Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg lige købe (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Xavier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Jeg skal be om lidt hjælp med mit surround anlæg, Jeg har et Phillips anlæg med en FR996 forstærker og en Phillips DVD870, højtalerne er Bose AC 15. Jeg har læst hvad i siger om Bose, og er ikke helt enig, men lad nu det ligge .

Jeg ved mange er helt vilde med HK, men jeg er ude efter noget der ikke fylder men lyder kanont godt, gerne satelithøjtalere og sub, jeg er ikke meget for gulvhøjtalere, ja ja jeg ved de nok lyder bedre, men alligevel. Jeg kunne godt tænke mig Bose Lifestyle 28/35, og det jeg har hørt er det rigtigt godt, men ja ja det koster. Vel bare gerne have et par objektive råd med på vejen, hvis i vil være så venlige. By the way er rimelig newbie i det her med HiFi.Higg End.

Til top Vis Xavier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xavier

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Du lyder som om du er rimeligt fast besluttet

Men skal det være småt og kanon godt, så prøv at lytte til nogle reol-højttalere fra System Audio, de leverer en fantastisk lyd i forhold til størrelsen.

Og lige min personlige mening ALT slår sattelit-systemer.

Bose....tja det er da meget fint til baggrundstøj på en larmende cafe'

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej xavier

Ja BOSE er meget ilde set her inde, det er lidt af et FY ord.

- nå men - ja BOSE er lidt dyre, 35k for Lifestyle 35, men det er nok lidt som med B & O designet koster også.

Jeg har selv købt Lifestyle 35 for lidt over et år siden og det har jeg på ingen måde fortrudt - de kan spille min stue ( ca 30 m3 ) op uden problemer af nogen art, med en for mig vellydende diskant og bas.

DVD delen i Lifestyle 35 spiller upoklageligt med et fint billede og er nu kode fri ( hvad den ikke var fra starten ),  den kan desværre ikke spille DVD-audio ( og så kunne jeg godt have tænkt mig at der var en HD i til at optage men det kommer måske i senere modeller ) 

CD delen har også en god lyd og man kan slå over til 2 kanal hvis man ikke vil lytte til CDér i surround , den er ikke kompatibel med SDCD og HDCD og hvad det ellers hedder alle de nye tiltag fra musik brancen.

Kort og godt - kan man lide BOSE og vil betale det det koster så syntes jeg det er et godt valg - jeg mener jeg har fået valuta for pengene.

M.V.H. TUB61   

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil absolut også anbefale dig at kigge efter højtalere med lidt mere volumen end de helt små satelitter. Satelitterne kan sådanset godt lyde hæderligt, men problemet er at deres fysiske størrelse begrænser deres frekvensområde meget. Det satelitterne ikke kan spille flyttes så ned i subben. Subben er - ligemeget hvor god den er - imidlertidig uegnet til at gengive øvre bas og nedre mellemtone fordi disse frekvenser er retningsbestemte i modsætning til dybbas. Resultatet er at man tydeligt kan høre at meget af lyden kommer fra en kasse i hjørnet. Hele ideen med surround (og alm. stereo) er at man ikke skal kunne høre højtalerne, men at man faktisk føler man er der - den falder altså til jorden med de små satelit-systemer... også de dyre fra Bose.

Der findes mange elegante reol/standerhøjtalere (kan også hænges op) som for væsentligt mindre end det et Bose-system koster giver en lydeoplevelse der er i en helt anden klasse. Prøv at gå i Hifi-butikken eller en anden seriøs butik og lyt kritisk.

Hvis du foretrækker usynlig lyd og lækkert mærkevaredesign frem for "myrepattefremkaldende" god lyd, er Bose da et udemærket bud. Men hvis du vil have anbefalet et Bosesystem skal du nok forsøge et forum der ikke starter med "Hifi" - her er gerne en overvægt af lyttenørder... og det er vi stolte af at være 

Hold sig munter - og held og lykke!!   

Thomas

Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

Xavier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Tak skal i have allesammen.

Lige lidt bemærkninger til det i har skrevet.

Når man køber B&O, som jeg selv har haft, ja så køber man det ikke pga af deres lyd, men pga af designet, der skulle vist ikke kerske nogen tvivl der

Bose er mestre i markedsføring, og det bliver mange nok solgt på, og efter min ydmyg mening er det også flot designet, men der er vi jo så forskellige alle sammen, heldigvis da... De har da nogle mangler, men har efter min mening også nogle gode sider. Hvad angår lyden, jeg tror jer gerne når mange siger at man kan få et monstre anlæg fra HK for de samme penge. Jeg har selv haft et monstre anlæg fra Pioneer, ikke surround, men bare "almindeligt", og efter hvad jeg havde hørt i de forskellige forretninger, SÅ spillede det bare for godt. Jeg gider bare ikke de stor racks og kasser af nogle højtalere mere, som min gamle far ville have sagt, det er jo et helt husalter. Så jeg har prøvet mange systemer med sat's og sub, og for at være så upartisk som muligt, så er Bose det bedste. Der er ingen tvivl om at man kan få bedre systemer, men så går man over i en anden afdeling, og større højtalere, og det er jeg bare ikke interesseret i, så alt i alt, jeg ville bare høre jer, hvad i syntes om Bose i sammenligning med andre mære i samme dimensioner.

Jeg ved godt det er dyrt og noooget i overkanten, men guys, jeg vil gerne ´have det, men vil bare høre jer om det er FULDSTÆNDIGT åndsvagt, skriv jeres mening og prøv at se det fra min side og prøv at være objektiv og ærlig.

Tak på forhånd for jeres hjælp

Til top Vis Xavier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xavier

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes