge på DLS R55 og så se at der er langt flere end os der er imponerede over den højttaler. Og husk nu, et højttalervalg handler i bund og grund om matchning af komponenter og musikstil. Og i begge henseender mener jeg bestemt at den burde passe dig glimrende!
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst artiklen her og blir mere og mere i tvivl om jeg skulle ha valgt en anden HT  http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=587&zoneid=3 Der nævnes blandt andet:
Citér:
| Den glimrende interne kabling er afsluttet med den absolut billigste
form for Harald Nyborg-bilstereospadestik, der sidder lige så godt fast
på enhedernes terminaler som en femhundredekroneseddel i lommen på mine
sønner.Resultatet var, at den ene R55 ikke spillede ved ankomsten. |
|
|
Citér:
| Højttalerens finish er ganske nydelig, selv om propperne, der holder
frontstoffet på enten for- eller bagside godt kunne sidde bedre fast |
|
|
Der står også at det er en hjemme bio højtaler, det var jeg slet ikke klar over.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Du kan jo søge på DLS R55 og så se at der er langt flere end os der er imponerede over den højttaler. Og husk nu, et højttalervalg handler i bund og grund om matchning af komponenter og musikstil. Og i begge henseender mener jeg bestemt at den burde passe dig glimrende!  |
|
|
Kan den spille de fleste musik stilarter ?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine nye DLS´ere, jeg håber du bliver glad for dem. Det er jo aldrig til at vide, hvordan det kommer til at lyde og om man kan lide den lyd  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for links, sidder og læser lidt nu, det go læsning
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget luft kræver de egentlig til bagvæggen?
Dem jeg har nu har kun 22cm til bagvæggen, og jeg vil nok få svært ved at rykke dem meget længere ud.
Håber ikke det blir et problem for lyden.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Dem jeg har nu har kun 22cm til bagvæggen, og jeg vil nok få svært ved at rykke dem meget længere ud.
|
|
|
Det gør det ikke nødvendigvis. Kommer meget an på rummet. Naturligvis yder de bedre hvis de får lidt rum til "ånde i", men de er ikke ekstremt kritiske overfor det. Naturligvis kan du være uheldig at du oplever en boomet bas, men så kan du stoppe et par sokker ind i porten og mindske det problem. 
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
TomH skrev:
|
|
|
Det gør det ikke nødvendigvis. Kommer meget an på rummet. Naturligvis yder de bedre hvis de får lidt rum til "ånde i", men de er ikke ekstremt kritiske overfor det. Naturligvis kan du være uheldig at du oplever en boomet bas, men så kan du stoppe et par sokker ind i porten og mindske det problem.  |
|
|
Et par sokker, okay den er fin, har mange gamle ubrugte sokker
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de ikke falder i din smag, så kig efter nogen uden port eller porten foran f.eks. KEF.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv dls r55. Fremragende højttaler. Lavede en test imod dali evidence 470, og evidence kan slet ikk følge med. Detaljeniveauet er fremragende, er ikk skinger, og med den rette forstærker(har en MF A5), er der en meget kontant og dyb bas, meget dybere end jeg troede at en 5" kunne levere.  fra mig
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte et par Aurum Cantus for et stykke tid siden. Lækker diskant og mellemtone og superfinish. Sad lige og gloeede på DBA.dk og bare rolig kender ikke vedkommende som har disse til salg. Men skulle jeg købte brugt ser disse absolut spændende ud og se den finish WAuuwww - siger jeg bare. Aurum laver finish så savlen vælter ud af mundvigen
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52709362 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Har selv dls r55. Fremragende højttaler. Lavede en test imod dali evidence 470, og evidence kan slet ikk følge med. Detaljeniveauet er fremragende, er ikk skinger, og med den rette forstærker(har en MF A5), er der en meget kontant og dyb bas, meget dybere end jeg troede at en 5" kunne levere. fra mig
|
|
|
Det lyder godt  Kan du evt. så fortælle mig om de er kritiske hvad angår sweetspot? nogen skal man helst sidde meget præcis for at få ordentlig center, og med andre kan man godt sidde et par stykke og lytte samtidig og stadig få et fornuftigt stereo billed.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
taz123456 skrev:
Har selv dls r55. Fremragende højttaler. Lavede en test imod dali evidence 470, og evidence kan slet ikk følge med. Detaljeniveauet er fremragende, er ikk skinger, og med den rette forstærker(har en MF A5), er der en meget kontant og dyb bas, meget dybere end jeg troede at en 5" kunne levere. fra mig
|
|
|
Det lyder godt 
Kan du evt. så fortælle mig om de er kritiske hvad angår sweetspot? nogen skal man helst sidde meget præcis for at få ordentlig center, og med andre kan man godt sidde et par stykke og lytte samtidig og stadig få et fornuftigt stereo billed.
|
|
|
Jeg har vinklet mine og det medførte at lydbilledet er præcist i midten. Det medfører også at hvis man sidder i den ene side, så vil lyden, alt andet lige, komme kun fra én af højttalerne. Så det er en afvejning du skal lave. Mine højtalere er ca 40 cm fra væggen, og det passer perfekt __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte på om min CD afspiller er god nok til dette selskab (Holfi 8S / DLS R55), har indtil videre været meget tilfreds med min rega planet cd afspiller, synes den gør det godt så tror jeg beholder den indtil videre.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
TomH skrev:
taz123456 skrev:
|
|
|
Det lyder godt 
Kan du evt. så fortælle mig om de er kritiske hvad angår sweetspot? nogen skal man helst sidde meget præcis for at få ordentlig center, og med andre kan man godt sidde et par stykke og lytte samtidig og stadig få et fornuftigt stereo billed.
|
|
|
Jeg har vinklet mine og det medførte at lydbilledet er præcist i midten. Det medfører også at hvis man sidder i den ene side, så vil lyden, alt andet lige, komme kun fra én af højttalerne. Så det er en afvejning du skal lave. Mine højtalere er ca 40 cm fra væggen, og det passer perfekt
|
|
|
Okay så skal jeg nok forsøge mig med ikke at vinkle dem så meget som du har, det værste er når man skal sidde meget præcist før det lyder ordentlig. Vil prøve lade dem stå lige ud og så ellers vinkle dem ind ad til jeg synes det blir fornuftig.
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er jo relativt.... ....men jo, Queen lyder bedst på et sæt fuldtoner....
Mine højttaler er noget DIY jeg leger lidt med....svinger imellem fuldtone, 2vejs og 3vejs, alt efter humør....he he
Hvis det kunne glæde nogle morer jeg mig lige nu med lidt 3vejs.... ....men det plejer ikke at holde så langt tid, så er det 2vejs igen...Rock over 2vejs er guffeluf for de små øregange, imens "the eagles" nu engang lyder bedst over fuldtoner....
DLS er da okey, der kommer lyd ud af dem.... ....men det jo noget værre noget.
Smag og behag, som man siger. De er sgu da kønnere end mine men det er vist også alt... __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |