| Forfatter |
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
Alt er jo relativt.... ....men jo, Queen lyder bedst på et sæt fuldtoner....
Mine højttaler er noget DIY jeg leger lidt med....svinger imellem fuldtone, 2vejs og 3vejs, alt efter humør....he he
Hvis det kunne glæde nogle morer jeg mig lige nu med lidt 3vejs.... ....men det plejer ikke at holde så langt tid, så er det 2vejs igen...Rock over 2vejs er guffeluf for de små øregange, imens "the eagles" nu engang lyder bedst over fuldtoner....
DLS er da okey, der kommer lyd ud af dem.... ....men det jo noget værre noget.
Smag og behag, som man siger. De er sgu da kønnere end mine men det er vist også alt... |
|
|
HVad er det som i dine øre gør at denne DLS R55 spiller dårligt? jeg kan ikke helt forstå det når alle andre skam roser den, og i de test jeg har læst har de været yderst begejstret for dem. Men igen det jo smag og behag. Er du sikker på det ikke er DLS R55 1 du har lyttet på? den jeg får er jo MKII udgaven som skulle være bedre.
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoe, det var vist originalen jeg hørte....he he he Altså 1´eren...
Men held og lykke med 2´eren.... ....så må vi bare håbe den er bedre. __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
|
Mine højttaler er noget DIY jeg leger lidt med....svinger imellem fuldtone, 2vejs og 3vejs, alt efter humør....he he
Hvis det kunne glæde nogle morer jeg mig lige nu med lidt 3vejs.... ....men det plejer ikke at holde så langt tid, så er det 2vejs igen...Rock over 2vejs er guffeluf for de små øregange, imens "the eagles" nu engang lyder bedst over fuldtoner....
Smag og behag, som man siger. De er sgu da kønnere end mine men det er vist også alt...
|
|
|
Haha... Så er du vist den første til at kalde dem kønne...
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
Men held og lykke med 2´eren.... ....så må vi bare håbe den er bedre. |
|
|
Pheeew så jeg mere rolig  Diskanten er vidst forbedret i 2'eren samt bedre bass ect.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
|
Men held og lykke med 2´eren.... ....så må vi bare håbe den er bedre.
|
|
|
Nu er MkII jo heller ikke så forskellig fra MkI, men den har fået en ny diskant dog... Så måske du burde lytte til MkII før du udtaler dig om dens diskant? 
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
BasHunter skrev:
|
Smag og behag, som man siger. De er sgu da kønnere end mine men det er vist også alt...
|
|
|
Haha... Så er du vist den første til at kalde dem kønne... |
|
|
Er det ikke korrekt Mastercol at 2'eren er meget bedre end 1'eren ? Så hvis det er 1'eren han har hørt kan det jo være derfor han ikke var tilfreds.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Mastervol skrev:
BasHunter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Er det ikke korrekt Mastercol at 2'eren er meget bedre end 1'eren ?
Så hvis det er 1'eren han har hørt kan det jo være derfor han ikke var tilfreds.
|
|
|
Skal jeg være ærlig, så tror jeg heller ikke han ville kunne li' MkII'ern... Folk har jo forskellige preferencer og der er vist ikke lavet en højttaler endnu som alle betingelsesløst har kunnet lide.
Sådan er det naturligvis også med R55. Men som du kan se mange andre steder, har den fået mere ros end jeg kan huske nogen andre højttalere har fået. MkII'ern er bedre end MkI'ern det er sandt, men ikke mere end at MkI stadig er en glimrende højttaler. MkII er bare noget bedre. Igen handler det om hvilken lyd man kan lide. Tror ikke du vil blive skuffet over hvad den kan og husk nu at det er en højttaler til 6 k! 
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
TomH skrev:
Mastervol skrev:
BasHunter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Er det ikke korrekt Mastercol at 2'eren er meget bedre end 1'eren ?
Så hvis det er 1'eren han har hørt kan det jo være derfor han ikke var tilfreds.
|
|
|
Skal jeg være ærlig, så tror jeg heller ikke han ville kunne li' MkII'ern... Folk har jo forskellige preferencer og der er vist ikke lavet en højttaler endnu som alle betingelsesløst har kunnet lide.
Sådan er det naturligvis også med R55. Men som du kan se mange andre steder, har den fået mere ros end jeg kan huske nogen andre højttalere har fået. MkII'ern er bedre end MkI'ern det er sandt, men ikke mere end at MkI stadig er en glimrende højttaler. MkII er bare noget bedre. Igen handler det om hvilken lyd man kan lide. Tror ikke du vil blive skuffet over hvad den kan og husk nu at det er en højttaler til 6 k!  |
|
|
Okay jeg gir den et lyt, håber den kommer med posten i morn. Hvis ikke jeg er tilfreds kan jeg jo altid sende den tilbage indenfor 14 dage.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
R55 ar også godt af at blive spillet til, så giv dem lidt tæsk
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
R55 ar også godt af at blive spillet til, så giv dem lidt tæsk
|
|
|
Ellers kan jeg jo stille dem med fronterne mod hinanden og lade dem spille løs, skulle gå hurtigere på den måde. Bare træls jeg sover i samme rum som hvor de står, så jeg kan ikke lade dem stå og spille mens jeg sover.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
R55 ar også godt af at blive spillet til, så giv dem lidt tæsk  |
|
|
Ellers kan jeg jo stille dem med fronterne mod hinanden og lade dem spille løs, skulle gå hurtigere på den måde.
Bare træls jeg sover i samme rum som hvor de står, så jeg kan ikke lade dem stå og spille mens jeg sover.
|
|
|
Det trick du nævner kræver desuden at du sætter den ene højttaler i modfase! Det går ikke hurtigere i sig selv, men du kan spille højere uden at du lyder ligeså højt. Og jo højere du spiller, des hurtigere går det 
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Ellers kan jeg jo stille dem med fronterne mod hinanden og lade dem spille løs, skulle gå hurtigere på den måde.
Bare træls jeg sover i samme rum som hvor de står, så jeg kan ikke lade dem stå og spille mens jeg sover.
|
|
|
Det trick du nævner kræver desuden at du sætter den ene højttaler i modfase! Det går ikke hurtigere i sig selv, men du kan spille højere uden at du lyder ligeså højt. Og jo højere du spiller, des hurtigere går det  |
|
|
I modfase? ooh det var jeg ikke klar over, fik bare at vide jeg kunne stille dem mod hinanden  Håber de dukker op I dag eller i morn.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Mastervol skrev:
TomH skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
Det trick du nævner kræver desuden at du sætter den ene højttaler i modfase! Det går ikke hurtigere i sig selv, men du kan spille højere uden at du lyder ligeså højt. Og jo højere du spiller, des hurtigere går det  |
|
|
I modfase? ooh det var jeg ikke klar over, fik bare at vide jeg kunne stille dem mod hinanden 
Håber de dukker op I dag eller i morn.
|
|
|
Når du laver dette lille nummer med modfase så kan du spille vildt højt uden det lyder særlig højt da de to højttalere udligner hinanden næsten 100%. Husk de skal stå så tæt på hinanden som muligt front mod front, dog uden at enhederne kan røre hinanden ved udslag. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og bruger man monoindspilninger virker det allerbedst
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Og bruger man monoindspilninger virker det allerbedst  |
|
|
Ja det er helt korrekt, det glemte jeg lige, det skal være mono, så over på mono med forstærkeren , god pointe  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Mastervol skrev:
Og bruger man monoindspilninger virker det allerbedst  |
|
|
Ja det er helt korrekt, det glemte jeg lige, det skal være mono, så over på mono med forstærkeren , god pointe 
|
|
|
har desværre ingen mono optagelser  Og der er ingen mulighed for at vælge mono *S*
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ingen monoknap ? hvad med radio ?
Ellers en splitter fra en analogudgang på din CD-afspiller til forstærkerens højre/venstre.
__________ Højre _____/ Forstærker CD \__________ Venstre
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo også bare sætte dig tilbage og nyde noget god musik på dem og glæde dig over at det bare bliver bedre og bedre
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Du kunne jo også bare sætte dig tilbage og nyde noget god musik på dem og glæde dig over at det bare bliver bedre og bedre
|
|
|
Lige præcis, tror jeg også jeg gør. Lige nu er jeg ved at få afisoleret alle de små ledninger på mit nye Kimber 8TC HT kabel, sikke et arbejde, 2x8 ledere i hver ende
|
| Til top |
|
| |