Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L-9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:

det må altså være lidt surt altid at være så negativ

gamle bitre mænd er altid negative... meeeen han tager da prisen

Til 3DX. Hvorfor er du så nedladende? Jeg har en fornemmelse. Du ligesom andre der om sig selv mener har lidt format når snakken drejer sig om lyd, kommer jo fuldstændig til kort når i kommer i menneskehænder. Poul er så absolut een af de allerstørste kapaciteter hvad angår lyd og hifi i kongeriget. Han er absolut ikke sur eller negativ, næ, han siger såmænd bare det han mener. Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja dem er der s** nok af. Det var som bare det

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

men det er vel ikke en kvalitet i denne sammenhæng...

Så er du der igen. Det er typisk for dig, når du ikke har kvalificerede argumenter at bringe på banen så bliver du primitiv. Nej, indse dog at du er en underdog og kom videre med dit liv derfra

Jens

prøvede bare at side noget positivt om ham...

syntes nu design og finish på den L9'er og de nye L3 var fedt. gennemført, og tænkt. den L9 er jo nok ikke lavet til danske stuer på 20kvm  så man skal nok bedømme den som med et andet marked og målgruppe i tankerne. måske virker prisen skarp, -men alle har jo ret til at lave deres egen ht'er og bevise at prisen på en L9'er er helt i skoven

det er bare med at komme i gang...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 November 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

... At blive sur over, at noget koster mere i udsalgspris i forhold til det, det koster at producere

Den diskussion har vist kørt før herinde.

...  At forholde sig til en mavesurs mands ligegyldige mening

Ja, den snak har vist også kørt før.

Måske skulle man bare gå sig en tur ude i det gode solskinsvejr.

nej tænk at bruge så meget tid på noget man IKKE kan lide

så ville jeg altså hellere bruge den på noget jeg kan lide... men vi er jo forskelige.

Peter

ps. er i blevet tvunget til at købe L9'er eller hvad

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Et sæt GamuT L3, var nok god til prisen, med den nye udgave der lige har fået et pris hop, så er den lige pludslig ikke så gode mere til prisen.

At GamuT er meget klog, da de sælger dyre og dyre ting, uden at det bliver meget beder (derved få GamuT flere penge i skuffen), bare meget
dyre, man kan se udvikling hos Linn.

Køber at GamuT (og vel også Linn) har bare for mange penge, er er stor set ligeglad med om det lyder god.

Som Poul skriver, så skal ny ting lige få er nul på prisen.

Kan man ikke få en advarsel for at spamme alle tråde med vrøvl?

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
At Poul nok er inden på noget af det rigtig, med pris kontra kvalittet kontra reklame gas, at GAMUNT L-9 nok er en ommer, på prisen, at GamunT
er ved at udvikle sig til en Dansk udgave af Linn, hvor der er pris gerne skulle værre så høj som mulige uden at kavlittet føler med.

At designe af L-9 nok giver den en plads som en af "Verdenes grimmes højtaler", og det bliver spænde når L-10 komme på market, om vi når op
på en million.

Det er god at vi har Poul til at give os nogle sandhed, og der er så mange folk der ikke kan lide det er en anden sag, især ikke prod.

Og igen!

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 11 November 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hvordan nogen kan kalde det der grimt er for mig lidt en gåde:

Med risiko for at være alt for "fanboy"-agtig vil jeg påstå, at det der er noget af det flotteste stykke med højttaler, jeg nogensinde har set. Jeg tror ærligt talt, at jeg må revurdere mit indlæg i tråden om de tre flotteste højttalere. Hele idéen om en "MEGA-GamuT" er utroligt tiltrækkende for mig. Den konstruktion der signalerer SÅ meget råstyrke, og den utroligt flotte matte "anti-pianolak"-finish forstærker dette ydre endnu mere.

Jeg har ikke hørt den, men er den en L7 på steroider, så forstår jeg simpelthen ikke, at den kan få så hårde ord med på vejen. Kald det endelig ejerglæde, men jeg har stadig til gode at opleve mit musik spillet bedre på Wilson Benesh, B&W 805, Focal Micro Utopia, Dynaudio Confidence C1, Sonus Faber Cremona Auditor og en del andre standere, end det bliver spillet herhjemme på mit stadig middelmådige forstærker/cd-setup. Alt det andet grej har haft langt bedre Lyngdorf, Krell, ML, Marantz osv. foran, men stadigt lydt mindre indlevende for mig. Det er for mig et endegyldigt bevis på, at netop GamuT fungerer for mig.
Og lige til sidst: Den nye finish er simpelthen fænomenal. For pokker hvor er den L3'er dog lækker.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Den er rigtig flot, men det er mig en gåde hvorfor enhederne ikke er undersænket. Det vlle have hævet den fra at være rigtig flot til at være gudesmuk!

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Var inde på mesen med min kæreste   da hun kom ind i gamut rummet og lytted tik l 9 sagde hun med det samme ej hvor lyder det dårligt, og
skingert.

Kan kun gi hende ret.

Mange gange syntes jeg prisen godt kan refærdiggøres fks sonus faber stradivari   , men en højtaler der i den grad får en til at miste lysten til
musik og så til en halv mil.

Lige der var jeg ikke stolt at være dansker.

'mvh

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Vil lige vende tilbage til træsorten. Hvis I kiggede på den side om træsorter, der var linket til, så har Wenge en meget høj densitet og hårdhed. Det kan jo gøre den til en velegnet træsort til en højtaler, da det så kommer tæt på et lyddødt materiale, (hvis det ellers er en fordel(jeg har Audio Note, så jeg bør jo mene at det ikke er en fordel)).

Om træsorten så er merprisen værd er en anden historie.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Jeg nåede selv lige et smut ind for at lytte til L-9. For at bedømme kvaliteterne skal man nok forsøge at tage højde for hvad rummet gør. Af egne erfaringer ved jeg at der bliver suget helt utroligt meget energi ud af musikken og især den helt dybe bas. Det tilter hele den tonale ballance mod det lyse.

Jeg kunne vel forestille mig at den vil være imponerende under mere optimale forhold. Designet kan jeg godt lide. Prisen... tja, ting koster vel det som folk er villige til at betale

Hilsner,

Karsten

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:

Vil lige vende tilbage til træsorten. Hvis I kiggede på den side om træsorter, der var linket til, så har Wenge en meget høj densitet og hårdhed. Det kan jo gøre den til en velegnet træsort til en højtaler, da det så kommer tæt på et lyddødt materiale, (hvis det ellers er en fordel(jeg har Audio Note, så jeg bør jo mene at det ikke er en fordel)).

Skal vi ikke gætte på at den er fineret.

Tunge hårde træsorter ringer, det er akustisk set direkte uegnet til højttalerkabinetter. Den mangelfulde undersænkning er en utilgivelig bøf, selv i højttalere til 1000 kroner

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

He He....

Hentet fra Pouls hjemme side

( Blandt de nyeste "opfindelser" er den nye Gamut L-9, som er lavet af en afrikansk træsort, som ifølge de første rygter var helt ubeskrivelig begrænset i sin udbredelse på en lille lokalitet i Afrika. Ja, måske var der kun tale om et eneste træ eller måske ikke engang det. Nu forlød det godt nok ikke, om denne højttaler til en halv million også var dæmpet med fjer fra den forlængst uddøde fugl dronten, men åbenbart kom man i tanke om, at det jo vist ikke var politisk korrekt at fortsætte med denne ikke helt antagelige eller miljørigtige storytelling. I stedet er man nu nået frem til, at det vistnok er et bæredygtigt dyrket og ganske almindeligt afrikansk træ, ja det er endda så almindeligt og billigt, at man mest bruger det til gulvbrædder og jernbanesveller. Ak ja, der gik den gode historie. Hvis man så bare endda havde valgt at bruge rigtige lagrede gamle jernbanesveller af dette træ. Så havde man måske kunnet kalde det "Non-stressed multiple de-fatigued iron-wood )

Så er det vel ikke så dyrt med det træ

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:

Jeg ved ikke om finérets egendæmpning betyder noget?? Der er formodentlig ikke tale om massive planker.....kun finér. Prisen kunne ellers godt antyde de var af massivt guld.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 12 November 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Aecrewboss:  

Det kan man faktisk godt undre sig over. Man tager som bekendt et standpunkt til man tager et nyt. Jeg tror nu heller ikke King hader dem, men til mereprisen bliver det svært at forsætte L3 begejstringen. L3en har flere kvaliteter, det tror jeg bestemt King også står ved. Faktisk kan man takke King for GamuTs gode omtale. Jeg fulgte spændt med de de hvide handsker skulle i brug.

Mvh

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

king skrev:

He He....

Hentet fra Pouls hjemme side

( Blandt de nyeste "opfindelser" er den nye Gamut L-9, som er lavet af en afrikansk træsort, som ifølge de første rygter var helt ubeskrivelig begrænset i sin udbredelse på en lille lokalitet i Afrika. Ja, måske var der kun tale om et eneste træ eller måske ikke engang det. Nu forlød det godt nok ikke, om denne højttaler til en halv million også var dæmpet med fjer fra den forlængst uddøde fugl dronten, men åbenbart kom man i tanke om, at det jo vist ikke var politisk korrekt at fortsætte med denne ikke helt antagelige eller miljørigtige storytelling. I stedet er man nu nået frem til, at det vistnok er et bæredygtigt dyrket og ganske almindeligt afrikansk træ, ja det er endda så almindeligt og billigt, at man mest bruger det til gulvbrædder og jernbanesveller. Ak ja, der gik den gode historie. Hvis man så bare endda havde valgt at bruge rigtige lagrede gamle jernbanesveller af dette træ. Så havde man måske kunnet kalde det "Non-stressed multiple de-fatigued iron-wood )

Så er det vel ikke så dyrt med det træ

HAHA, hold da satan hvor er Poul da skarp!!!  Thumbs up!

