Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: sub til elektrostater (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

en af mine venner som ikke er id ette forum har nogle magnap???? elektrostsater - omkrin 2 meter høje men uden basenheder/sub

Hvilken sub kunne man anbefale som lød tør-præcis og ikke budrende og som på en hmogen måde kunne spille sammen med sådan nogle elektrostater

Elektrostaterne drives af to engelske effektforstærkere og signal kilden er primært radio og en thorens 124 med ortofon arm og spu gold - nkl. en trafo og en forstærker der er hjemmebygget og som køre ren batteridrift

Det skal nok være en sub med indbygget forstærker og den skal spille i en højloftet stue på ca 50 kvm uden tæppe på trægulv

det ville være dejligt hvis i kunne hjælpe

han har også et par albatross 8 ht som jeg fik lokket ham til at købe og som han beholder til festlige lejligheder men han er klart til enten elektroster elelr hor  men savner bas med elektrostaterne

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Magnepan er ikke elektrostater, men er et princip der hedder magnestat med folie med ledende baner og magneter på bagsiden, og kræver så vidt jeg ved ikke netspænding, kun HT tilslutning. De er typisk 2-vejs alternativ 3-vejs

Bedre forklaring kan læses på Magnepan's web: http://www.magnepan.com/magneplanar_technology

Elektrostater er typisk højspænding på begge sider af en membran der får tilført signalet. se billederne jeg har sakset fra Martin Logan web, for princippet skyld er det ca. samme for de øvrige producenter. De kan være både fuldtone og som i Martin Logan, Soundlab m.f. tilfælde 2-vejs hybrid med dynamisk bas, kan være små som Audiostatic, og mega store som Soundlab (tidligere modeller).

En sub til Magneplan'erne er vel svær. I bedste opsætning 2 stk. der kan køre under den frekvens hoved HT kan klare, så det er vel en lidt pebret sag, som en REL, Velodyne, og hvad de nu hedder med justerbar skæringsfrekvens osv. Måske en selvbyg åben konstruktion, eller en søjle ala Infinity, begge bliver naturlig bliver meget store, og husk 2 til stereo   

A) er den ledende folie, B) er afstandstykker og C) er statorerne med spænding

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

TAK gli !  Det er bare mig der havde opfattet det forkert

Men altså svært at finde en sub der passer - det er da synd - jeg håber vi finder frem til noget da han savner bas men er vild med lyden

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du kan sagtens bruge en Velodyne dd-model.

Mvh,

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Dion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har prøvet forskellige principper til mine Audiostatic og må erkende at i min stue og i mit setup duer kun dipole subwoofer allerhelst skal denne også være linesource som desvære var for urealistisk at møblere ind i min stue...

Se mere her:
http://www.langk.dk/diyuk07.htm

Til top Vis Dion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dion Besøg Dion's Websted

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par vuffere ? 

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke nødvendig til de nye DCP'er, men er det ikke nok kan man supplere sine DCP'er med et sæt DCP subwoofer. Samme model men specielt til de nedre frekvenser.

Dion du er jo velkommen til at besøge mig for et lyt.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Om der findes midler til det vil jeg støtte rådet om at købe to subwoofere.

The usual supects, Rel og Velodyne er allerede nevnt. Et tredje er SVS, 2 PB12-Plus er en vellydende og ikke altfor dyr løsning. Er der mindre fokus på pris og endnu mindre fokus på størrelse så er PB13-Ultra anset som en af de absolut aller bedste subwoofere til musik der er at købe, uanset pris. Den har også nok kræfer til at kunne gengive selv de største orgelpiber med fuld realisme.

Du finder de her: www.lsound.no

Et fjerde alternativ er JL Audio F113 eller F112. De har endnu ikke dansk distribution, men får norsk og dermed måske også dansk i løbet af kort tid. De er kompakte, kan levere relativt høje lydtryk i den dybeste bassen om det er et krav, ulempen er prisen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes