| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

- en underholdende "rejsehistorie", og så med fællessang undervejs 
Undertegnede melder sig gerne som menigt besætningsmedlem næste gang skuden afgår til casa cm3 - medvind eller ej!
Det kunne jo være sjovt at mærke på egen krop om "tyngdekraften" er lige så kraftig til vands...
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
.De 6 aflange sorte banditter du ser, er specialfremstillede køleprofiler til transistorerne.
|
|
|
Tja.. eller et stykke bukket aluminium som vi andre kalder det 
Eller meget sødt setup :)
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Så kom dagen, hvor cm3 fik besøg af kaptajnen i casa cm3. Yessør! Kaptajnen ankom i sin skude med rejst mast og fyldte sejl . Han medbragte en Audio Note fidus af en CD spiller,somfyldte hele 2 æsker. En til kørerundt fidusen og én til konerteringsfidelifutten. Hanslæbte også et pænt læs kabler med sig i flotte kulører. De pæneste var Duens blå med uldent undertøj.hehe
Iløbet af dagen nåede vi at spille på min CD Børge og AN i forskellige kombinationer. Da set-uppet er mit, stod det hurtigt klart for mig, at den der Audio Note fidus lød lidt af våd karklud. Den var mildt sagt ikkelige kommet godt ud af sengen.
Den stor der og spillede med et digikabel imellem sig som hed VdH The First Ultimate - no good.
Så pillede vi First af og smed et D300 MKII på og det hjalp da en del. Yessør!
Så skulle cm3 lige blære sig med kuvøsekablerne - vupti! Ja, de røde hospitalskabler er ikke dårlige - dem må jeg have fat i nogle sæt af... Kaptajnen fik næsten skumsprøjt i ansigtet, når de sang "mellem Engeland og Scotland der sejlede en brig" . Yessør, man fatter jo næsten ikke en "brig" 
Jeg vidste godt, hvad de der Supra LoRad fiduser gør, men nu syntes jeg jo, at Stewart selv skulle smage silden. Ja, de røde var i hvert fald bedre...
For mit vedkommende, kunne jeg klart bedst lide DACén. Løbeværket var hård ved CDérne ved lidt for hurtig betjening, og det manglede også det attack og den dynamik, som 3560 har. DACén har ingen øvre ende om man så må sige, men den fører sif dog frem med en vis mængde charme og spræl. Min egen DAC har tydeligvis langt bedre 3D, men i en verden hvor optagelserne er mere og mere komprimerede og muzakkede, så synes jeg faktisk AN DACén har en mission, jeg ville dog aldrig kunne levemed den alene. Der var ganske enkelt lidt skud i den, omend braget ikke var noget tordenvejr.
Nå! Men kaptajnen er en storslået fyr fra vestegnen, som af uransagelige årsager havde forvildet sig østpå for at søge læ måske. Ohøj! Jeg ved ikke om han fik det, men der hilses herfra. Nej, læ var der ikke med den "tyngdekraft" bag. The Wall - Another brick in the wall - helle-dusa-dig og hurra for skippers kone når han ser Amerika! |
|
|
Alt i alt et MEGET inspirerende besøg hos den gæstfrie Kubik. Kaptajnen fik læst/lært lektien. Det værste ved det hele er at jeg kan mærke at der kommer til at ske udskiftninger hjemme hos El Cäpitanos, men det er der jo INTET nyt i....
Håber snart at du finder vejen forbi kaptajnen, thi Kubikken skal være så velkommen!
Endnu en tak for en uforglemmelig oplevelse, hvor "små" ændringer gav utrolig stort resultat...
Med ærbødig hilsen Stewart
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bikerman skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
.De 6 aflange sorte banditter du ser, er specialfremstillede køleprofiler til transistorerne.
|
|
|
Tja.. eller et stykke bukket aluminium som vi andre kalder det
Eller meget sødt setup :) |
|
|
Næh! Der er tale om CNC fræsning i massivt aluminium, gevinddrejning, eloxering og så silketryk til sidst. Ellers ville de ikke imponere undertegnede.
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Næh! Der er tale om CNC fræsning i massivt aluminium, gevinddrejning, eloxering og så silketryk til sidst. Ellers ville de ikke imponere undertegnede.
|
|
|
Hvorfor vil nogle bruge tid på at lave silketryk på en køleprofil der sidder inde i en dåse 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bikerman skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Hvorfor vil nogle bruge tid på at lave silketryk på en køleprofil der sidder inde i en dåse 
|
|
|
Måske når den skal til rep. så kan den gode elektronik-børge sige : "næææh sikken et fint silketryk der er på den helt unikke og specialfremstillet køleprofil"
Men det kan også signalere at producenten sætter alle sejl til ved en sådan markering.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bikerman skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Hvorfor vil nogle bruge tid på at lave silketryk på en køleprofil der sidder inde i en dåse  |
|
|
Det vil nogen, som ingen grænser sætter for omkostningerne, og intet besvær sparer for at nå et mål de har sat sig. Jeg har heller aldrig før set 2 lufttætte og hundedyre ELMA Omskiftere på et sted, hvor den blot skal styre en flok relæer. Der kunne nævnes dusinvis af forhold, hvor der er brugt alt for meget tid, besvær, penge osv. i den amp. Men sådan valgte man altså at gøre. Der blev også kun bygget 20 stk. Og så kan du vel selv gætte hvorfor, og et gæt i retning af en ekstrem dårlig forretning er nok ikke helt skudt ved siden af. Der er bare brugt alt for mange resourcer på den, hvilket man bliver klar over, når man kigger den efter i sømmene. Den blev bygget i Stilling ved Århus af en lille virksomhed, som byggede nogle af verdens vildeste og dyreste mixerpulte. Virksomheden eksisterer ikke mere. Som lidt kuriøs info, kan jeg fortælle, at opbygningen er gjort i 2 etager. Afskærmningen mellem disse er en jernplade der ersmukt lakeret og forarbejdet som om den skulle sidde udenpå apparatet. Der er intet sted anvendt møtrikker i den. Alt er smukt forarbejdet alu i enorme tykkelser oh med skåret gevind, og det hele er bare noget utroligt paskram. Man ser ikke den slags overhovedet i noget produkt jeg kender. Relæerne i indgangsvælgeren er 9 stk. pr.kanal i NEC lufttætte typer, og nu kommer det vildeste. Der er lavet en "record out" Funktion, som altså sætter lytteren i stand til at optage fra f.eks. tuner og lytte til CD. Den napper lige ekstra 9 relæer pr. kanal. Hertil et relæ til styring af udgangssignalet. Hele molevitten logikstyret af en række kredse, som altså igen styres af ELMA omskiftere. Penny & Giles mil spec pot. Transistorer fra R-Ohm der er udmålt blandt mange. Hertil er de alle koblet thermisk sammen i køleprofiler med betragtelig masse, så man ikke får termisk fluktuation i transerne, hvilket nedsætter dist. betydeligt. Well jeg har altså 2 af disse preamps. Den ene er bygget som en state of the art preamp, med en opbygning der burde være det der er behov for, for at give et meget langt liv uden problemer. Dali udgaven er bare den samme, men opbyggetsom et vanvittigt overfødighedshorn. Den vejer rundt 10 kg. Men der er ikke engang nogen transformer i den. Den sidder i effektforstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen ville sikkert kalde Dali-sættet et overflødighedshorn a lá Dynaudio's Arbiter. Sæt man i princippet ikke kan serieproducere uden at tabe på dækningsbidraget. Personligt er jeg vildt imponeret! __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
TweakBeast Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Vil lige rette dig kurt, for "moving mass incl air" ER altså HELE den bevægelige masse incl. ca. halvdelen af kantophæng og spider!!
Desuden findes der tons af enheder der er væmmeligt meget hurtigere end dem der sidder i din Htèr bl.a. Thiel,AT og Eton, bare for at nævne nogle af de "mindre" exotiske!.
De har tillige både bedre frekvensgang,stepresponds og mere naturlig klangfarve end polyproblemmembraner __________________ TweakBeast
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kubik, imponerende kærlighed til detaljerne, sympatisk!! Men alle de relæer, holder de dig ikke vågen om natten, tænk, hvis en af dem har lidt dårlig forbindelse, så er det hele vel ødelagt??
Og den kæmpe forstærker, skal den brøle alle sine kæmpekræfter ud gennem en bashøjttaler med et areal som en underkop, med en membran på 11g? __________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
TweakBeast skrev:
Hej. Vil lige rette dig kurt, for "moving mass incl air" ER altså HELE den bevægelige masse incl. ca. halvdelen af kantophæng og spider!!
Desuden findes der tons af enheder der er væmmeligt meget hurtigere end dem der sidder i din Htèr bl.a. Thiel,AT og Eton, bare for at nævne nogle af de "mindre" exotiske!. De har tillige både bedre frekvensgang,stepresponds og mere naturlig klangfarve end polyproblemmembraner  |
|
|
Nu har Diva papirmembran, og de enheder du nævner er i mine øjne helt og aldeles uinteressante bl.a. pga. membranmaterialet. Et waterfalplot vil vise hvor meget energi der hober sig op. Og ingen af dem går til 10KHz for en 6,5" http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=88&PHPSESSID =b31bf8fa159768f8d5aa9e40f5b95539
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
|
Hej Kubik, imponerende kærlighed til detaljerne, sympatisk!! Men alle de relæer, holder de dig ikke vågen om natten, tænk, hvis en af dem har lidt dårlig forbindelse, så er det hele vel ødelagt??
Og den kæmpe forstærker, skal den brøle alle sine kæmpekræfter ud gennem en bashøjttaler med et areal som en underkop, med en membran på 11g? |
|
|
ØØØh næ! Jeg bruger jo kun de få afdem. Og ja 11g og 2X6,5" er hvadjeg har, og jeg har ikke brug for mere. Der er rigeligt med punch i dem. Sporg f.eks. ppp_dk
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubikken skrev:
Og ja 11g og 2X6,5" er hvadjeg har, og jeg har ikke brug for mere. Der er rigeligt med punch i dem. Sporg f.eks. ppp_dk
Hvordan harmonerer det med din signatur om slagvolumen?