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 12 November 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Et sæt GamuT L3, var nok god til prisen, med den nye udgave der lige har fået et pris hop, så er den lige pludslig ikke så
gode mere til prisen.

At GamuT er meget klog, da de sælger dyre og dyre ting, uden at det bliver meget beder (derved få GamuT flere penge i skuffen), bare meget
dyre, man kan se udvikling hos Linn.

Køber at GamuT (og vel også Linn) har bare for mange penge, er er stor set ligeglad med om det lyder god.

Som Poul skriver, så skal ny ting lige få er nul på prisen.

Linn spiller hamrende godt , og hundred vis legioner af mennesker elsker lyden og musikken spilled igennem linn grej det samme kan ikke
siges om gamut.

Hvorfor blive ved med at drage pareller der på ingen måder har hold.

Hvad jeg syntes er mere intressant er at man kan få 2 sæt linn articulate højtalere MED inbygged 4( el var det 5) chakra effect trin   for den
samme pris.

mvh

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 12 November 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Man kan tage røven på fattige fjolser.Jeg vil tro, det samme gør sig gældende med rige fjolser.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Man kan tage røven på fattige fjolser.Jeg vil tro, det samme gør sig gældende med rige fjolser.

MVH

Det sidste siges at være nemmere men som sagt er det kun noget jeg har hørt, jeg kan jo ikke vide det da jeg ikke selv indgår i de nævnte katagorier

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 November 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH

ja generelt er fjolser nok fjolser, så det er nok bare prisen på det l**t de køber der er forskellen.

procent vis er det nok ca. det samme

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:

det må altså være lidt surt altid at være så negativ

gamle bitre mænd er altid negative... meeeen han tager da prisen

Til 3DX. Hvorfor er du så nedladende? Jeg har en fornemmelse. Du ligesom andre der om sig selv mener har lidt format når snakken drejer sig om lyd, kommer jo fuldstændig til kort når i kommer i menneskehænder. Poul er så absolut een af de allerstørste kapaciteter hvad angår lyd og hifi i kongeriget. Han er absolut ikke sur eller negativ, næ, han siger såmænd bare det han mener. Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja dem er der s** nok af. Det var som bare det

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

men det er vel ikke en kvalitet i denne sammenhæng...

Så er du der igen. Det er typisk for dig, når du ikke har kvalificerede argumenter at bringe på banen så bliver du primitiv. Nej, indse dog at du er en underdog og kom videre med dit liv derfra

Jens

prøvede bare at side noget positivt om ham...

syntes nu design og finish på den L9'er og de nye L3 var fedt. gennemført, og tænkt. den L9 er jo nok ikke lavet til danske stuer på 20kvm  så man skal nok bedømme den som med et andet marked og målgruppe i tankerne. måske virker prisen skarp, -men alle har jo ret til at lave deres egen ht'er og bevise at prisen på en L9'er er helt i skoven

det er bare med at komme i gang...

Det er vi da flere der har gjort

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 12 November 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige vende tilbage til træet et øjeblik. Hvis man på det udmærkede link, som Bjørn henviser til, klikker på fanen "miljø", vil man kunne konstatere at træsorten visse steder er truet og generelt har forholdsvis ringe geografisk udbredelse.

Opfattelsen af træ i Afrika er iøvrigt ikke den samme som i Europa. Der bliver således anvendt træsorter, som vi vil betegne som ædle eller fine, til jernbanesveller eller havneanlæg. Eksempelvis kan man også sagtens finde sveller i mahogni eller andre dyre træsorter, der har de rigtige egenskaber til formålet, altså er tætte og olieholdige. Wengé er svinedyrt. Det kan nævnes at Søren Søgaard, der producerer temmeligt dyre billardborde i massivt ædeltræ, for få år siden lavede en afløser for deres topmodel, hvor man for at mindske produktionsomkostningerne valgte at erstatte wengé med mahogni, der i dag faktisk er billigere. Dermed ikke sagt at det kan retfærdiggøre prisen på L9.

Når The Lord of The Ringradiator, Lars Gollum, vælger at bruge denne træsort, skyldes det nok, at den er på repertoiret hos kabinetproducenten, der altså er dansk. Alle danske producenter modtager deres træ fra danske eller europæiske leverandører, der kun handler med miljøcertificeret træ. Bæredygtigheden er altså god nok, men ikke på grund af hverken GamuT eller Goller.

Endelig er det korrekt at tunge træsorter, ligesom alle mulige andre faste materialer har ringning, hvis de er udæmpede, men dog betragteligt mindre end eksempelvis lettere træsorter.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum