| Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
DanielV skrev:
Jannick skrev:
| Dali ejes af Hi-fi klubben så jeg tror ikke at de kan findes billigere i udlandet. I Danmark er det også kun Hi-Fi klubben som sælger dem. |
|
|
Hvad er det lige der får dig til at tro at Dali ejes af Hi-Fi Klubben? De har eneret på at sælge Dali i Danmark (ligesom Hi-Fi Klubben gerne vil ha' det med alle deres varer, på trods af det ikke helt kan lade sig gøre), men jeg kan altså ikke finde noget info som siger at Dali skulle ejes af Hi-Fi Klubben noget steder. I følge Dalis egen hjemmeside er der ikke sket nogen ændringer i ejerskabet, så det ejes vist stadig af Peter Lyngdorf. Så... 
Ups! Dt var bare mig som fik en hjerneblødning. Mener selvfølgelig Audio Nord. 
Daniel...
|
|
|
|
|
|
Det' helt okay Jannick! 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
Kom lige til at tænke på, nu da jeg sad og kiggede på kabler til anlæget, om nogen af højtalerne giver mulighed for bi-wireing? Nogen der ved det???
Daniel...
|
|
|
Ligemeget, har fundet svaret: De har allesammen mulighed for bi-wiring, både front-, center- og baghøjterne!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske lidt overkill at bi-wire baght'erne.. men slå dig løs mester!  __________________ Bow-chica-wow-wow!
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madzen skrev:
måske lidt overkill at bi-wire baght'erne.. men slå dig løs mester!  |
|
|
Nu havde jeg ikke tænkt mig at bi-wire mine baghøjtalere, men okay, det' så også primært pga. forstærkeren ikke giver mulighed for det... 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke er bleg for at købe i Tyskland er der gode besparelser på receiver og DVD at hente
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
Nu havde jeg ikke tænkt mig at bi-wire mine baghøjatlere, men okay, det' så også frimært pga. forstærkeren ikke giver mulighed for det... 
Daniel...
|
|
|
Det kan du da sagtens. Det er da bare at koble et ekstra sæt htkabler til terminalerne. Hvis ikke du har biwire kabler.
Fint setup du har i tankerne ellers...
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Det kan du da sagtens. Det er da bare at koble et ekstra sæt htkabler til terminalerne. Hvis ikke du har biwire kabler.
Fint setup du har i tankerne ellers...
MVH WRONG
|
|
|
Og det skulle stadig give den samme "effekt" som hvis jeg havde bi-wiring på forstækersiden???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
| Hvis du ikke er bleg for at købe i Tyskland er der gode besparelser på receiver og DVD at hente |
|
|
Jeg havde også tænkt mig at købe forstærkeren og DVDafspilleren i Tyskland, fandt det den tyske udgave at Pricerunner.dk, Preissuchmachine.de.
Men problemmet er bare at jeg ikke kan finde nogen tyske forhandlere af Dali! Ved at Dali har en distrubutør i Tyskland. Men okay, har dog fundet ud af at Hi-Fi Klubben i Norge forhandler Dali til mere eller mindre de samme priser som i Danmark, bare i Norske kr.! Så det giver en besparelse på næsten 20 %!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
[/QUOTE]
Og det skulle stadig give den samme "effekt" som hvis jeg havde bi-wiring på forstækersiden???
Daniel...
[/QUOTE]
Du kan biwire fra en hvilken som helst forstærker, Hvis bare dine højttalere har 2 sæt terminaler monteret.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniel...
[/QUOTE]
Du kan biwire fra en hvilken som helst forstærker, Hvis bare dine højttalere har 2 sæt terminaler monteret.
MVH WRONG
[/QUOTE]
... Så langt var jeg nu også kommet, det giver jo sig selv må man jo nok sige.  Men spørgsmålet er nu mere om der er den fede idé i det? Altså det er da rimelig åndssvagt at bruge dobbelt så mange penge på kabler hvis det alligevel ikke giver den effekt som bi-wiring giver med opdeling af de høje og lave frekvenser i hver sit kabel...
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige om kom til at tænke på: Vil Dali Suite overhovedet kunne leve op til den alsidighed som er påkrævet af min MEGET brede musiksmag? Altså jeg høre alt lige fra den tungeste heavy og dødsmetal (Opeth, Slipknot ect.) over rock (Pink Floyd, Live ect.) over pop (ikke så meget, men hører da noget) over blues/jazz (Diana Krall, B. B. King ect.) til klassisk (Vivaldi, Tchaikovsky (har lige fået hans 1812 Ouverture i en Telarc SACD udgave!!! )), så...
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
Sad lige om kom til at tænke på: Vil Dali Suite overhovedet kunne leve op til den alsidighed som er påkrævet af min MEGET brede musiksmag? Altså jeg høre alt lige fra den tungeste heavy og dødsmetal (Opeth, Slipknot ect.) over rock (Pink Floyd, Live ect.) over pop (ikke så meget, men hører da noget) over blues/jazz (Diana Krall, B. B. King ect.) til klassisk (Vivaldi, Tchaikovsky (har lige fået hans 1812 Ouverture i en Telarc SACD udgave!!! )), så...
Daniel...
|
|
|
Du skal nok ikke regne med den tungeste bund fra suite serien. Så ville jeg nok kigge på evidence hvis jeg var dig. De er "rimelig" lette at få fat i brugt. Jeg har dem selv og er rigtig glad for dem da de gør det godt til alt. Se/læs mere her.
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|1660|pdetail
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|1659|pdetail
P.S. Du er nødt til at føre linksne op manuelt.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
DanielV skrev:
|
Daniel...
|
|
|
Du skal nok ikke regne med den tungeste bund fra suite serien. Så ville jeg nok kigge på evidence hvis jeg var dig. De er "rimelig" lette at få fat i brugt. Jeg har dem selv og er rigtig glad for dem da de gør det godt til alt. Se/læs mere her.
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|1660|pdetail
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|1659|pdetail
P.S. Du er nødt til at føre linksne op manuelt.
MVH WRONG
|
|
|
Nu har jeg også valgt at købe Suite seriens subwoofer som har en 200 w. forstærker som driver en 12", så bunden burde vel ikke være noget problem.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er det bare ikke optimalt med sub til stereo musik. Men set skal du jo helt selv om. Du vil vide hvad jeg mener når du hører det. Dalis subs er ikke hurtige nok til stereo. Jeg har selv en, og den bliver kun brugt til film. Men det kommer jo helt an på hvad man stiller af krav til lyden.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Efter min mening er det bare ikke optimalt med sub til stereo musik. Men set skal du jo helt selv om. Du vil vide hvad jeg mener når du hører det. Dalis subs er ikke hurtige nok til stereo. Jeg har selv en, og den bliver kun brugt til film. Men det kommer jo helt an på hvad man stiller af krav til lyden.
MVH WRONG
|
|
|
Heller ikke når der kun er tale om en 12" subwoofer???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope. Jeg har en swa 12. Men det kan da være suite subben er bedre?
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ret overbevist om at Suite subwooferen er bedreSWA12, se bare på forstærkeren;
SWA12 - 120 watt
Suite 1.2 - 200 watt
Så der burde være noget mere styr over enheden med de ekstra kræfter der ligger bag Suite 1.2 i modsætning til SWA12.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske?? Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem
|
| Til top |
|
| |