Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 08:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Integreret forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hvem siger forresten at man bare kigger ned i den, hvor vil du hen. Jeg ville personligt ikke bryde mig om at købe hifi hvor kanaler og indgange
stod ubrugte hen, for så hviste jeg med det at det kunne gøres bedre for samme mønt.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Det med bare at kigge ned i forstærkeren skriver du selv 23 Oktober 2015 kl. 20:17

At der er lavet uægte balanceret signaloverførsel giver i 95% af tilfældene dårligere lyd, så det er bestemt ikke lige meget

Ved uægte balanceret overførsel skal signalet gennem flere komponenter og bliver alligevel aldrig i nærheden af ægte balancering
Til top Vis Gaffatape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaffatape

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
vu meter så! Hovedsagligt however om xlr er ægte eller uægte, i første omgang er der gjort mere ud af modtagelsen af signalet
på boardet indeni,
og der bliver brugt balancerede kabler til dem. Men kan godt se det, det er lidt ligesom class a forstærkere hvis man definerer, men trods det lyder
de som de skal uden støj eller noget og greb i musikken, selvom det bare er en class a/b med en lille digital indgang der proklamerer class a.

Hvad for en ........
Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Hvem siger forresten at man bare kigger ned i den, hvor vil du hen. Jeg ville personligt ikke bryde mig om at købe hifi hvor
kanaler og indgange
stod ubrugte hen, for så hviste jeg med det at det kunne gøres bedre for samme mønt.

Må indrømme at denne snak er meget tåget. Kan godt være jeg er lidt tung
Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Gaffatape, jeg påstår ikke "længere" at min xlr indgang er ægte, men samtidigt tror jeg alligevel den ville få et rigtig godt signal fra en enhed med
balanceret xlr output. Hvis man ikke må kigge ned i den og se hvordan de har lavet den så må de jo svejse lågene fast eller noget så?

Hifitossen, nej du er ikke så tung det passer meget godt på sin hvis, det skal nemlig ikke så meget til på dette fora har jeg lagt mærke til. Sjovt nok
har folk altid travlt med at løbe den første over der mener han har noget "andet" at bidrage med og hvis man spekulerer på pcb niveau er man stort
set færdig(nedtramptet/overløbet). Rephrasing, ligesom nogen skriver "Balanced Design Concept" skriver andre "New Class A", men vi kan kun sige
med baglandet iorden er det er ikke ægte class a eller ægte balanceret input, men lad nu bare det ligge.

Det er da fint at der er eksperter og fagfolk der kender teknik og teori ud og ind, men det holder da ingen andre for at stille sig op og tage hatten af
for det nye HiFi og studerer deres produkter. Skulle jeg ikke interessere mig for Vin bare fordi jeg ikke er Sommelier, hvis du stiller dig op og
begynder at spørge sådan en hvordan begynder jeg at blive god til det med vin, så kigger han på dig.

Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Gaffatape, jeg påstår ikke "længere" at min xlr indgang er ægte, men samtidigt tror jeg alligevel den ville få et rigtig godt signal
fra en enhed med
balanceret xlr output. Hvis man ikke må kigge ned i den og se hvordan de har lavet den så må de jo svejse lågene fast eller noget så?

Du skrev det bare som om man kunne kigge ned i en forstærker og nærmest se hvordan den spiller.

Jeg synes det er tåbeligt at sørge for at signalet bliver bedre overført mellem apparaterne når lyden så bliver forringet lige inden for dørene af
apparaterne.
Jeg har aldrig læst en test eller selv hørt apparater med "hovsa"balancering hvor den ubalancerede signaloverførsel ikke blev foretrukket

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2015 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke høre hvis man kun kigger, det siger sig selv, men jeg kan godt se hvordan det hænger sammen. Resten skal jeg ikke stå til regnskab
for, men lige deromkring min forstærker ligger i niveau kan jeg høre forskel på kablerne og de digitale indgange, så kunne det være sjovt at teste
den hovsa balancerede indgang med en af de andre analoge indgange. Jeg har sågar hørt en anmelder tale om han godt kunne lide phono
indgangen på den, han mente det var et eller andet...

Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2015 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Jeg behøver sådan set ikke at høre A-S3000 for at hvide det er et godt køb og det så er ok at give et tip om demo model og
samtidigt et skud til
trådoptretter. Jeg har hørt masser yamaha på flere højtalere og er 100% bekendt med karakteren og opbygningen. Den Onkyo er en ret stor
forforstærker med ringkerne, så hvis man ikke har hele sættet er det ret kostbart med så mange komponenter.

Det er utroligt hvor lidt der skal til at blive angrebet på sitet af selvudnævnte eksperter med banansmil. Så hvorfor skal jeg ændre mit opfattelse,
når der står passlabs/mcintosh og til til kassen i mit hjem, hvor er det næsvist at fortælle jeg ikke skal "lytte" på andre end mig selv.

Får man helt automatisk teknisk indsigt fordi man har købt dyrt ind

Hvis du kigger ned i en forstærker og den ser solidt opbygget ud med stor trafo, mange lytter osv osv er den så automatisk et godt køb og er man så
sikker på at den lyder godt ?

Hvordan vil du mene denne lyder

I forhold til denne

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2015 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Haha, ja Arcurus , det ligner russisk roulette , har selv haft en dia 100 for mange år siden, den spiller virkelig dynamisk , der
hul igennem.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2015 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Hvem siger forresten at man bare kigger ned i den, hvor vil du hen. Jeg ville personligt ikke bryde mig om at købe hifi hvor
kanaler og indgange

Så du vil kun købe forstærkere der har præcist det antal indgange, du skal bruge? Held og lykke med at finde det - der er vist også ubenyttede
indgange på din Rotel, medmindre du har fyldt alverdens apparater på den for at få brugt det hele!

Undskyld mig, men det er noget værre ævl. Der vil altid være flere indgange end man har brug for, og det er da absolut at foretrække fremfor at
have for få, og tag endelig ikke fejl, men det er altså ikke det der afgør kostprisen.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2015 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Det ville overraske mig meget hvis den ikke var ægte, det er jo netop fordi der er noget modtagelse til signalet i
forstærkeren at den er balanceret.
Min egen rotel ra-1570 på jbl ls80 med white lightning til bare 13k har ægte fuldt balanceret xlr indgang.

Næææ, det har den såmænd ikke.

Pseudo-balanceret er nøgleordet, men det er bare ikke det samme. Man kan udnytte udgangen på en balanceret kilde, hvilket er betydeligt
lettere at finde, men for at udnytte det, kræver det så at pseudo-balanceringen er på højde med den almindelige indgang, og ikke blot er kørt
gennem en buffer.

Yamaha´en er iøvrigt heller ikke fuldt balanceret. På en del mærker, er XLR-tilslutningerne tilføjet for at passe til bestemte markeder, som f.eks.
det amerikanske hvor installationer ofte er med lange kabeltræk, og så har amerikanerne bare et eller andet med XLR. På de europæiske
udgaver er tilslutningerne derimod ofte fjernet - det er ikke så udoræget i dag som det var for 10 år siden, men det ses stadig fra tid til anden.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2015 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

micln skrev:
mangler forslag til forstærker eneste krav er 24 bit 192 flac og dsd fra usb højtalere jamo d830 skyd løs helst
ps skal være ny

Køb en løs Dac det får du meget mere ud af.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2015 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Tjae forfølger man folk på den måde for man næsten sympati med jøderne. Det er nogen pjat i kaster jeg sådan over det, jeg har set det her forum
igennem flere gange, og der er meget langt imellem saglige konstruktive forum indlæg, så jeg har slet ingen kvaler her.

Gaffatape, det ved jeg ikke på stående fod, jeg kan stadig ikke se det. Men hvis jeg læser et prof review, så kunne jeg vende tilbage? De andre ting
du siger er ordkløveri for det var bare nogen virker arrogante, og de fortæller ingen hvorfor de skriver som de gør, og har ikke andet bagland end
lidt high end i deres hjem.

Ronin, det med indgangene er blåt er fortalelse, det er mere hvis der er surround receivere, eller f.x. en mm/mc forstærker hvis jeg kun havde
digitale kilder...Vi har allerede afklaret den hovsa balancerede indgang og det var ikke trådopretters bord. Jeg takker for din indsigt i at det ikke er
kostpris afgørende, men hvis det ikke er komponenterne der afgør kostpris vs. kvalivare, hvad er det så?

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2015 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

@Apexx512
Du kalder det forfølgelse. Som jeg ser det, bryder du dig bare ikke om at blive sagt imod. Der har været adskillige faktuelle forkerte oplysninger/gætterier fra dig i denne tråd. Du kalder det selvbestaltede, jeg kalder en del af indlæggene for bedre vidende. Din udtalelse omkring Onkyo sættet er helt ude i skoven. Du skriver: "Jeg har hørt at.......". Når man ikke har hørt et givent anlæg, burde man afholde sig fra at skrive, at det ikke er ret godt etc. etc.

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

micln skrev:
mangler forslag til forstærker eneste krav er 24 bit 192 flac og dsd fra usb højtalere jamo d830 skyd løs helst
ps skal være ny

Har du handlet ? Din tråd blev vist hijacket :-)

Mvh
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 November 2015 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på Jensen......en løs DAC og en god forstærker oven i. Hvis du kaster 30 kilo i grams er der rigtig mange muligheder.
Måske noget over dine Jamo´s evner? De kunne blive det svageste led. Kender dog kun modellen da navnet var Concert 8.....
Du må komme med lidt mere.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 November 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hvorfor en løs DAC istedet for en DAC som sidder i en god integreret eller god for-forstærker?

Nogle konkrete kombinationer ville nok hjælpe (hvis ikke OP allerede har fundet noget)
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 November 2015 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Superfrg skrev:
Hvorfor en løs DAC istedet for en DAC som sidder i en god integreret eller god for-forstærker?

Nogle konkrete kombinationer ville nok hjælpe (hvis ikke OP allerede har fundet noget)

Fordi de løse Dac for det meste er bedre, der sker meget indenfor dette område, og for det meste gør de ikke så meget ud af det når det er indbygget.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 November 2015 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Bliver det ikke meget overfladisk og generelt? :)

Jeg er ikke sikker på at det er den ultimative vej på et budget på 30000 at inkludere en selvstændig DAC, men det er jo en
smagssag og noget man må prøve sig frem med.

Alternativt en DAC med volumen kontrol og skippe forforstærkeren, hvis man ikke skal bruge alt muligt fancy ud over f.eks. en
streamer.

På min egen prioriteringsliste er en DAC forholdsvis lavt placeret, under forudsætning at der sidder en ordenlig i forforstærkeren.

Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2015 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
@Apexx512Du kalder det forfølgelse. Som jeg ser det, bryder du dig bare ikke om at blive sagt imod. Der har været adskillige
faktuelle forkerte oplysninger/gætterier fra dig i denne tråd. Du kalder det selvbestaltede, jeg kalder en del af indlæggene for bedre vidende. Din
udtalelse omkring Onkyo sættet er helt ude i skoven. Du skriver: "Jeg har hørt at.......". Når man ikke har hørt et givent anlæg, burde man afholde
sig fra at skrive, at det ikke er ret godt etc. etc.

Det er ikke forbudt at spekulere og begrunde sine spekulationer og bekymringer om boards indtryk mht. størrelse, komponenter og versalitet, det er
blåt det jeg siger.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum