Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2598
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du bare en 100-200 krs stikdåsen til strøm til dine enheder? (et anlæg er ikke bedre
end det svageste led)
For høj gain fra forstærkeren som en motor der køre for højt i tomgang?
Som jeg forstår det med studiomonitor tråden så skal gain være så lav på højtaleren
at man ikke kan høre susen og når susen er hørbar (når et højt niveau) kan man ikke høre det
pga musikken overdøver støjen/susen.
Ved ikke om det gir mening?
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om denne oplysning kan bruges her.
Min kammerat klagede over at et gang imellem kom der et klik lyd i højtalerne.
Sporede støjkilden til et slidt kummefryser start kredsløb.
Ved at flytte stikket til en anden sikrings-gruppe og tilføje et støjfilter (EMI) blev problemet løst.
eksempel på et EMI filter. http://www.cnccookbook.com/img/CNCCookbook/comp_emifilter_la rge.jpg
__________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøver igen :D
gasolin jeg har taget min forstærker og tilsluttet DIREKTE i stik kontakt helt alene uden signal, og signalet er præcis det samme, og prøvet med
flere forskellige højtallere . samt prøver ved forskellige sikringsgrupper .. (forskellige rum i lejligheden) og det er det samme
for PRÆCis at tjekke ALLE muligheder,
giver meget go mening med studie :)! det har jeg ikke tænkt over :P
der ingen klik eller mislyde på nogen måde, samt der INTET i nogen enheder mellemtone/bass overhovedet men diskanet SUUUUUUS
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedeste!!
bliver nok det fra supra ^_^
måske det er løsningen :)=!
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøver dog lige når jeg kommer hjem og tryk alt ned på relæ og kun slå gruppen op med hifi og smide den DIREKTE i stikkontakt og kun højtaller
kontakt ingen signal... samt evt tage den med ud til mine forældre og teste på deres net...
hvis ikke det nogle af delene så må jeg prøve med støj filter og sidste udkald den må inde på værksted... selvom tror ikke det classe eller denon, da
begge forstærkere og alle 6 højtallere er defekt .-.. skulel virke mærkeligt :D
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3354
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sker ofte at støjproblemer beskrives med forkerte etiketter og derfor er det umådelig vanskelig at hjælpe uden selv at høre med. Det kræver træning og genhør siger min praktiske erfaring mig.
Er der tale om konstant ensartet sus i højttaleren når effektforstærkeren er tændt uden tilsluttet indgangssignal er det støj fra dens elektroniske komponenter man hører. Sus KAN IKKE forplante sig fra strømtilførslen til højttaleren. Tænk på hvor effektivt et filter transformatorens induktion med supplerende store elektrolytter udgør.
Er forstærkeren mangelfuld konstrueret kan der blive tale om opsamlet støj via højttalerledninger, som gennem forstærkerens modkoblingskredsløb forstærkes til et hørbart signal. Oftest er der i denne forbindelse tale om impulstøj som allerede omtalt.
Endelig kan sus opstå ved at forstærkeren oscillerer (går i selvsving ved en uhørlig høj frekvens). Det kan udløses af andre højttalere og/eller deres kabler. Selv om dette ikke burde forekomme på din forstærker er det værd at tage med for de der måtte læse med.
Men sus via strømkablet. Glem det.
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Er der tale om konstant ensartet sus i højttaleren når effektforstærkeren er tændt uden tilsluttet indgangssignal er det støj fra dens elektroniske
komponenter man hører. Sus KAN IKKE forplante sig fra strømtilførslen til højttaleren. Tænk på hvor effektivt et filter transformatorens induktion
med supplerende store elektrolytter udgør. "
DET Præcis dette som det handler om, og det er begge forstærkere der gør det både koblet sammen og hver for sig uden signaler overhovedet og
med signal gør NADA forskel
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du fundet "fejlkilden". Forstærkerne.
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, så 2 forskellige forstærkere af forskellige klasse er på samme tid blevet defekte ?
for det dem begge to, den ene har jeg haft i 1 md siden den anden i
4 år der har aldrig været noget med nogen af dem...
:O?
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
den classe købte jeg hos en hvor jeg hørte den, der var INTET, da jeg kommer hjem er det der med det samme skal det siges...
men kan du forklare mig hvorfor mine Krk8 studiemonmitrs suser i diskant der hvor jeg bor nu? og aldrig gjorde der hvor jeg boede før , er de også
stået af i den indbygged forstærker :O?
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke komme med bedre svar end allerede givet. Det er jo det du hører der er væsentlig her.
Nu du har bidt dig fast i støjen vil den ikke gå væk før du får den fjernet. Forstærkerne solgt.
Spørgsmålet er om ikke det det altid har været der UDEN du har lagt mærke til den.
Jeg anser det for utænkeligt at du pludselig er blevet bedre til at høre høje frekvenser.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det tænkes, at det måske er den nye akustik du er kommet i, i forhold til hvor du boede før. Dit tidligere bo, havde så nok en tendens til at dæmpe toppen, hvor det nye bo er livligere med mere flutter ekko. Så hører man jo diskanten noget højere. Jeg flyttede selv fra en lys og livlig klang til en mørkere ditto....lige omvendt af dig........måske.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
https://vid.me/WZ3c
video med støj ..
sys bare det ret voldsomt...
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2598
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om du har noget kørende i baggrunden
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og det er der sq ikke :)!
har en kammerat der mener der noget galt med Den potentiale-Udligning..
hvis det siger jer noget herinde ^_^`?
|
Til top |
|
|
Clegg Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever også støj fra diskanterne i mine højtalere. Støjen bliver højere i takt med at der bliver skruet op for volumen (det kan dog ikke rigtig
høres, når der samtid kommer lyd ud af højtalerne f.eks. musik).
Jeg købte derfor en Supra stikdåse med netfilter. Den havde absolut ingen effekt og blev hurtigt sendt retur igen. Kunne heller ikke høre forskel på
lydkvaliteten.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 22 November 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Kan det tænkes, at det måske er den nye akustik du er kommet i, i forhold til hvor du boede før. Dit tidligere bo, havde så nok en tendens til at dæmpe toppen, hvor det nye bo er livligere med mere flutter ekko. Så hører man jo diskanten noget højere. Jeg flyttede selv fra en lys og livlig klang til en mørkere ditto....lige omvendt af dig........måske.  |
|
|
Dér var nok en, der ramte hovedet på sømmet. Kaj hár en god beskrivelse længere oppe, men det er vist ikke hørt siden Beomaster 4400  . For følsomme højttalere ift. forstærkerens egenstøj, længere er den ikke. Heldigt rum før, uheldigt rum nu mht. akustk. Lev med det, eller rokér rundt med placering  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2015 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører sus overlejret med noget der ligner switchnoise, hvis støjspidser tydeligt fanger opmærksomheden på suset.
Rummet du viser med hårde gulve og bare vægge forstærker støjen betydeligt.
De nye højttalere har to en halv decibel lavere følsomhed men lavere impedans, så de bidrager ikke til nogen afgørende forskel.
Switchnoise'n, hvis optagelsen står til troende, stemmer med din kammerats forklaring. Se link til forklaring.
http://www.dandel.dk/images/PDF/PIP_pdf.pdf
|
Til top |
|
|
neondyret Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2015 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal siges ser jeg film kan jeg ikke høre det overhovedet. og hører jeg musik kan det næsten heller ikke høres selvom det ret lavt..
min største frygt pt er om det skader højtallerne `?
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er én ting du kan være 100,000000001% sikker på. Det skader ikke højttalerne!
Hvad så med musikken du spiller, som er mange gange kraftigere? Siger det ikke sig selv?
Glæd dig over at have et anlæg, der spiller som en drøm.
|
Til top |
|
|