Spøg til side, det kunne være spændende at høre din opsætning!! __________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
svdi skrev:
|
Og den kæmpe forstærker, skal den brøle alle sine kæmpekræfter ud gennem en bashøjttaler med et areal som en underkop, med en membran på 11g?
|
|
|
ØØØh næ! Jeg bruger jo kun de få afdem. Og ja 11g og 2X6,5" er hvadjeg har, og jeg har ikke brug for mere. Der er rigeligt med punch i dem. Sporg f.eks. ppp_dk |
|
|
Ja, har ALDRIG hørt så kontante smæk (start/stop) for skillingerne - av for hunnen!
Sjovt nok lød dette setup HELT anderledes end jeg havde forestillet mig - SLET ikke basfattigt. Det kan man UDEN tvivl takke "tyngdekraften" Gravity for.
Også ret imponeret over din "stående bølge regulator" - her implementeret som en kælderdør! 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
|
Kubikken skrev:
Og ja 11g og 2X6,5" er hvadjeg har, og jeg har ikke brug for mere. Der er rigeligt med punch i dem. Sporg f.eks. ppp_dk
Hvordan harmonerer det med din signatur om slagvolumen? Slagvolumen - der er dælme 117% slagvolumen i den Gravity!
Spøg til side, det kunne være spændende at høre din opsætning!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor der kun blev lavet en 20-25 gravitier...desværre...hvad kommer så egentlig tættest på i konstruktion, ånd og philosofi?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| Ja, har ALDRIG hørt så kontante smæk (start/stop) for skillingerne - av for hunnen! Den kan da vække katten når den får lov. Den kan godt sige SLAM - ja den kan så. Diva står altså også for sin del af det, de er mageløst hurtige.
Sjovt nok lød dette setup HELT anderledes end jeg havde forestillet mig - SLET ikke basfattigt. Det kan man UDEN tvivl takke "tyngdekraften" Gravity for. Nej - faktisk ikke, den er i relation til mine Namitér lidt slankere, men går også samtidig dybere. Forskellen er vel, at den er ligeglad med hvad den skal lave.
Også ret imponeret over din "stående bølge regulator" - her implementeret som en kælderdør! . Jeg vil mere kalde det en trykregulator, man kan lede lidt af det væk fra lyttepladsen. 30Hz er og bliver stærke sager i de fleste lytterum. Kun sjældent slipper man helt godt fra, at have niveau i den ende, idet det hober op i hjørnerne og midt mellem HTérne er der også ekstra niveau. I de fleste rum kommer man til at sidde nær trykmaks, fordi man kommer for tæt på væggene. Man skal dog blot forstå dette, og være opmærksom på at det er rummet, og ikke noget man skal begynde at kompensere for i set-uppet. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Nu hvor der kun blev lavet en 20-25 gravitier...desværre...hvad kommer så egentlig tættest på i konstruktion, ånd og philosofi? |
|
|
Tjah! Hvem bygger DC koblede amps i klasse A uden modkobling? Det gør Gryphon, Plinius og ikke ret mangeandre. Disse 2 er ej heller bygget over samme læst som Gravity, de har begge egne idéer om, hvilke prioriteter der tilgodeses. Dimensioneringen af Gravity tror jeg ikke man kommer til at se gentaget nogensinde
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-koblede amp uden modkobling.... LC Audio har deres The End-serie, ZAPSolute-serie og nok mest spændende... den gamle Patriot V100i. 100 watt ren klasse-A uden paralelle udgangstransistorer og båndredde fra DC-4MHz!
Hvad med Dynaudio Arbiter?? Er den ikke også både DC-koblet og modkoblingsfri???
Et andet bud er noget DOXA (som Namit jo er tæt beslægtet med). Får forhåbentlig snart en DOXA 70SE i hus... SÅ må vi jo lave en lille test! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
svdi skrev:
|
Og den kæmpe forstærker, skal den brøle alle sine kæmpekræfter ud gennem en bashøjttaler med et areal som en underkop, med en membran på 11g?
|
|
|
ØØØh næ! Jeg bruger jo kun de få afdem. Og ja 11g og 2X6,5" er hvadjeg har, og jeg har ikke brug for mere. Der er rigeligt med punch i dem. Sporg f.eks. ppp_dk |
|
|
Ja, har ALDRIG hørt så kontante smæk (start/stop) for skillingerne - av for hunnen!
Sjovt nok lød dette setup HELT anderledes end jeg havde forestillet mig - SLET ikke basfattigt. Det kan man UDEN tvivl takke "tyngdekraften" Gravity for.
Også ret imponeret over din "stående bølge regulator" - her implementeret som en kælderdør! 
|
|
|
Basregulering er egentlig meget let.
Du placerer stole på de steder hvor du forventer stående bølger, og inviterer herefter en person pr. stol. Sørg for at der står en stor chips-skål foran hver person, så de ikke rejser sig i utide.
Denne form for basregulering er både billig og effektiv.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |