Forfatter |
|
MadsHaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 12 November 2015 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg skal have nye rør til min Audiomat Prelude - hvor vil I anbefale at man køber disse. Jeg skal bruge et sæt EL34 eller alternativt KT77. Er der nogen der har nogen holdning til hvad der lyder bedst og hvorfor? I indgangen sidder der 12AX7'er.
På forhånd tak for alle konstruktive input :-)
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 12 November 2015 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MadsHaas
Audiomat er jo ikke videre kendt herhjemme, så jeg tvivler på, at du vil få så meget respons - om nogen! - på konkrete erfaringer med, hvad der vil lyde bedst (hvad det så end vil sige?) i din Audiomat.
Som med så meget andet er det produkt- og systemafhængigt, så hvad der er godt i en sammenhæng, er det ikke nødvendigvis i en anden (og vice versa).
Har du overvejet at kontakte producenten eller en af deres distributører? De kan muligvis give dig lidt vejledning
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 24 November 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spørger om leverandør, er TAD i Tyskland at anbefake, og herhjemme er det vel Pyndt, der kan anbefales.
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
MadsHaas Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2015 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input. Har mailet med Audiomat og de har rådet mig. Og tak for anbefalede leverandører. 👍🏻😊
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 24 November 2015 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har de så rådet dig til
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
MadsHaas Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er hvad de skrev: "Today, we are using the E34L - JJ Electronic.
But, if you want to use it, you will have to add two resistors (0,1 ohm/ 6W) on one of the 2 wires of the power transformer supplying the heating
voltage of the power tubes (you got to have 6,3 V max., and our old transformers had 6,5 / 6;6 V -alternative tension- ). It's a question of reliability :
the russian tubes accepted 6V to 6,6V on the heating, but the JJ only 6V to 6,3V..."
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 26 November 2015 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Russerne og kineserne laver fremragende rør i el 34 og el34B. Som du måske ved, skal man være vanvittig forsigtig med at pille ved rørforstærkere.
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6371
|
Sendt: 26 November 2015 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Som du måske ved, skal man være vanvittig forsigtig med at pille ved rørforstærkere. |
|
|
Aarrhh, en 0.22 ohm/11 watt i serie med den ene ledning fra trafoen, der forsyner gløden, kræver vel ikke den helt store ledvogtereksamen  : Under alle omstændigheder ville det være en god idé at få det gjort. Både for at få gløden ned omkring de nominelle 6,3 volt. Derved øger man også kompaltibiliteten med andre rørfabrikater, og er ikke tvunget til udelukkende at finde rør, der tåler over 6,6 volts glødespænding. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|